P0lis Ded4h Taktik Yg Di Gunakan Pelawak Terkenal Ketika Hantar Pekerja S3ks Ke Hotel

Kuala Lumpur: Seorang selebriti lelaki berusia 40-an yang dit.ahan polis berhubung keg.iatan pemerdagangan manusia dipercayai terb.abit dengan khidmat s.eks di hotel dengan bayaran melebihi RM 1,000 untuk tempoh lapan jam.

Ditempah Melalui WhatsApp

Sumber berkata, s.iasatan polis mendapati artis lelaki terbabit berperanan sebagai penghantar pekerja s.eks yang terlebih dahulu ditempah secara dalam talian menggunakan aplikasi WhatsApp.

Menurutnya, berdasarkan s.iasatan awal, artis lelaki terbabit mengambil pekerja s.eks itu di Bukit Jalil, Kuala Lumpur sebelum membawanya ke sebuah hotel di Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada Ahad lalu.

“Soal s.iasat terhadap wanita dit.ahan itu mend.akwa dia terbabit dalam kegiatan pel.acuran dikendalikan seorang ejen bernama Kevin yang berperanan mempromosikan khidmat s.eks melalui pelbagai aplikasi media sosial.

“Biasanya pelanggan yang berminat diminta mendepositkan wang ke dalam akaun bank diberikan Kevin untuk melanggan pel.acur,” katanya.

Menurutnya, artis lelaki itu yang mend.akwa kekasih wanita terbabit berperanan sebagai t.ransporter untuk menghantarnya kepada pelanggan yang menanti di hotel.

“T.angkapan dilakukan bukan secara kebetulan berikutan polis merancang rapi dan mengadakan o.perasi khas bagi memb.ongkar aktiviti pemerdagangan manusia itu untuk tujuan eks.ploitasi s.eks.

“Hasil pen.ahanan itu, polis menemui pelbagai barang b.ukti antaranya telefon pintar, k.ondom dan wang disyaki hasil kegiatan je.nayah itu,” katanya.

Dalam kejadian 10 pagi Ahad lalu, polis menahan artis itu selepas dipercayai terbabit dalam keg.iatan pemerdagangan manusia bagi tujuan ek.sploitasi s.eks dalam sekatan jalan raya di Ulu Bendul, Negeri Sembilan.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Superintendan Amran Mohd Ghani berkata, susulan t.angkapan itu pihaknya berjaya menyelamatkan seorang wanita di sebuah bilik hotel berkenaan.

“K.es disi.asat di bawah S.eksyen 12 A.kta A.ntipemerdagangan Orang dan A.ntipeny.eludupan Mi.gran (At.ipsom) 2007 yang memperuntukkan h.ukuman pe.njara tidak lebih 15 tahun dan boleh dikenakan d.enda jika s.abit kes.alahan.

“M.angsa yang diselamatkan mendapat p.erintah perlindungan sementara dan ditempatkan di sebuah rumah perlindungan di Johor,” katanya.

Amran berkata, lelaki itu kini dit.ahan reman mengikut S.eksyen 117 K.anun P.rosedur J.enayah (KPJ) selain dikenakan k.ompaun atas kes.alahan rentas negeri tanpa kebenaran di bawah P.eraturan-P.eraturan Penc.egahan dan Pengawalan P.enyakit Berj.angkit (Langkah-langkah di Dalam Kawasan Tempatan J.angkitan).

“S.iasatan lanjut berkaitan k.es ini diteruskan bagi mengenal pasti rangkaian kegi.atan pemerdagangan orang ini,” katanya.

ZlzanRazak Jawab AdakahDla Kenal PelawakP0pular YangKena Tangkp

Pelakon dan pelawak, Zizan Razak memberitahu, dia tidak akan mend.edahkan identiti rakan pelawak yang dis.iasat berhubung k.es pemerdagangan manusia bagi menutup a.ib individu tersebut.

Katanya, sejak beberapa hari lalu, dirinya dihujani pertanyaan berkenaan identiti sebenar pelawak yang dis.iasat itu, termasuklah melalui mesej secara terus di laman sosial Instagram.

“Ada yang mesej saya secara peribadi tanya siapa pelawak yang terl.ibat, tetapi saya memang tidak tahu.

“Saya pun terkejut dengan apa yang dilaporkan dan malam baru saya semak mesej serta G.oogle berkenaan i.su tersebut. Saya pun tanya orang dan orang lain pula tanya pada saya,” katanya.

Zizan memberikan makanan kepada seekor gajah ketika program sumbangan Mapim di Zoo Melaka, Ayer Keroh, Melaka

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas p.rogram sumbangan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia Mapim di Zoo Melaka, Ayer Keroh di sini hari ini.

Kredit : HM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*