“Nak Sent@l Mulut Mak Teh Kamu Dengan Berus Sabvt” – Fazura Bngang

PETALING JAYA – Risau dengan jumlah ja.ngkitan pos1tif C0vid-19 yang semakin meningkat, pelakon Fazura menyeru rakyat Malaysia agar segera mendaftar untuk pengambilan svntikan v4ksin yang kini giat dilaksanakan oleh pihak kerajaan.

Pesanan tersebut disampaikan Fazura atau nama sebenarnya Nur Fazura Sharifuddin, 37, menerusi satu hantaran Instagramnya hari ini.

“Jadi, dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, patuhilah prosedur operasi standard (SOP) untuk bantu petugas barisan hadapan. Ambil svntikan v4ksin jika sudah mendaftar dan sila mendaftar kepada yang belum.

“Jaga kesihatan diri dan keluarga serta bantu peniaga kecil. Bersama kita lindungi diri daripada v1rus C0v1d-19,” katanya.

Dalam hantaran sama, Fazura turut menyampaikan mesej kesedaran tentang pengambilan v4ksin dalam bentuk nukilan pendek mengenai Mak Teh yang v1ral baru-baru ini.

Cerita pendek tersebut mengenai Mak Kiah yang menga.muk dengan Mak Teh menyebarkan berita p4lsu mengenai keburvkan v4ksin.

“Tolong doakan Mak Teh sedar diri dan selamat daripada Mak Kiah,” tulisnya lagi.

Baru-baru ini, tular dalam aplikasi WhatsApp sebuah rakaman suara yang memperkenalkan dirinya sebagai Mak Teh.

Menerusi rakaman suara tersebut, Mak Teh did.akwa menyebarkan berita p4lsu mengenai keburvkan pengambilan vaks1n

Rakaman tersebut seterusnya mengundang kec4man ramai kerana dikhuatiri men4kutkan rakyat negara ini untuk mengambil v4ksin.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber: K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*