PDRM Berltahu Selaln Skatan Jalan Raya, Hantaran Gambar Raya Di FB Pun Mereka Pantav

SEREMBAN: Pemeriksaan polis sempena perayaan Aidilfitri tidak hanya tertumpu kepada s.ekatan jalan raya (SJR) tetapi p.osting atau hantaran masyarakat dalam media sosial seperti Facebook juga dipantau bagi memastikan a.rahan ditetapkan kerajaan untuk mengekang penularan w.abak C0VID 19, dipatuhi.

Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Muhammad Mat Yusop berkata meskipun jalan raya beberapa hari ini lengang dan kenderaan masuk ke negeri itu juga kurang, pema.ntauan serta pemeriksaan menyeluruh tetap dilakukan lebih 160 anggota polis di sini.

“Selepas solat sunat Aidilfitri mungkin masyarakat akan kunjung-mengunjung, jadi hari ini pasukan pemantau ditambah untuk melakukan pemeriksaan di sekitar taman-taman perumahan dan sempadan daerah di negeri ini.

“Kalau pasukan menerima p.osting gambar-gambar tertentu yang menunjukkan tidak mengikut p.rosedur o.perasi standard (SOP) t.indakan akan diambil,” katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjauan di SJR Tol Senawang hari ini.

Muhammad juga berkata hasil pemantauan di beberapa masjid utama di negeri ini, pihaknya mendapati pematuhan S0P dilaksanakan dengan baik.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai Supt Mohd Fazley Ab Rahman berkata pemeriksaan rumah ke rumah pada hari raya hari ini mendapati kawasan perumahan di Nilai Impian tiada sebarang aktiviti yang melang.gar SOP.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Kredit :hlazdrop

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*