Baru je Ds Ismail Sabri umumkan tentang kabinet baru. Sekali ini yang terjadi pada laman fb Muhyiddin Yassin.

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini mengumumkan pembentukan Kabinet yang menyaksikan pelantikan seramai 31 menteri termasuk empat menteri kanan dan 38 timbalan menteri.

Seramai 31 dilantik sebagai menteri dan 38 lagi sebagai timbalan menteri selepas mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong. Menteri Kanan yang dilantik semula adalah Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang memegang portfolio Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri; Datuk Seri Fadillah Yusof sebagai Menteri Kerja Raya dan Datuk Dr Radzi Jidin sebagai Menteri Pendidikan.

Datuk Seri Hishammuddin Hussein pula yang sebelum ini memegang Menteri Kanan Luar Negeri bertukar portfolio sebagai Menteri Kanan Pertahanan. Pada Kabinet lalu di bawah Tan Sri Muhyiddin Yassin, jumlah menteri dan timbalan menteri ialah 70 orang.

Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob turut mengumumkan Kabinet tanpa jawatan timbalan perdana menteri tetapi mempunyai empat menteri kanan. Setiap kementerian perlu membuktikan pencapaian awal dalam tempoh 100 hari pertama, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau akan memastikan barisan Kabinet baharu yang diumumkan hari ini menekankan budaya kerja berprestasi tinggi. “Justeru, setiap kementerian perlu membuat perancangan jangka pendek dan jangka panjang serta mencapai sasaran ditetapkan. Untuk itu, setiap kementerian perlu membuktikan pencapaian awal dalam tempoh 100 hari pertama,” katanya.

Lepas Pengumuman Ismail Sabri, Ramai Luahkan Di Laman Mantan Perdana Menteri

Semoga sihat hendaknya tsmy…tukaq pm baru tp kabinet muka2 yg sama.. npk sgt kt situ niat dan menaikkan kuasa mutlak dn kepentingan PARTI. pru15 klu bersatu yg dipimpin tsmy bersama pas insyallah sy akn menyokong penuh.

Alhamdulillah.. pastinya rakyat merindui TSMY, dengan doanya pada rakyat setiap kali muncul di kaca TV.. sesungguhnya, Kita memanjatkan keSyukuran kerana apa yang Tan Sri usahakan selama memeggang jawatan bagi memerangi covid19 sudah menampakkan hasilnya. Saya percaya Tan Sri pada saat ini masih memikirkan nasib rakyat.

ALHAMDULILLAH. DAH UMUM BARISAN CABINET. I think zaman Tan Sri jadi PM, ada 2 orang yang cukup menyerlah iaitu Zafrul dan Noor Hisham. Satu orang corporat, satu orang kerajaan. Itu kejayaan Tan Sri.

Memberi mereka peluang berbakti kepada negara sebaik mungkin. Don’t care la apa Dr Zul nak cakap. Dulu jadi Health Minister hanya sour grape lebih. Tahniah Ismail Sabri. Tahniah juga pada barisan kabinet baru. I tidak ucap tahniah walau kawan kat emir research promo mael kat fb. As I said earlier, tidak begitu pasti tentang arah tuju Ismail Sabri.

Rindu nak dgr abah baca doa dan berucap kat tv. Bila dgr abah nk berucap standby siap2. Bila abah tanya khabar, siap jawab lagi. Pernah menangis dan ketawa ketika mendengar ucapan abah. Kenangan yg takkan dilupakan. Terima kasih abah. Semoga Allah S.W.T melindungi abah dan diberikan kes.ihatan yg baik.

Alhamdulillah, barisan kabinet baru telah diumumkan tadi.. Bersyukur tak dilantik sebagai tpm. Jawatan itu masih kosong dan saya rasa ts lah orang yang paling layak mewakili parti bersatu untuk jawatan tpm. Jangan malu ts kalau untuk kebaikan rakyat dan negara. Gandingan dsis dan tsmy adalah gandingan yang terbaik dan sangat serasi…. InsyaAllah.

Kredit : BH/FB/OM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Ds Ismail Sabri umumkan senarai kabinet baru tiada Timbalan Pm. Terkejut sekali Khairy Jamaluddin dilantik sebagai Menteri Kesihatan.

Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri mengumumkan barisan kabinetnya untuk sama-sama menerajui pentadbirannya. Dalam satu pengumuman yang disiarkan secara langsung pagi Jumaat, jawatan timbalan perdana menteri (TPM) tidak diwujudkan.

