G4dis Dikec4m Pers0al Per4ngai Arw4h Zulfarhan, Rupanya Ini Hubungan Dia Dengan Sal4h Seorang Tertudvh

Tindakan seorang gadis seolah-olah mempersoalkan perangai Pegawai Kadet Laut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), arw4h Zulfarhan Osman Zulkarnain dikecam warganet di laman Twitter.

Difahamkan, gadis tersebut memuat naik ciapan menyatakan pasti terdapat pvnca sehingga arw4h diperlakukan kej4m oleh enam bekas penuntut UPNM yang dijatuhi hukvman penj4ra 18 tahun.

“Kau tak nak tanya apa punca (kejadian) semua ni? Kau tak nak tahu perangai arw4h macam mana sampai boleh jadi macam ni?,” ciap gadis terbabit.

Seorang pengguna Twitter, @pedoqpop berkongsi semula tangkapan skrin ciapan berkenaan yang meminta penjelasan lanjut daripada gadis itu berhubung perangai Allahyarham sehingga diulang kicau sebanyak 3,839 kali.

 

Perangai arw4h yang macam mana?

Namun, gadis tersebut mengakui tiada niat mempersoalkan semua itu apatah lagi mahu membuka cerita sebenar menerusi tangkapan skrin memaparkan perbualan dalam direct message (DM) yang dimuat naik @PutriAinNatasha.

Cerita la sis!

Berdasarkan perbualan DM berkenaan, gadis itu menaf1kan dirinya membela si pelaku sebaliknya hanya mempersoalkan bagaimana kejadian terbabit boleh berlaku sehingga tertudvh tergam4k melakukan keced3raan terhadap Allahyarham.

“Cuba pikir guna ak4l, kenapa diorang marah sangat kat arwah?” – Gadis

Selain itu, menerusi ‘siasat4n’ warganet, mereka mend4kwa gadis tersebut adalah teman wanita kepada salah seorang tertuduh selepas terjumpa satu akaun Instagram did4kwa milik seorang bekas penuntut UPNM.

‘Relationship goals’

Bio akaun Instagram berkenaan meletakkan nama “Najeha’s” yang did4kwa hampir sama seperti nama digunakan gadis terbabit di akaun Twitter. Namun, kesahihan perkara ini belum dapat dipastikan lagi.

Oh teman lelaki dia rupanya? Meh la cerita

 

Bagaimanapun, pencarian mendapati akaun Twitter gadis itu dipercayai telah dinyahaktifkan selepas bertub1-tub1 dikec4m warganet apabila dengan beran1nya mempersoalkan punca kejadian tersebut.

 

Terdahulu, berdasarkan laporan media, terdapat 90 kes tek4pan seter1ka pada tubvh Allahyarham Zulfarhan akibat perbuatan tertudvh selepas m4ngsa disoal siasat berhubung kehilangan komputer riba dalam kejadian 21 Mei 2017.

PEGUAM INI JELASKAN KENAPA SEMUA PEMBVNUHH ZULFARHAN TERLEPAS HVKUMAN MAT1

Seperti yang kita tahu, kes pembun.uhan Pegawai Kadet Laut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain, telah selesai semalam setelah empat tahun nasib 18 pelaku menjadi tanda tanya.

Kesemua 18 penuntut UPNM yang terlibat membun.uh, bersubahat membun.uh dan menced.erakan Allah.yarham telah dijatuhkan huku.man mengikut keputusan yang dibaca Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Azman Abdullah semalam.

Sumber : Siakap Keli / Sinar Harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

PERHATIAN: Pihak KLMENJERIT tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLMENJERIT juga tidak mampu untuk memantau kese

12 tertuduh yang disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 330 Kanun Keseksaan kerana mencederakan Allah.yarham Zulfarhan dikenakan hukuman penj.ara tiga tahun.

Manakala enam lagi pelaku yang terbukti bersalah membun.uh dan bersubahat membun.uh mang.sa dijatuhi huku.man 18 tahun penj.ara.

Setelah keputusan hukuman kes pembu.nuhan Allahyarham Zulfarhan dibaca semalam, tak sedikit warga net yang tertanya-tanya, kenapa pelaku yang disabitkan kesalahan membu.nuh ar.wah tidak dijatuhi huku.man ma.ti?

Menjawab persoalan tersebut, peguam yang dikenali sebagai Syafiq Bahtiar ini melalui sebuah video di TikToknya tampil memberi pencerahan.

Video ini mendapat sorotan warga net apabila ditonton sebanyak 54.2 ribu kali di TikTok.

UPNM, ATM diingatkan tidak ulangi jen4yah

Warga Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM), diingatkan agar tidak mengulangi perbuatan jena.yah sepertimana yang berlaku ke atas Pegawai Kadet Laut UPNM, Allah.yarham Zulfarhan Osman Zulkarnain.

Perkara itu ditegaskan Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang turut menyifatkan perbuatan ke atas Zulfarhan Osman itu sebagai keji.

“Kematian Allah.yarham Zulfarhan (Osman) empat tahun lalu amat menduka.citakan, sebagai Menteri Pertahanan ketika itu, saya telah arah Akademi Latihan Ketenteraan (ALK) gantung segera 32 Pegawai Kadet serta nilai semula sistem latihan dan pengurusan pelatih di ALK.

“Saya juga jamin tiada siapa akan dilindungi dan terlepas dari undang-undang,” katanya menerusi hantaran yang dimuat naik di Facebook rasminya pagi ini.

Beliau berkata, UPNM dan ATM perlu mengambil iktibar dan pengajaran terhadap huku.man pen.jara yang dikenakan terhadap enam penuntut universiti itu kerana menyebabkan keced.eraan tanpa niat membu.nuh Zulfarhan Osman.

“Saya tidak akan sesekali berkompromi dalam soal jena.yah dan keza.liman!’’ tambah Hishammuddin.

Sumber : Siakap Keli / Sinar Harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

PERHATIAN: Pihak KLMENJERIT tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLMENJERIT juga tidak mampu untuk memantau kese

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*