Lama Menyepi Dari Media Sosial. Akhirnya Syamsul Yusof Dedahkan Puncanya Buat Ramai Yang Tak Sangka.

JARANG memuat naik perkongsian di laman sosial, pelakon dan pengarah filem Syamsul Yusof berkata, langkah dibuatnya itu turut menjadi tanda tanya warganet sehingga ada yang melahirkan rasa risau. Menganggap media sosial mampu merosakkan minda, Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof, 37, berkata dia ingin mengambil masa untuk berehat daripada platfrom itu.

“Saya tak tahu orang lain… tapi kita tahu, media sosial ini boleh merosakkan mental kita. Sebab itu kadang-kadang saya berehat daripada media sosial. “Mungkin sebab faktor usia… saya rasa tak okay bila bangun dan nak tidur saja, mesti nak tengok handphone. Saya terfikir yang saya kena berpijak di bumi nyata.

Syamsul (kiri) dan Adi Putra bakal bergandingan semula dalam filem KL Gngstr 3. “Kita kena jaga diri kita. Bagi saya, kena take a break. Tapi bila saya tak update apa-apa di IG melibatkan filem atau apa-apa, orang akan mula tanya saya okay ke tak? “Orang ingat saya stress. Benda ini sudah menjadi kebiasaan sebab itu kita kena ubah mindset,” kata Syamsul. Perkongsian Syamsul itu dilakukan pada sesi IG Live berjudul Pengarah Tanpa Gagal anjuran Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) pada malam Rabu.

Sesi yang diadakan melalui akaun Instagram Wartawan Hiburan itu adalah bagi menyemarakkan sambutan Festival Filem Malaysia ke 31 (FFM-31) yang akan diadakan pada 10 Disember depan. Moderator yang terlibat dalam sesi berkenaan ialah bekas wartawan Melodi, Nik Syafik dan hos rancangan Astro, Aswad Jalil.

Untuk rekod, pada Oktober tahun lalu, Syamsul pernah membuat laporan polis selepas menerima ugtan dan ancmn terhadap dirinya, anak dan isteri di Instagram daripada individu tidak dikenali. Berkongsi mengenai kontroversi rumah tangganya dengan aktres Puteri Sarah, Syamsul menganggap ia sebahagian daripada ujian Allah yang perlu dihadapi setiap manusia.

Hanya mampu lakukan yang terbaik, pelakon dan pengarah berbakat ini mengharapkan doa buat keluarganya. “Hidup ini memang penuh ujian… saya melalui fasa muda, ingatkan bila dah berkahwin, settle semuanya. Tapi sebenarnya ia satu tanggungjawab dan cabaran yang besar.

Syamsul mahu rehat daripada media sosial. “Selagi kita tak pergi, ujian akan terus datang. Tak kisah la kita ini artis atau orang biasa. Ujian pasti akan datang, kita tak terlepas daripada benda itu (ujian). “Saya akan cuba yang terbaik dan termampu. Kita ini manusia, cakap senang. Tapi apa-apa pun, doakan yang terbaik untuk keluarga saya,” ujarnya.

Pada September tahun lalu, kisah rumah tangga pasangan itu didakwa sedang bergolak menjadi perhatian selepas Syamsul mengakui mereka dalam proses memperbaiki hubungan dengan mendapatkan nasihat daripada pihak sepatutnya.

Syamsul berkahwin dengan Puteri Sarah pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 4, dan Summayah yang kini berusia dua tahun. Dalam perkembangan lain, Syamsul dalam proses pembikinan filem sekuel KL Gangster 3 yang masih dirahsiakan barisan pelakon terlibat.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : mstar via dnq.pw

Macam Terlupa Tengah Hamil. Tidak Dapat Rehat Secukupnya. Ernie Zakri Alami Masalah Kesihatan.

Penyanyi popular Ernie Zakri mengakui dia kadangkala terlupa dirinya kini sedang hamil. Akibat terlalu sibuk menyelesaikan tuntutan kerja, dia tidak mendapat rehat yang cukup hingga menjejaskan kesihatan dan kandungannya.

Ernie atau nama sebenar Nur Ernie Shahirah Zakri berkata kini kandungannya sudah mencecah usia lima bulan, alahan sudah tidak ada cuma bila terlalu penat, badannya akan beri warning agar berehat.

Penyanyi yang terkenal menerusi lagu Ku Bersuara itu memaklumkan sudah dua hari dia berehat di rumah dan berasa lega dan makin pulih, mungkin kerana kepenatan bekerja. Ernie yang sebelum ini berkata dirinya sangat aktif, boleh membuat dua tiga kerja dalam sehari dan boleh duduk di set berbelas jam.

Saya dah macam terlupa yang saya tengah mengandung dan masih in denial rasa boleh aktif macam dulu… jadi selepas ini saya kena beringatlah.