Sebaliknya Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dilantik sekali lagi memegang jawatan Menteri Kanan (Perdagangan Antarabangsa dan Industri). Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein pula dilantik sebagai Menteri Kanan (Pertahanan), manakala Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz sekali lagi memegang jawatan sebagai Menteri Kewangan.

Selain itu, Datuk Seri Haji Fadillah Yusof memegang jawatan Menteri Kanan (Kerja Raya), diikuti Datuk Dr Mohd Radzi Md Jidin sebagai Menteri Kanan (Pendidikan). Peling menjadi tumpuan tentunya Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang kini menerajui Kementerian Kesihatan sebagai Menteri Kesihatan.

Untuk rekod, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 9 Mac 2020 mengumumkan kabinetnya merangkumi 31 menteri dan buat pertama kali dalam sejarah tidak menamakan timbalan perdana menteri.

Sebaliknya dia mengumumkan pelantikan empat menteri kanan iaitu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Menteri Pertahanan, Menteri Kerja Raya dan Menteri Pendidikan. Muhyiddin pada 7 Julai lalu melantik pula Ismail Sabri sebagai timbalan perdana menteri sebelum meletak jawatan pada 16 Ogos sebagai perdana menteri ke-8 kerana hilang majoriti.

Ismail Sabri pada 21 Ogos lalu secara rasmi diangkat menjadi perdana menteri kesembilan selepas mengangkat sumpah jawatan di hadapan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Mstar

Ds Ismail Sabri baru je nak bentuk kabinet. Terkejut sekali Tun M mula bersuara bagi satu nasihat.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa lantikan Kabinet baharu di bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, perlu dibuat dalam jumlah yang lebih kecil.

Menurut beliau yang juga Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), tindakan berkenaan wajar dibuat selepas majoriti menteri dan timbalan menteri sewaktu pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional (PN) tidak menunjukkan prestasi yang baik selain ada dalam kalangan mereka disifatkan sebagai hanya “memakan gaji buta”.

“Saya harap tidak berapa besarlah (Kabinet baharu), tak macam (semasa Tan Sri) Muhyiddin (Yassin) punya Kabinet. Janganlah tunjuk jawatan menteri itu sebagai satu cara untuk sogok orang (bagi menyokong kita)

Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Tun M

“Menteri (yang dilantik) sepatutnya ada kebolehan (tetapi) kita dapati menteri-menteri Kabinet Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak ada kerja apa pun, tidak ada buat kerja, (dan hanya) dapat gaji sahaja, janganlah jadi macam tu,” dakwa beliau.

Tambahnya, Ismail Sabri juga perlu mengelak daripada memberi jawatan di dalam Kabinet termasuk jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) kepada kumpulan yang digelar ‘kluster mahkamah’.

Ditanya mengenai jawatan TPM, Ahli Parlimen Langkawi itu menegaskan bahawa tidak ada seorang pun dalam kalangan Ahli Parlimen di blok kerajaan layak diangkat bagi jawatan berkenaan. Ini termasuklah daripada kumpulan Ahli Parlimen Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang majoritinya dianggotai oleh golongan yang melompat parti.

“Saya cuma tahu siapa yang tidak patut jadi Timbalan (Perdana Menteri) iaitu ‘geng kluster mahkamah’, (kumpulan ini) tidak boleh ada dekat dengan kerajaan pun, sepatutnya mereka diasingkan dan sudah tentu tak boleh jadi Timbalan Perdana Menteri,” ujarnya.

Dr Mahathir berkata demikian ketika ditemui media di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Langkawi sempena Program Pulang Ke Langkawi pada Selasa. Pada Isnin, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengesahkan bahawa senarai jemaah menteri Kabinet akan diumumkan minggu ini selepas mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Jelasnya, senarai berkenaan terlebih dahulu akan dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong sebelum diumumkan. Untuk rekod, barisan Kabinet bekas Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mempunyai 70 orang menteri di

bawah 32 portfolio berbeza yang diumumkan pada 9 Mac tahun lalu, menjadikan Kabinet tersebut mempunyai jumlah menteri tertinggi berbanding Perdana Menteri sebelumnya. Daripada jumlah itu, sebanyak 38 orang dilantik sebagai timbalan menteri dengan tujuh kementerian mempunyai dua orang timbalan menteri.

Kabinet Ismail Sabri akan diumum 11 pagi ini- PMO

KUALA LUMPUR: Pengumuman anggota Kabinet diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bakal diumumkan pada jam 11 pagi pada Jumaat (27 Ogos 2021). Pejabat Perdana Menteri (PMO) memaklumkan kepada Astro AWANI, majlis angkat sumpah Menteri dan Timbalan Menteri Persekutuan itu akan berlangsung pada Isnin depan, jam 2.30 petang.

