Anak Vanessa Masih Trauma Sampai Asyik Minta Didukung. Sekali Ada Satu Benda Yang Buatkan Keluarga Bimbang Pada Gala Sky.

Fuji yang berusia 19 tahun terpaksa mengasuh anak saudaranya Gala Sky Andriansyah. Hampir sebulan pelakon Vanessa Angel opergi buat selamanya, adik ipar 4rwh iaitu Fuji berkongsi keadaan terkini anak saudaranya Gala Sky Andriansyah yang mengalami trauma sehingga lupa cara untuk berjalan. Ujarnya sebelum tragedi yang mengambil nyawa ibu bapanya, Gala yang berusia setahun itu sudah boleh berjalan namun kejadian tersebut menjejaskan pergerakannya. Bukan itu saja Gala juga tidak mahu bermain atau didukung oleh ahli keluarga lain selain dirinya.

“Gala mengalami trauma sehingga tidak mahu dipegang oleh orang lain, sama Fadly (abang) pun tidak mahu kecuali aku. Dia mahu didukung saja. Awalnya aku letak di atas lantai tapi dia tidak mahu berjalan dan hanya merangkak. Aku terpaksa pegang baju dia supaya tidak jatuh sedangkan Gala Sky sudah boleh berjalan sebelum ini,” katanya.

Bercerita lanjut, Fuji berkata dia menerima dengan hati terbuka apabila perlu memikul tanggungjawab mengasuh anak saudaranya pada usia 19 tahun. “Lebih tepat aku dipaksa untuk dewasa, mahu atau tidak mahu aku terpaksa terima. Demi Gala aku ikhlas.

Sehingga kini, melihat kepada perkongsian Fuji di Instagram miliknya Gala semakin beransur pulih dan ceria. Vanessa Angel dan suaminya, Febri Andriansyah disahkan pergi buat selamanya dalam satu kejadian yang tak diingini jalan di Tol Jakarta-Surabaya, berhampiran kawasan Nganjuk, Jawa Timur pada 4 November lalu. Sumber : Mstar

Dah Lebih 10 Hari Pemergian Vanessa Dan Suami. Bapa Mertua Dedah Ini Keadaan Terkini Anak Vanessa Buat Ramai Yang Sebak.

BAPA mentua Vanessa Angel iaitu Faisal Saat tidak mampu menahan sebak dan kesedihan apabila cucunya iaitu Gala Sky Ardiansyah berulang kali menyebut perkataan mama dan papa. Menurut laporan Grid.ID, bapa kepada Febri Ardiansyah ini mengakui hatinya hancur saat melihat Gala menangis mencari ibu dan ayahnya yang telah tiada.

“Selepas kejadian itu, hancur! Sangat berat,” katanya. Sementara itu, Faisal berkata berita pemergian anak dan menantunya itu terlalu sukar untuk diterima meskipun sudah lebih 10 hari kejadian itu berlaku. Dia bagaimanapun kembali bersemangat selepas menerima kata-kata sokongan daripada kaum keluarga dan sahabat terdekat.

“Datang keluarga dan sahabat Febri memberi semangat semula. “Yang penting cucu saya sentiasa berada dalam keadaan baik. Kalau saya sudah tiada lagi nanti dia masih ingat bapanya. “Saya yakin dengan dikelilingi orang baik, pasti Gala akan terus maju dan bangkit menjadi orang hebat dan luar biasa,” ujarnya.

Vanessa dan Febri pergi menghadap illahi dalam satu kejadian jalan di Tol Jakarta-Surabaya, berhampiran kawasan Nganjuk, Jawa Timur pada Khamis, 4 November lalu. Kedua-duanya diuruskan dalam satu liang lhd TPU Islam Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta Selatan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:mstar

Belum Sampai Sebulan Pergi Menghadap Ilahi. Terkejut Tengok Ini Yang Terjadi Pada Taman Tempat Vanessa Dan Suaminya Diletakkan.

Taman pers3m4dian Allahyarham Vanessa Angel dan Bibi Ardiansyah yang terletak di Tanah Umum Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta terpaksa dikunci.

Perkara ini berikutan tempat persemadian pasangan suami isteri itu yang menjadi viral mengalami kerosakan teruk akibat tindakan orang ramai yang tidak bertanggungjawab.

Keadaan tempat p3rsemadi4n mengalami kerosakan disebabkan orang ramai dan YouTuber yang mengambil kesempatan untuk mengambil gambar, selfie dan membuat ‘content’ untuk media sosial mereka.

Adik ipar Vanessa Angel, Frans Faisal, menerusi video memperlihatkan orang tuanya yang duduk di luar pagar sambil berdoa dan melihat dari jauh.

“Tak pernah terfikir dalam perjalanan hidupku, melihat orang tuaku duduk dengan tatapan kosong seperti begini,” tulisnya. Dalam posting itu, Frans mengucapkan terima kasih kepada semua yang datang menziarahi pusara kakaknya, namun meminta orang ramai untuk menghargai dan tidak merosakkan pusara itu. Vanessa dan Febri atau Bibi meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan di Tol Jakarta-Surabaya, berhampiran kawasan Nganjuk, Jawa Timur pada Khamis, 4 November lalu.

