Mengaku Telah Buang Cincin Berlian Dalam Sungai. Hubungan Ismail Izzani Bersama Kekasih Putus Di Tengah Jalan.

Kisah percintaan antara penyanyi Ismail Izzani bersama kekasihnya yang juga penyanyi Shalma Eliana sudah diketahui umum. Bagaimanapun, pengakhiran hubungan itu tidak seindah seperti yang disangka apabila putus di tengah jalan.

Dah putus cinta

Ismail atau lebih mesra disapa Mael mengesahkan berita kurang gembira itu. Menerusi temu bual di Melodi pada Ahad, Mael berkata dia dan Eliana sepakat untuk memilih jalan sendiri namun mereka tetap berkawan.

Walaupun tidak memperincikan punca utama, Mael, 21, mengakui dia telah melakukan kesilapan.

Ya betul kami dah putus. Saya rasa kami dah pilih jalan sendiri. Saya pun banyak lagi nak explore dan kutip pengalaman..sama juga dengan Yana (panggilan Eliana). Tapi kami masih berkawan.

Saya boleh katakan I did my mistakes and mess-up. Bagi saya, sekarang ini nak fokus pada diri sendiri, keluarga dan orang sekeliling yang bagi good energy.

Buang cincin berlian

Pada Disember tahun lalu, Mael telah menghadiahkan sebentuk cincin berlian sebagai tanda janji ‘setia’. Ditanya sama ada cincin itu dipulangkan semula, pelantun lagu Bidadari mendedahkan sudah dibuang ke dalam sungai ketika mereka sama-sama pergi berkhemah.

One thing that happened to ring. Kitorang pergi berkhemah dengan kawan-kawan, masa tengah mandi sungai saya cakap dekat dia, let’s throw this ring.

Dalam pada itu, anak kepada penyanyi era 1980-an, Datin Suliza Salam, mengakui masih menyayangi Eliana namun belum bersedia untuk kembali bersama.

Saya masih menyayangi Yana, dia sangat bermakna dalam hidup saya. Dia banyak ajar saya, dia juga ubah diri ini untuk berdiri di posisi yang tidak pernah berada.

Untuk sekarang saya rasa tak! Selagi saya tak bersedia, saya tak akan kembali dekat dia. Saya penat untuk buktikan yang saya worth it. Saya penat untuk buktikan I’m not a mistake. Saya penat dah sakitkan hati sesiapa. Insya-Allah bila saya dah sedia, saya akan sayang dia.

Terdahulu, Ismail dan Eliana berkenalan sejak 2014 dan mula rapat empat tahun kemudian.

Sumber: Youtube TV9MALAYSIA Official

Terkejut dengan tindakan DSV. Iqbal dedah DSV ceroboh Rumah Iqbal pukul 3 pagi semata mata nak beri cincin.

Usahawan dan bakal penyanyi, Iqbal Zulkefli terkejut dengan kedatangan jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida ke kediamannya seawal pukul 3 pagi pada Sabtu. Jelas Iqbal, tindakan Vida seakan-akan menceroboh kawasannya itu tanpa dirancang biarpun telah merahsiakan alamat kediamannya daripada pengetahuan sesiapa sebelum ini.

“3 pagi, terkejut. Mana dapat alamat ni. Aduh, tak faham betullah. Tanpa bagitahu pun mahu datang. Terkejut saya keluar tak pakai baju tak pakai seluar. Tadi nasib baik gelap,” kata Iqbal dalam sepotong video yang dimuat naik di media sosialnya. Dalam video berkenaan, Vida memegang sebentuk cincin permata jenis tanzanite biru sambil memakainya di hadapan Iqbal.

Kata Vida; “Nak cakap apa, I nak datang meminang?” Selain Vida, sesi pertemuan itu turut ditemani anak terunanya, Kacak yang muncul bersama kereta pemandu peribadi mereka. Tegas Iqbal, dia tidak berupaya memberikan layanan baik kepada tetamunya yang muncul secara mengejut dan akan memulangkan semula cincin yang telah dihadiahkan kepadanya itu.

“Kedatangan Datuk Seri Vida di rumah saya jam 3 pagi tadi tanpa pengetahuan saya. Kali terakhir saya berhubung dengan beliau pada bulan September. Saya keluar tanpa pakaian penuh kerana fikir adik saya yang ketuk pintu rumah. Alamat rumah saya pun entah dari mana beliau jumpa. Saya layan sahaja dengan emosi yang tidaklah seberapa baik. Beliau tinggalkan sebentuk cincin, pasti saya tidak akan sesekali pakai. Semestinya saya akan pulangkan kembali. Saya sebenarnya penat begini,” tulis Iqbal.

Dalam hantaran sama, Iqbal turut menghubungi pengawal keselamatan mempertikaikan kebenaran untuk kenderaan milik Vida memasuki kawasan rumahnya pada lewat malam. Sumber : Gempak

Diva AA akui rasa semak dengan kisah cinta DSV dan Iqbal. Sampai kelaskan hanya golongan ini je yang percaya dengan kisah cinta mereka.