Awal petang tadi, PMO memaklumkan tiada sebarang pengumuman akan dibuat oleh Perdana Menteri berkenaan jemaah menteri beliau. Ismail Sabri sebelum itu menghadap Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah selama 1 jam 30 minit di Istana Abdulaziz di Kuantan, Pahang.

Istana Negara memaklumkan, pada majlis sembah menghadap itu, Ismail Sabri telah menyembah maklum senarai Anggota Kabinet beliau kepada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah.

Muhyiddin Yassin bakal jadi Timbalan Perdana Menteri. Sekali ini respon dari Ds Ismail Sabri buat ramai yang terkedu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaacob akan mengumumkan barisan Kabinet kerajaan baharu pada minggu ini. Beliau berkata, pada masa ini, beliau masih belum menyiapkan senarai penuh barisan Kabinet tersebut.

Katanya, beliau akan mempersembahkannya kepada Yang di-Pertuan Agong selepas senarai Kabinet itu siap nanti. “Tunggu pengumuman. Senarai belum ada,” katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan lawatan kerja ke kawasan bencana di Titi Hayun di sini hari ini.

Sementara itu katanya, jawatan Timbalan Perdana Menteri juga belum diputuskan lagi. Semalam Ismail Sabri menyeru semua pihak supaya bersepakat menyelamatkan ‘Keluarga Malaysia’. Perdana Menteri dalam ucapan awam sulungnya berkata, beliau menggunakan pendekatan Keluarga Malaysia kerana frasa itu sifatnya lebih inklusif.

Pelantikan Kabinet baharu di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaacob wajar dibuat dalam jumlah lebih kecil berbanding kerajaan sebelum ini. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pelantikan Kabinet baharu itu juga perlu diberi keutamaan kepada pemimpin yang berkelayakan dan berkebolehan.

Ini kerana, menurutnya, jumlah Kabinet semasa Tan Sri Muhyiddin Yassin didapati berlebihan dan tidak menunjukkan prestasi yang baik. “Saya harap tak berapa besarlah (jumlah Kabinet). Setiap menteri sepatutnya ada kebolehan.

“Kita dapati menteri-menteri Muhyiddin (sebelum ini) tak ada kerja apa pun, tak ada buat kerja, dapat gaji sahaja. Janganlah jadi macam itu,” katanya. Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita pada Program #PulangKeLangkawi di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Langkawi di sini hari ini.

Barisan kabinet Muhyiddin mempunyai seramai 70 orang menteri di bawah 32 portfolio berbeza yang diumumkan pada 9 Mac tahun lalu, menjadikan Kabinet tersebut mempunyai jumlah menteri tertinggi berbanding Perdana Menteri sebelumnya.

Dalam pada itu, ada ura-ura yang mengatakan Tan Seri Muhyiddin Yassin pun boleh dilantik Sebagai TPM. dan Kini Angin bertiup kencang Calonnya ialah Dato Sri Azmin Ali. Daripada jumlah itu, sebanyak 38 orang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri dengan tujuh kementerian mempunyai dua orang timbalan menteri.

Datuk Seri Mohamed Azmin Ali kini menjadi pilihan utama dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) untuk jawatan Timbalan Perdana Menteri. Menurut satu sumber, faktor utama yang menjadi pertimbangan ialah beliau telah berjaya mendapatkan sokongan ahli-ahli Parlimen kepada Bersatu.

“Datuk Seri Hamzah Zainuddin juga mempunyai peluang yang sama kerana beliau mempunyai imej yang bersih. “Namun kelebihan sekarang hanya kepada Mohamed Azmin,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian pada Selasa.

Bagaimanapun, sumber itu berkata, Mohamed Azmin yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) berhadapan dengan masalah dengan sayap pemuda parti tersebut iaitu Armada.

Sumber: viral news

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber  :  http://trendingkini.pw/

Mungkin Pm paling pendek. Amanat terakhir Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri buat ramai yang sayu.

Putrajaya: “Saya mungkin Perdana Menteri paling pendek memegang jawatan, tetapi saya kira telah buat apa yang difikirkan perlu untuk menyelamatkan nyawa, rakyat jelata, tentukan mereka ada makanan di atas meja dan nyawa mereka selamat.”

Itu antara amanat terakhir disampaikan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam perjumpaan dengan pegawai Jabatan Perdana Menteri (JPM) di pejabatnya, di sini hari ini. Dalam video berdurasi 24 minit yang dikongsikan Muhyiddin menerusi Facebook itu,

beliau berkata, walaupun menerajui kepemimpinan negara dalam tempoh paling singkat, tugas yang dipikulnya agak luar biasa kerana perlu berperang dengan pandemik COVID-19. “Dalam setahun atau lebih 17 bulan ini tugas dan tanggungjawab yang saya terpaksa pikul agak luar biasa, ia tempoh yang amat sukar dan belum pernah terjadi sebelum ini.

