Peminat Samakan N4sib Neelofa Ditind4s Seperti Rakyat Pal.estin. Sekali Fadzil Zahari Masuk Komen

Nampaknya hangat lagi diperkatakan mengenai selebriti popular, Noor Neelofa. Hari ini kecoh apabila Neelofa dan suaminya PU Riz didakwa di mahkamah berhubung perl4nggaran prosedur operasi standard (SOP).

Malah, sejak semalam turut dilancarkan petisyen mendesak pihak berkuasa lebih teg4s ke atas selebriti berkenaan dengan mengenakan huku.m4n penj4ra.

Pelbagai kecaman dilemparkan terhadap bekas pengacara MeleTOP itu, peminat meluahkan rasa kes4l serta menyifatkan Neelofa ditind4s seperti rakyat Pal3stin.

Menerusi Insta Story lofa.page, peminatnya dilihat ada memuat naik status mengatakan Pal3stin dan Neelofa mempunyai satu persamaan dimana Pal3stin ditind4s di atas tanah sendiri, Neelofa pula dib.uli dan dim4ki atas tanah tumpah dar4h sendiri.

Difahamkan, lofa.page merupakan akaun peminat selebriti itu yang kini mempunyai lebih 200 ribu pengikut di Instagram.

Terdahulu, Neelofa dan PU Riz meng4ku tidak bersal4h di Mahkamah Majistret Seremban atas kes4lahan mel4nggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB

Dalam pada itu netizan kembali mempersoalkan atas prinsip apa mereka mempertah4nkan Neelofa sedemikian rupa

Jika tengok isu melibatkan Pal3stin, rakyat mereka di pertahankan oleh seluruh umat Islam atas dasar agama dan keadilan

Namun dalam kes melibatkan selebrti ini, kes4lahan yang dibuat adalah berulang dan melibatkan masyarakat umum serta boleh memberi mudar4t kepada pihak lain dalam isu pand3mik ini

Berikut komen dari Fadzil Zahari

“Maafkan saya Tuan Tuan,
Lofa di tindas pertahankan apa? IG story beli karpet ka? #BetulBetulNakTahu” soal

Setakat artikal ini di tulis, persoalan yang di timbulkan ini mendapat 2,300 tanda suka

Rata-rata netizan meluahkan perasaan tidak senang hati dengan tindak tanduk yang tunjukkan oleh Neelofa sejak kebelakangan ini

Netizen p.elik Lofa, PU Riz hanya ditvduh lupa ‘scan’ MySejahtera, tak pakai ‘face mask’. Ini penjela.san Pihak Polis

RAMAI mempersoalkan mengapa selebriti Neelofa dan suaminya, Haris Ismail hanya berdepan dua pertu.duhan g4gal mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

Masyarakat tertanya-tanya apa terjadi dengan sias4tan terhadap isu utama iaitu pergerakan rentas negeri ke Nilai di Negeri Sembilan berhubung dakwaan untuk membeli karpet pada 2 Mei lalu.

Menjelaskan mengenai isu berkenaan, Ketua Polis Daerah Nilai, Superitenden Mohd Fazley Ab Rahman berkata pihaknya sememangnya menjalankan si4satan terperinci berhubung kes rentas negeri.

Bagaimanapun ujarnya, pihak Pejabat Peguam Negara hanya bersetuju agar pertud.uhan dibuat bagi isu imbasan aplikasi MySejahtera dan tidak memakai pelitup muka.

Antara komen netizen yang mempersoalkan tentang pertuduhan terhadap Neelofa.

“Isu rentas negeri memang ada dalam kertas si4satan, kita dah rujuk Pejabat Peguam Negara… apa-apa keputusan (pertu,duhan) dibuat oleh Peguam Negara.

“Setakat ni, itu sahaja yang kita tengok bagi keseluruhan si4satan.

“Dalam isu ini, bukti yang ada lebih dekat kepada isu MySejahtera dan pelitup muka,” katanya kepada mStar pada Khamis.

Untuk rekod, menerusi prosiding pada pagi Khamis di Mahkamah Majistret Seremban Neelofa atau Noor Neelofa Mohd Noor, 32, dan Haris atau Pencetus Ummah (PU) Riz, 26, mengakui tidak bersalah bagi semua pertuduhan terhadap mereka.

Isu rentas negeri memang ada dalam kertas siasatan, kita dah rujuk Pejabat Peguam Negara.

Majistret Mahyun Yusof membenarkan Neelofa dikenakan j4minan sebanyak RM5,000 bagi satu pertuduhan iaitu gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera untuk ‘check in’ di dalam premis atau menulis secara manual.

Sementara itu Riz pula dikenakan jaminan sebanyak RM10,000 atas dua pertuduhan iaitu gagal membuat imbasan aplikasi MySejahtera dan tidak memakai pelitup muka di tempat awam.

Neelofa dan PU Riz ketika hadir di Kompleks Mahkamah Seremban pada Khamis.

Dalam pada itu peguambela bagi pasangan itu, M. Haresh berkata, beliau juga tidak mempunyai maklumat mengenai dakwaan rentas negeri terhadap Neelofa dan Riz.

“Berkenaan rentas negeri, itu kami tidak tahu. Isu rentas negeri tidak dibangkitkan hari ini di mahkamah.

“Sama ada akan ada pertuduhan mengenainya juga tidak diketahui, tidak dimaklumkan apa-apa,” katanya.

Pada 4 Mei lalu, Neelofa dan Muhammad Haris dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai bagi memberi keterangan selama empat jam berkaitan penularan gambar dan video mereka berada di sebuah premis menjual karpet di Pusat Perniagaan Nilai 3 pada 2 Mei 2021.

Ramai tahu bahawa awal pagi ini, Noor Neelofa hadir bersama suaminya ke Kompleks Mahkamah Seremban, Negeri Sembilan untuk prosiding dak.waan atas kesalahan merentas negeri.

Sebaik tiba di perkarangan mahkamah, pasangan itu dilihat memakai pakaian sedondon dan dikerumuni oleh pihak media.

Hendak dijadikan cerita, ketika mereka sedang berjalan menuju ke ruang perbicaraan, pihak media Malaysia Gazette telah menangkap beberapa keping gambar pasangan terbabit.

Namun, apa yang mencuri perhatian ramai adalah walaupun Neelofa tampil dalam imej berpurdah, namun bentuk wajahnya seperti hidung dan mulut usahawan berusia 32 tahun itu jelas kelihatan.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*