Dia menyifatkan hanya orang  b4n*st sahaja yang mempercayai kisah cinta di antara DSV dan Iqbal. Pengacara dan pelakon sensasi Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA menerusi sebuah hantaran di laman Twitter meluahkan rasa ‘semak’ dengan kisah percintaan di antara jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida (DSV) dengan bekas pembantu peribadinya (PA) Ahmad Iqbal Zulkefli.

Akui Kisah Cinta DSV & Iqbal ‘Semak’ Timeline

Menerusi tangkap layar yang dimuatnaik di laman Twitter, Diva AA memberitahu bahawa kisah percintaan antara DSV dan Iqbal telah ‘menyemakkan’ susur masa media sosialnya dan menyifatkan hanya orang  bodoh sahaja yang mempercayai kisah cinta di antara DSV dan Iqbal. ” “SEMAKKKK TLLL! MARKETING LUBANG JUBORRR????GTHHH PUIII BANGSAT TERHANJING JER YANG PERCAYA! EEE JIJIKKK”- kritik Diva AA

Walaubagaimanapun, dia telah menutup ruangan komen dan ulang kicau di atas hantaran yang dimuatnaiknya pada Khamis.

Terdahulu, percintaan di antara jutawan kosmetik, DSV dan bekas pembantu peribadinya menjadi perhatian ramai apabila Iqbal meluahkan hasratnya untuk mengahwini DSV. Walaubagaimanapun, perkahwinan mereka mendapat tentangan dari anak perempuan DSV disebabkan jarak umur yang jauh dan berpendapat Iqbal mempunyai “sebab lain” untuk mengahwini ibunya. Sumber : Murai.my

Boleh pula nak buat lawak dengan agama sendiri. Sekali PU Syed pula tampil tegur Diva AA.

Pengacara terkenal, Azwan Ali sekali lagi mencetuskan kontr0versi apabila tular video mendkwa dirinya mempermainkan agama. Dalam video tular itu, Azwan terlebih dahulu ditanya mengenai persediaan menghadapi MalaIkat Mun.kar dan Na.kir. Dia kemudiannya memberi jawapan sp0ntan yang dianggap keterl.aluan oleh orang ramai. Lebih mengec3wakan apabila penyampai radio turut tert4wa selepas mendengar jawapan yang diberikan itu.

Difahamkan kejadian berlaku ketika pengacara ini muncul dalam sebuah ‘podcast’ terbitan penyampai radio Singapura, OKLETSGO. Video viral ini bukan sahaja menerima perhatian pengguna media sosial, malah Pencetus Ummah, PU Syed turut dilihat memberikan t3guran.

Jelas PU Syed, perbu4tan itu adalah mel4mpau, ses4t dan memalvkan agama tidak kiralah sama ada dia bergur4u ataupun tidak. Malah, MalaIkat bukanlah mkhluk yang boleh dibuat gurauan atau s3ndaan. Soal mun.gkar dan na.kir pun saudara boleh buat main, cukuplah warganet dok hadap c4ci mak1 saudara setiap kali berdepan dengan kamera. Mestikah dikaitkan dengan mak bapak orang? Salahkah soalan tu bila diajukan kepada saudara?

Persoalan MalaIkat ni bukan persoalan yang kecil bahkan MalaIkat bukan ma.khluk yang kita boleh bawa sebagai bahan gurauan dan sen.daan. Dalam hantaran itu, PU Syed turut men3gur penyampai radio yang menjadikan agama sebagai bahan lawak. Juara Pencetus Ummah musim ketiga ini dalam masa yang sama mengajak orang ramai mengenali bagaimana sifat Mun.kar dan Na.kir untuk pengaj4ran bersama. Kredit: Instagram PU Syed

Boleh pula Diva AA kritik Che Ta gara gara pakaian ke PPV. Sekali Che Ta tampil balas balik apa yang Diva AA kata.

Nama selebriti terkenal, Rozita Che Wan, 49, sekali lagi meledak dan menjadi bualan warganet dalam media sosial selepas dia bertindak membalas kata-kata kesat yang dilemparkan oleh pengacara popular Azwan Ali semalam. Tidak berdiam diri apabila dilemparkan kata-kata kesat, Rozita atau lebih popular sebagai Che Ta menerusi tangkap layar InstaStory yang tular dalam Twitter berkata Azwan tidak sepatutnya mempertikaikan busana yang dipakainya.

“Tak payahlah melalak pasal akulah. Aku nak pakai apa pun, bukan guna duit mak bapa dan keturunan hang,” tulis kakak kepada aktres Ayu Raudhah itu. Dalam hantaran sama, Che Ta berkata individu seperti Azwan tidak sepatutnya masih ada lagi di muka bumi.