“Namun, kerana ia adalah satu amanah, kita cuba untuk buat yang terbaik untuk negara,” katanya. TANGKAP layar daripada video dikongsi di FB Tan Sri Muhyiddin Yassin. Muhyiddin berkata, peletakan jawatannya bukan bermakna perjuangan untuk rakyat berakhir begitu sahaja, beliau tidak menolak kemungkinan akan kembali menerajui kepimpinan negara.

“Waktu saya ditendang (dipecat) oleh Datuk Seri Najib Razak (Perdana Menteri ketika itu), saya tak ambil banyak masa untuk kemas pejabat, cuma ambil satu novel diberikan oleh kawan. “Saya tak ada sebarang rahsia di dalam laci, surat rahsia, tidak ada.

Sebab saya tahu saya tak patut buat perkara yang salah. Jadi inilah kehidupan, apa yang berada di atas, boleh turun ke bawah, tetapi apa yang berada di bawah, Insya-Allah akan kembali semula,” katanya sambil diiringi tepukan oleh kakitangan JPM.

Menegaskan pendiriannya, Muhyiddin berkata, beliau istiqamah untuk menolak unsur penyelewengan seperti rsh dan ambil duit rakyat.

“Soal rsh tak boleh (toleransi), sebab hukumnya haram, begitu juga orang yang merompak. Sebab itu saya tegak berdiri, istiqamah atas dasar prinsip undang-undang dan hukum. Tapi ramai juga yang lupa, kerana itu saya sanggup bercakap apa yang benar, walaupun pahit.

“Nasihat saya, perjalanan kita ini, laluan sahaja untuk sampai ke jannatun naim, jadi pertimbangan kita bukan duniawi. Sebab itu bagi saya hilang jawatan PM itu duniawi, saya tak boleh bawa ke mana pun,” katanya.

Beliau turut menyangkal pandangan sesetengah pihak yang mendakwa kerajaan pimpinannya gagal menangani penularan Covid-19. “Pada saya, apa yang diperkatakan orang ramai bahawa (kerajaan) tidak melakukan perkara yang sepatutnya adalah salah.

“Jemaah Menteri yang saya bentuk, kita siang malam (uruskan) Covid-19, siang malam, pagi subuh tengok data. “Lockdown tak berhenti sampai sekarang kerana kita terpaksa buat begitu. Ada pihak kata ia tidak berapa berkesan tapi ia banyak selamatkan nyawa orang ramai.

“Jadi semalam, saya putuskan untuk kali terakhir, bagi membuka lebih banyak sektor dan ia akan berterusan hingga akhir tahun, semua sektor ekonomi boleh dibuka,” katanya. Beliau turut mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih dan memohon maaf kepada semua pegawai yang berkhidmat serta berpesan untuk semua penjawat awam terus melakukan yang terbaik demi kesejahteraan rakyat.

Lama menyepi akhirnya ini kata kata Anwar Ibrahim lepas Ismail Sabri berjaya di lamtik sebagai Perdana Menteri ke 9.

PETALING JAYA: Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan pelantikan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Perdana Menteri kesembilan sebagai satu cabaran kepada pembangkang untuk bekerja lebih gigih menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).

Ketua Pembangkang itu berkata, usaha tersebut supaya pembangkang dapat memenangi semula mandat rakyat yang diperoleh pada pilihan raya umum lalu. “Marilah kita sama-sama berdoa dan berusaha supaya krisis wabak Covid-19 dan ekonomi segera diatasi dan ditangani demi rakyat.

“Buat semua pimpinan, anggota dan pendukung, kami menggesa semua untuk menerima keputusan ini dengan kecekalan yang jitu untuk bekerja lebih gigih menuju PRU-15, agar kita dapat memenangi semula mandat rakyat yang telah kita terima pada pilihan raya mum yang lalu,” katanya dalam satu kenyataan malam tadi.

Terdahulu, Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan melantik Ismail Sabri yang juga Ahli Parlimen Bera sebagai Perdana Menteri baharu. Perkara itu dimaklumkan Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Indera Ahmad Fadil Shamsuddin dalam satu kenyataan selepas Majlis Raja-Raja Melayu selesai mengadakan mesyuarat khas semalam.