Jenazah kedua-duanya dikebmikan dalam satu liang lahad TPU Islam Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta Selatan. – KAPANLAGI

Jadikan Isu Kepergian Vanessa Dan Suami Sebagai Konten. Youtuber Terkenal Dikritik Warganet Kerana Ini.

Beberapa hari lalu, industri seni di negara jiran telah pun dikejutkan dengan berita nahas melibatkan seorang pelakon terkenal Vanessa Angel bersama suaminya iaitu Febri Adriansyah. Dalam kejadian yang cukup menyedihkan itu, suami isteri berkenaan menemui ajal di lokasi manakala anak, pembantu serta pemandunya pula cedera ringan.

Ramai rakan artis ziarah psra Vanessa dan suami…Denny Sumargo sempat muat naik video.

Sejak itu, ramai rakan artis serta ahli keluarga mula menziarahi pusara pasangan berkenaan yang terletak di Jakarta Selatan. Tak ketinggalan, youtuber terkenal Denny Sumargo turut dilihat hadir berkunjung ke sana. Tak lama selepas itu, pengacara berkenaan telah pun memuat naik satu rakaman mengenai Allahyarhamah Vanessa.

Orang dah ajal tapi kamera dimana-mana…Psara pun masih basah tu.

Rakaman yang memaparkan Denny sewaktu ke pusara rakannya itu bagaimanapun menimbulkan ketidakselesaan di kalangan orang ramai. Menerusi video itu, selebriti tersebut juga ada mendedahkan perbualan terakhirnya bersama Allahyarhamah.

Kau nak tak kalau ajl nanti dirakam macam tu? Malah sempat buat content lagi.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet mempersoalkan niat sebenar Denny sewaktu menziarahi kehilangan rakannya itu. Malah ramai yang beranggapan, ia hanyalah demi sebuah content semata-mata kerana turut dirakam dari pelbagai sudut. Sumber: TikTok Denny Sumargo , Facebook Denny Sumargo, & Portal Tribunnews .

Tiada Kesan Brek Ditemui. Punca Kepergian Vanessa Angel Dan Suami Disiasat.

Industri hiburan Indonesia dikejutkan dengan pemergian pelakon sensasi Indonesia, Vanessa Angel dan suami, Bibi Andriansyah yang terlibat dalam nahas jalan raya semalam.Susulan itu, pihak polis tempatan telah menganalisis punca kecelakaan dan mendapati tiada kesan brek ditemui.

“Kalau hasil dari penemuan Tempat Kejadian Perkara (TKP), kenderaan tersebut bergerak dalam 100 kilometer sejam jika dilihat dari kerosakan kereta. “Selain itu, tiada juga kesan pengereman (brek),” kata polis seperti yang dipetik dari kompas.com.Dalam pada itu, pihak polis juga memaklumkan hasil analisis yang lebih lanjut akan diumumkan secepat mungkin.

Difahamkan, Vanessa berada di luar kawasan untuk menghadiri sebuah acara bersama suami dan anaknya.Sebelum kejadian, Vanessa sempat mengemaskini Instagram Stories menyatakan dia berada dalam kenderaan terbabit. Sekadar info, Vanessa berkahwin secara senyap dengan Bibi Andriansyah dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Gala Sky Andriansyah yang baru berusia setahun.

Tak Sangka Kata Kata Bibi Jadi Kenyataan. Tular Sebulan Sebelum Kejadian Suami Pernah Luah Sesuatu Pada Vanessa Yang Akhirnya Ditunaikan.

Vanessa dan suami pergi buat selamanya akibat kejadian yang tak diingini di jalan raya. Kata-kata menjadi kenyataan… itulah yang terjadi kepada selebriti Indonesia, Vanessa Angel dan suaminya, Febri Andriansyah yang pergi buat selamanya pada Khamis akibat kejadian yang tak diingini di jalan raya.

Sebulan sebelum terlibat kejadian tersebut, Febri pernah meluahkan hasrat untuk sehidup sem4t1 dengan isterinya. Menerusi video di saluran YouTube Millen Cyrus, Vanessa bertanyakan kepada suaminya apa yang akan dilakukan sekiranya dia hanya mempunyai satu hari sahaja untuk hidup.

“Kalau hari ini, hari terakhir saya di dunia ini, apa yang awak akan lakukan?” tanya Vanessa. Tanpa memikirkan walaupun sesaat, Febri atau Bibi menjawab dia lebih rela mati daripada meneruskan kehidupan tanpa isterinya di sisi. M4t1. Iya la, saya m4t1 saja la. Pening kepala saya,” jawab Febri. Pada Khamis, selebriti Indonesia terkenal Vanessa Angel terlibat dalam jalan raya di Nganjuk arah Surabaya, Jawa Timur. Ketua Polis Daerah Jawa Timur, Kombes Gatot Repli Handoko mengesahkan Vanessa dan suaminya, Febri Andriansyah pergi buat selamanya dalam kejadian terbabit. Sumber – Liputan6

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*