Suami anggap adik perempuannya mcm isteri, keluar bersama sanggup tldur sebilik dan peluk ciom adiknya depan saya

Assalam semua pembaca. Saya berkahwin belum sampai setahun dengan husband saya. Husband saya ni anak no 2 dari empat adik beradik dan dia menjadi tanggungjawab bagi mak dan adik perempuan dia setelah pemergian bapa nya. Abang dia yang sulung dah berkahwin dan lepas tangan atas tanggungjawab nya pada mak dan adik perempuan nya.

Jadi semua yang ambik alih tanggungjawab adalah husband saya. Disini saya agak kecil hati sebab husband melebih kan adik perempuannya dari saya sebagai isterinya.

Kalau melebih kan mak nya saya tak kisah malah saya selalu menasihat kan dia agar tidak melupakan tanggungjawab pada maknya.

Berbalik pada adik permpuannya. adik perempuan nya masih bersekolah tetapi belagak macam bekerja. Suka main motor hingga beribu2 habis. Selalu memintak husband saya bell itu ini.

Husband akan turut kan. bell barang2 motor bila saya tegur husband akan cakap biar lah dia seorang je adik perempuan saya. salah ke saya bagi dia duit? Tak slah tapi jika bagi duit untuk pembelajaran kan. Tapi ni kearah lain.

Sedangkan saya memintak duit untuk mencantikn diri. malah dia march. dia berkata nak apa2 usaha lah sendiri. Dia selalu bising cakap saya dah gmuk tak come! macam dulu.

Tak reti nak senam untuk krus macam dulu sedangkan saya tak penah bising hal diri dia yang semakin gmuk dan tak hensem dan krus seperti dulu.

Saya diam sahaja kerna tak nak bergduh. Kadang duit nafkah saya lebih sikit dari duit pembelanjaan adik permpuan dia. Saya dh tak berani nak tegur nanti akn menjadi pergduhan kerana husband paling mrah kalau tegur pasal family dia.

Kalau pasal family saya sikit pun husband tak nak tahu. lagi kecewa husband lebih suke bawak adik permpuannya ke mane2 sahaja. Saya dia kan tinggal kn di umah mak mrtua saya.

Alasan nya nanti kawan2 dia nampak dan tahu saya ni isteri dia. saya tahu. saya tak secantik seperti adik perempuan dia tapi wajar ke saya diperlaku kan begini. sedangkan saya isteri dia. sedih sangat.

Kadang bila dia jumpe kawan2 dia, saya fikir dia pergi sorang2 rupanya bawak adik perempuannya. Lepas lepak dgn kawan2nya, dia akan bawak adiknya balik rumah saya dan tidur sekali dalam 1 bilik.

Mereka dalam rumah dah macam suami isteri, tak segan situ pluk ciom dpn saya. Saya dah tegur tp tak diendahkan

Kadang2 kalau ada urusan dengan kawan2 laki dia. dia akan tnggal kan saya sama ada di umah nenek nya atau rumah mak mertua saya.

Biras saya akan ambik kesempatan tnggalkan anak nya yang comot dngan tak membersih kan naajis nya terlebih dahulu kepada saya. terus keluar brjalan. rase nak nangis sahaja.

Kadang ada urusan familly husband saya pasti kan ditnggal kan. Alasan nya saya lambat siap atau suka cari pasal dengan dia sebab tu kena tnggal. dia akan bawak adik permpuan nya.

Bila ada majlis kahwin ke atau jamuan makan2 di rumah family husband. Bila kawan2 nya bertanya mana isteri awak. mesti husband cakap ada tak ikut sebab dia kerja. Padahal saya ada disitu. Sedih sangat.
Saya tak ada tempat mengadu rase keseorangan sangat. Fmilly saya jauh. Jadi saya selalu brkurung dibilik sambil nangis.

Husband tak penah nak pujuk atau memintak maaf. malah saya yang kena jumpe dia. untuk memintak maaf. kalau saya tidak memintak maaf atau berdiam diri. husband akan berdiam diri jugak. kalau seminggu. Seminggu lah kami tidak brcakap.

Bila saya tanye kenapa senyap..dia akn jawab dah dia buat bodo je. Jadi orang pun buat bodo jugak lah. hncur rase hati.

Walaupon skit hati saya tetap jalankan tanggungjawab saya sebagai isteri. bila saya masak dia makan tapi sikit. dengan muka kebncian. bila saya siap kan pakaian kerja dia. dia tak akan pakai.
Dia akn ambik yang lain. siap2 terus pegii kerja. tak sempat saya nak brsalam dengan dia. saya rase tetekan sangat2 dan sunyi sangat.

Bila saya cube meluahkan. husband mesti brkata jangan bising lah. tahu tak orang penat nii. saya hanya diam sambil menagis.

Tiada lagi kata2 manje do pujian. tiada lagii kemanjan. Tiada lagi yang bawak saya berjalan2. tiap kali saya ajak dia brjalan. alasan nya penat. tapi bila kawan2 ajak kemane2 terus gerak.

Tiada alsan. saya hanya di rumah. hidup macam tiada life. Saya pergi krje balik kerja hanya dirumah. saya tidak dibenarkan berkawan dengan siapa2 walaupon perempuan.

Atau kua melepak dengan kawan2 perempuan. kecuali kawan perempuan to dia penah nampak atau fmlly saya kenal. baru dia bagi. kalau tak hidup saya dalam bilik.

Saya nak jugak melihat dunia luar tapi bila saya ajak husband pasti dia memberi alasan. sebulan boleh kira berapa kali kua itu pun pergi belanja barang dapur dan terus balik.

Husband terus tido hingga ke esok kn hari nya. Bangun untuk pergi kerja. hari2 itu lah benda yang saya akan hadapi. sunyi sangt.

Shima Anuar, Kdang2 kan sis kita ni xbleh tlmpau baik,sskli tu prlu jg kita bela diri kita drpda d pijak2 org..klu sbb sis gmuk xcantik sda d mata suami sis tu,untuk mlepaskan nfsu pun bukan sda naa fham2 la sis.

slera suami tu d “Luar” suda klu mcm tu..blum ada ank kan ?p Iah kasi Iawa2 diri tu sis,cari duit sndri ka,cari hobi baru bli emas ka bzumba ka..balik2 jg sis mo fkir psal orglain..sygi diri sndri dlu ye sis.
Sumber: IIUM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*