“Rakyat macam hang patut (kamboih) tanam hidup-hidup. Buat semak bumi,” tulisnya lagi. Meninjau dalam Twitter, rata-rata berpendapat Azwan sepatutnya tidak sepatutnya menganggu individu lain sehingga boleh menganggu hubungan persahabatannya dengan Che Ta. Semua orang dia nak kacau, padan muka kena sembur dengan Che Ta. Che Ta 1, Azwan 0,” tulis warganet.

Kosmo! hari ini melaporkan Che Ta tiba-tiba menjadi individu kritikan seorang pengacara yang terkenal dengan mulut pu4kanya hanya kerana bertindak melaram ketika hadir menerima suntikan vaksin baru-baru ini. Sumber – K! ONLINE

Takut baju akan reput. Che Ta sempat melaram semata mata nak pergi vksin.

Sebut saja nama pelakon cantik Rozita Che Wan, pasti ramai tahu fesyen dan gaya penampilannya sering diperk4takan. Malah ramai wanita diluar sana mengagumi Che Ta yang tetap nampak muda meskipun usia hampir mencecah 50 tahun. Jika sebelum ini Che Ta menggayakan beg mewah jenama Hermes Birkin ketika v4ksin pertama, untuk suntikan kali kedua kali ini pelakon itu tampil dengan busana glamor.

Menerusi satu video dikongsikan di Instagram, Che Ta menggayakan persalinan jubah berwarna perak dengan perincian labuci berkilauan sambil membawa beg tangan dengan warna senada.

Che Ta berkata dia teruja untuk keluar mendapatkan v4ksin d0s kedua itu dan melaram busana serba mewah itu kerana bimb4ng baju-bajunya akan repvt jika disimpan terlalu lama.

“Hari ini pergi v4ksin sekejap. Yang penting wajib ‘melet0p’. Masa sekarang ini, nak simpan baju lawa-lawa takut repvt. Tak kisahlah duduk rumah ke, pergi v4ksin ke, melaram sahajalah. Tak tahu bila lagi boleh melawa. Takut nanti tua dekat rumah sahaja,” tulisnya.

Jika sebelum ini Che Ta menjamu petugas barisan hadapan dengan kek lapis pandan cheese hasil air tangannya sendiri, kali ini memberikan petugas barisan hadapan tudung bawal, kek lapis pandan cheese dan minyak wangi jenamanya.

Komen Warganet

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral Sumber : Rotikaya

Che Ta jadi marah bila kerajaan buat pkpd di Selangor dan Kl. Tak boleh berdiam sekali sampai macam ni sekali Che Ta marah.

Pelaksa­naan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di Selangor dan Kuala Lumpur bermula hari ini mengundang pelbagai reaksi daripada orang ramai seolah-olah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak sebulan lalu gagal.

Tidak terkecuali, selebriti versatil, Rozita Che Wan, 48, yang turut mengulas mengenai perkara sama selepas sekian lama berdiam diri. Ujar pelakon yang dikenali sebagai Che Ta itu, dia benar-benar bingung dan keccewa dengan keputusan kerajaan yang seolah-olah baru hendak bertindak sedangkan rata-rata rakyat mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

“PKPD ni untuk siapa sebenarnya? Untuk orang yang patuh SOP duduk di rumah atau kilang yang masih beroperasi (sepanjang PKP)?” soalnya menerusi hantaran yang dimuat naik di Instagramnya.

Persoalan dilontarkan ibu kepada tiga cahaya mata itu merujuk kepada kenyataan yang dikeluarkan Menteri Besar, Datuk Seri Amirudin Shari yang mengakui 80 peratus kluster kilang sebagai punca pe­ningkatan kes di Selangor.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata rakan selebriti dan warganet menyokong ke­nyataan yang dikeluarkan isteri pelakon Zain Saidin itu. “Kami sokong Che Ta. Padahal kerajaan boleh sahaja tutup kilang buat sementara waktu. Ekonomi yang diutamakan bukan nyawa dan nasib rakyat.

“Sepatutnya dari awal lagi mereka (kerajaan) dah tutup kilang. Orang dah benak duduk terperap dalam rumah, kena kurung berbulan-bulan,” tulis seorang pengikutnya. Selain Che Ta, beberapa selebriti lain turut tidak bersetuju dengan keputusan yang dianggap ‘kurang bijak’ itu termasuk Nad Zainal, Sharifah Shahirah, Ashraf Muslim, Datuk Fizz Fairuz, Sheila Rusly dan Azhan Rani.

Kelmarin, kerajaan mengambil keputusan untuk melaksanakan PKPD di Kuala Lumpur dan Selangor bagi tempoh dua ming­gu bermula sehingga 16 Julai ini. Ia berikutan dua negeri tersebut merupakan penyumbang terbesar pertambahan kes harian dan menunjukkan trend jangkitan yang tinggi.

Pelaksanaan PKPD itu bagaimanapun disifatkan melencong daripada realiti memandangkan pe­nyumbang kes Covid-19 dikatakan berpunca daripada kilang yang masih beroperasi. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber: K! ONLINE via TTK

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*