Mak Dan Ayah Meningg4l Seb4b C0V1D-19, Kisah Adik Berumur 12 Tahun Jadi Gel4ndangan Und4ng Rasa Seb4k Netizen

Siapa yang je yang tak sedih bila kedua-dua orang tua kita sudah pergi m3ninggalkan kita terlebih dahulu. Lagi mengund4ng seb4k apabila ibu bapa kita m3ninggal dunia ketika usia kita masih lagi kecil. Namun, itulah apa yang perlu dilalui oleh seorang adik berumur 12 tahun ini yang kisahnya dikongsikan sendiri oleh pendakwah bebas terkenal, Ustaz Ebit Lew (UEL).

Menerusi perkongsian itu, UEL memberitahu bahawa adik tersebut baru sahaja k3hilangan kedua-dua orang tuanya yang meningg4l akib4t COV1D-19. Adik tersebut dijump4inya di Bukit Raja Klang, tidur dijalanan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

“Kecil lagi dah jadi gelandangan, Kasihan, hidup tanpa hala tuju,” tulis UEL mencerita kisah adik tersebut. 

Tambah UEL lagi, ramai orang sekitar yang cuba membantu sehinggalah ada yang mesej dan meminta UEL datang membantu. UEL bergeg4s menghulurkan bantu4n kepada adik tersebut, dan menawarkan adik tersebut untuk masuk belajar di madrasah. Ditanya soal makan dan minum ketika bulan puasa, adik tersebut menyatakan ada orang yang memberikan dia makanan untuk sahur dan juga berbuka.

Sebak UEL menceritakan kisah adik tersebut. Dalam pada itu, ia turut mengund4ng rasa seb4k wargamaya yang lain membaca kisah itu. Perkongsian UEL itu mendapat hampir lapan ribu komen daripada wargamaya yang berasa simp4ti dengan n4sib yang menimp4 adik tersebut. Apa-apa pun, kita doakan agar urusan adik itu dipermudahkan dan selamat belajar di madrasah.

Sumber daripada: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.koolfm.com.my/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*