Oktavia Manrose Bertegas Yang Vaksin Itu Adalah Hak Masing-Masing Dan Tak Wajib

Sejak program vaksinasi Covid-19 dijalankan di Malaysia, hangat diperkatakan mengenai keputusan segelintir pihak yang tidak mahu menerima suntikan v4ksin.

Perkara itu turut mendapat perhatian pelakon Oktovia Manrose yang berpendapat setiap individu mempunyai hak untuk membuat keputusan masing-masing sama ada untuk div4ksin atau tidak.

Menurut Oktovia, dia berharap jangan ada diskr1minasi buat mereka yang memilih untuk tidak divaksin. Ujarnya, v4ksin bukan penentu seseorang itu sihat.

Difahamkan, Oktovia meninggalkan komen tersebut di Instagram mStar mengenai berita hangat mengenai pasangan suami isteri berjaya dine-in di restoran meskipun tidak mempunyai v4ksinasi lengkap.

“Alhamdulillah Allah bagi mudah, semoga kita semua dapat hak masing-masing. V4skin atau tidak div4ksin kita ada hak untuk teruskan hidup macam biasa, jangan ada double standard.

“Maksud double standard itu daripada kita sesama sendiri, janganlah sampai berpecah belah kerana ada yang tak div4ksin. Dia ada alasan sendiri kenapa tak nak v4ksin dan kita kena hormat keputusan masing-masing,” katanya.

Dalam pada itu, Oktovia turut menegaskan pendapatnya itu bukan bermaksud dia menyokong golongan anti vaksin tetapi hanya mahu orang ramai lebih terbuka menerima pendapat orang lain. Kata Oktovia lagi, dia juga berj4ngkit daripada orang yang lengkap divaksin dan sudah pun selesai kuarantin.

“Anti vaksin hanya untuk orang yang hasut untuk tidak divaksin, adakah saya mengajak orang untuk tidak ambil v4ksin? Tidakkan? Baca balik komen tu. Sekali lagi saya cakap v4ksin tidak wajib, be open sikit.

“Kita semua sama-sama tawakal pada Allah. Vaksin atau tak semua berusaha tawakal pada Allah. Saya pun berusaha juga tapi v4ksin satu pilihan dan tidak wajib,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: rotikaya via malaysiatimes

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*