Kec0h Tuan Rumah Dik0mpaun RM25K, Tetamu RM5K! Namun Kisah Tersebut Rupanya….

Sejak semalam tular beberapa mesej berserta gambar yang mend4kwa ada kawasan perumahan yang telah dik0mpaun sehingga RM30,000.

Menerusi mesej tersebut, kawasan tersebut dikatakan berlaku di Nilai, Negeri Sembilan.

“Area rumah aku Nilai Impian. Tuan Rumah RM25K, Tetamu RM5K,” kata seorang individu menerusi satu posting di platform Twitter.

Perkara itu sekali gus menyebabkan ramai ket4kutan dan pada masa sama beng4ng kerana jumlah k0mpaun tersebut terlalu tinggi.

Walaubagaimanapun, hari ini, polis tampil menjelaskan perkara sebenar yang berlaku.

Menurut Ketua Polis Daerah Nilai Supt Mohd Fazley Ab Rahman, perkara yang tersebar langsung tidak benar, sebaliknya ia merupakan gambar pemeriksaan rumah ke rumah pada hari raya pertama Aidilfitri di kawasan perumahan di Nilai Impian, Nilai, semalam.

“Gambar itu telah disalah tafsir sebagai tindakan k0mpaun. Kejadian sebenar adalah polis melakukan tinjauan bersama dengan pihak media untuk melihat kadar pematuhan penduduk terhadap SOP Aidilfitri di kawasan berkenaan.

“Dalam tinjauan itu, kami mendapati kadar pematuhan penduduk di kawasan perumahan berkenaan berada pada tahap tinggi dan tiada sebarang aktiviti yang mel4nggar SOP ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN),” katanya kepada Bernama.

Apapun orang ramai dinasihatkan agar menghentikan sebarang penyeb4ran gambar atau berita tidak tepat untuk dimuat naik atau dikongsi di laman sosial.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber: Gempak dan Kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*