“Kanak2 P0sitif C0vid-19,” Bapa Seb4k Lihat Anak Dijemput Ambul4ns

Penular4n pand3mik c0v1d-19 sememang sedang mengg1la di dalam negara. Ada sahaja kes positif wab4k ini tidak mempunyai sebarang simpt0m sehingga menjangk1ti ramai lagi orang sekeliling.

Paling menyed1hkan sudah tentu melihat warga emas dan kanak-kanak yang tidak berdaya dibawa pergi oleh ambulans untuk ditempatkan ke pusat kuar4ntin seorang diri.

Anak dibawa ambul4ns ke pusat kuar4ntin

Hal ini samalah seperti perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Nasrun Zakaria yang memuat naik video anaknya yang dijemput oleh petugas kesihatan menggunakan ambul4ns untuk dibawa ke pusat kuar4ntin.

Dalam video tersebut, jelas kedengaran dia begitu seb4k melihat anaknya mulai bergerak keluar rumah dengan membawa beg pakaian.

Walau bagaimanapun, reaksi tenang anak sulung Nasrun Zakaria melegakan sedikit tangisannya. Dia juga masih menanti keputusan ujian saringan c0v1d-19 selepas mempunyai kontak rapat dengan individu yang positif wab4k berkenaan.

Anak nampak tenang sahaja

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata kenalannya dan orang ramai telah meninggalkan komen diruang postingan video yang menyebakkan itu.

Mereka mendoakan agar ahli keluarganya diberi kesembuhan dari pand3mik ini dan turut berharap supaya anaknya kuat di h0spital memandangkan seorang diri disana.

Tak ramai yang kuat kena berpisah gini

S4yu dengar suara abah seb4k lihat anak

Menerima ratusan komen mendoakan agar mereka sekeluarga diberi kesihatan yang baik, Nasrun telah mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang sudi menitipkan pesan buat mereka.

Dia juga sempat mendoakan agar semua warganet turut diberi kesihatan yang baik dan terlindung dari sebarang peny4kit.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber: Nasrun Zakaria

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*