Individu Yang Tampil Bagi Keterangan Berkenaan Kes Ebit Lew Didedahkan PDRM

Sebelum ini Ustaz Ebit bersama peguamnya, Datuk Hasnal Rezua Merican hadir ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk dirakam percakapan sebagai membantu s.iasatan k.es.

Ebit yang berjubah biru dan berkopiah putih telah memberikan kerjasama penuh semasa rakaman percakapannya selama sejam setengah sebelum keluar dari Bukit Aman.

Dengan wajah penuh tenang dan senyuman, Ebit menyifatkan t.uduhan yang dilemparkan terhadapnya sebagai fi.tnah yang k.ejam dan mel.ampau.

“Saya memaafkan sesiapa sahaja yang melemparkan fmitnah ini dan menyerahkan kepada polis sepenuhnya untuk menyiasat perkara itu.

“Namun saya akan terus menghulurkan b.antuan sehingga m.ati,” katanya kepada wartawan sebelum meninggalkan Bukit Aman menaiki kereta pacuan empat roda Toyota Hilux.

Polis sudah rekod keterangan

Polis sudah mengambil keterangan m.angsa yang dikaitkan dengan s.iasatan kes melibatkan pendakwah p.opular Ustaz Ebit Lew.

Bagaimanapun, Pengarah Jabatan S.iasatan J.enayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd. Jalil Hassan enggan mendedahkan siapa m.angsa dan berapa ramai saksi yang sudah tampil membantu s.iasatan.

Menurut beliau, s.iasatan berhubung perkara itu masih diteruskan dengan polis masih menunggu saksi-saksi lain tampil membantu s.iasatan.

“Masih belum ada perkembangan terbaru lagi, orang ramai ada maklumat boleh tampil,” kata beliau ringkas ketika dihubungi di sini hari ini.

Terdahulu, s.iasatan terhadap pendakwah terkenal, Ebit Lew dilakukan selepas polis menerima laporan daripada beberapa individu yang mend.akwa pendakwah itu melakukan gang.guan s.eksual.

Berti.ndak atas laporan itu polis membuka kertas s.iasatan mengikut S.eksyen 509 K.anun Kese.ksaan, S.eksyen 14 Akta Kes.alahan-Kes.alahan Kecil 1955 serta Seksyen 23 Akta K.omunikasi dan Multimedia 1998.

Kredit : UN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*