Anwar yang juga Presiden PKR berkata, pembangkang menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong di atas pelantikan Ismail Sabri sebagai Perdana Menteri kesembilan.

Pelantikan Ismail Sabri sebagai PM ke-9: Anwar junjung kasih titah Agong

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjunjung kasih atas titah Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang telah berkenan melantik Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Perdana Menteri ke-9.

Dalam satu kenyataan media malam ini, beliau yang mewakili pihak pembangkang keseluruhannya mengambil maklum keputusan oleh Seri Paduka Baginda itu. “Kami mengambil maklum bahawa keputusan ini dibuat menurut lunas-lunas Perlembagaan, demokrasi berparlimen dan Raja Berperlembagaan yang kita amalkan,” katanya.

Berikut adalah 10 fakta mengenai Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang anda perlu ketahui:

1) Dilahirkan di Temerloh, Pahang pada 18 Januari 1960. 2) Mendirikan rumah tangga pada 1986 bersama pasangannya, Datin Seri Muhaini Zainal Abidin.

3) Hasil perkahwinan tersebut, beliau dikurniakan empat cahaya mata iaitu tiga lelaki dan seorang perempuan. 4) Anak sulungnya, Datin Nina Sabrina berkahwin dengan pereka fesyen terkenal, Datuk Jovian Mandagie, manakala anak lelakinya, Gadaffi atau lebih dikenali sebagai Dafi merupakan penyanyi dan pelakon.

5) Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Bangau, Temerloh, Pahang (1967), Sekolah Menengah Air Putih, Kuantan, Pahang (1973) dan Sekolah Menengah Teknik Kuantan, Pahang (1976). Beliau menyambung pengajian Tingkatan Enam di Jaya Akademik dan kemudiannya Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di Universiti Malaya (1980).

6) Memulakan kerja sebagai peguam sebelum dilantik menjadi Setiausaha Politik kepada Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan, Datuk Sabaruddin Chik, pada 1995 dan berpengalaman menjadi jemaah menteri sejak 2008.

7) Menjadi Ahli Parlimen Bera dari 2004 sehingga kini. 8) Menerajui lima kementerian iaitu menjadi Menteri Belia dan Sukan; Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan; Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah serta Menteri Pertahanan.

9) Sewaktu di bawah pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional (PN), selain menjadi Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), sebelum dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri. 10) Dalam parti politik, beliau bermula sebagai Ahli Jawatankuasa Umno bahagian Temerloh (1987), Ketua Penerangan Umno Bahagian Temerloh (1988), Ketua Pergerakan Pemuda Bahagian Temerloh (1993) dan Timbalan Ketua Bahagian Temerloh (2001) serta Ketua Umno Bahagian Temerloh (2004). Kini, beliau merupakan Naib Presiden Umno.

Alhamdulillah terkini Ismail Sabri diumumkan sebagai Perdana Menteri ke 9.

Kuala Lumpur: Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan melantik Naib Presiden Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Perdana Menteri kesembilan.

Ia selaras dengan Perkara 402(2)(a) dan Perkara 43 (2)(a) Perlembagaan Persekutuan. Sementara itu, ucapan tahniah atas perlantikan itu dimuat naik Ahli Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishammuddin Hussein menerusi Facebook (FB) sebentar tadi.

“Tahniah YAB Dato’ Sri Ismail Sabri Yaakob yang telah diumumkan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-9. “Saya sebut beberapa hari lepas, perkara terpenting yang negara perlukan ketika ini ialah kestabilan.

“Ia demi membolehkan negara kembali menumpukan terhadap usaha menangani krisis #Covid19, memulihkan ekonomi serta membela kesejahteraan rakyat,” katanya hari ini. Beliau yang juga bekas Menteri Kanan Luar Negeri (Kluster Keselamatan)

memberi jaminan akan membantu Ismail Sabri atas apa juga kapasiti demi kepentingan negara. “Selamat menjalankan amanah Dato’ Sri. Semoga Allah SWT merahmati ketentuan ini. Amin Ya Rabbal Alamin,” katanya.

Lepas je Muhyiddin Yassin berhenti jadi Perdana Menteri terkejut ini yang terjadi pada akan ig anaknya.

Ruangan akaun Instagram penyanyi anak kepada bekas Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Najwa Mahiaddin dihujani dengan komen-komen apresiasi daripada peminat. Rata-ratanya melayangkan doa dan menzahirkan ucapan terima kasih atas sumbangan bakti

serta khidmat Muhyiddin sepanjang bergelar Perdana Menteri. Di kesempatan sama juga, ada yang meminta Najwa agar menghasilkan lagu khas tribut buat bapanya yang bersusah payah menjaga negara tercinta.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*