Ernie, 29, berkata keadaan kesihatannya kurang baik kerana tidak mendapatkan rehat yang secukupnya.

Menerusi hantaran InstaStory, Ernie yang baru pulang dari Kuala Lumpur dari Pulau Pinang perlu bekerja keesokkan harinya. Dia mengakui dia perlu perlahan-lahan menerima keadaannya tidak sama seperti dulu. Sekarang dia perlu memilih kerja bagi menjaga kandungannya.

Rasanya saya patut dengar badan saya, mesti baby pun sedih ibu tak rest semalam.

Dalam pada itu, Ernie memberitahu dia sudah membuat pemeriksaan dan mendapatkan nasihat doktor mengenai keadaan kesihatannya. Justeru itu, dia akan lebih berpada-pada bekerja dan akan mengutamakan kesihatan bayi dalam kandungan.

Sumber: Beautifulnara.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan ketinggalan untuk mengikuti kisah-kisah menarik di bawah.

Belum lagi mengidam benda pelik pelik. Tapi ada satu benda yang jadi rutin Ernie.

Penyanyi bersuara lunak, Ernie Zakri mendedahkan yang dia tidak mengalami sebarang rasa alahan melampau atau mengidam makanan serta benda yang pelik. Namun, pelantun lagu Gundah itu mengakui lebih kerap mendengarkan lagu-lagu sedih sepanjang empat bulan kehamilannya ini.

“Saya sendiri tidak pasti kenapa saya kerap mendengarkan lagu-lagu sedih sepanjang kehamilan. Benar, lagu-lagu saya kebanyakannya bergenre balada yang sedih. Tetapi, tidaklah saya dengar lagu sedih dengan kerap sewaktu sebelum hamil,” katanya kepada Gempak sambil tertawa kecil.

Begitupun, Ernie atau nama sebenarnya, Nur Ernie Shahirah Zakri, 29, berkata, emosinya tidak terganggu walaupun selera muziknya berubah. “Walaupun suka mendengar lagu-lagu seperti itu, tetapi saya dan kandungan tidak dipengaruhi dengan emosi sedih. Semuanya baik-baik belaka, alhamdulillah,” tutur Ernie positif.

Dalam perkembangan lain, Ernie memberitahu yang dia kini sudah bersedia untuk kembali bekerja. “Saya sudah mula beli baju dan seluar baharu sebab pakaian lama sudah tidak muat. Lagipun, saya akan kembali bekerja semula untuk melunaskan segala projek yang tertangguh sebelum ini. Selain itu, saya akan memasuki studio rakaman untuk merakamkan single terbaharu. Insya-Allah kalau ikut jadual, lagu yang masih belum diberi judul tersebut akan dilancarkan beserta klip video pada Disember kelak. Saya harap, lagu tersebut boleh menjadi ubat rindu peminat yang menantikan buah tangan terbaharu sejak single Boneka,” ujar Ernie.

Ditanya adakah Ernie risau jika kemampuan untuk menyanyi akan berkurang saat selepas dia melahirkan anak kelak, jawab Ernie: “Jujurnya, penyanyi perlu sentiasa berlatih agar kemampuan nyanyian sentiasa berada pada tahap yang baik. Bagi saya, tempoh berpantang selama 40 hari merupakan masa yang agak lama buat seseorang penyanyi itu ‘berehat’. “Tapi saya yakin, dengan adanya teknik latihan yang betul, seseorang penyanyi itu mampu menyanyi dengan baik walaupun selepas bersalin,” katanya lagi.

Ernie mendirikan rumah tangga bersama penyanyi Syamel pada 26 Mac lalu di Masjid Puncak Alam Selangor. Jika mengikut perkiraan, Ernie dijangka akan melahirkan cahaya matanya pada Mac tahun depan. Sumber : Gempak

Lama meneyepi akhirnya Ernie Zakri umum berita. Rupanya dalam diam Ernie dah hamil.

Ernie Zakri-Syamel umum berita gembira, Tahniah Buat Ernie Zakri dan Syamel

Lama meneyepi akhirnya Ernie Zakri umum berita. Rupanya dalam diam Ernie dah hamil.

Pasangan sama cantik sama padan, Ernie Zakri dan Syamel sememangnya antara pasangan selebriti yang mempunyai peminat tersendiri. Selamat bergelar pasangan suami isteri pada Mac lepas, ramai yang menanti ‘khabar gembira’ daripada mereka supaya dapat menambah ahli baru dalam keluarga.

Selepas beberapa ketika bermain teka-teki, akhirnya Ernie dan Syamel seolah ingin memaklumkan yang mereka bakal menimang cahaya mata sulung tidak lama lagi menerusi perkongsian masing-masing di Instagram.

Keduanya menulis kapsyen ringkas dengan mengucap syukur ke hadrat Allah S.W.T diatas rezeki yang diberikan kepada mereka. Pasangan ini juga memohon agar segala urusan mereka dipermudahkan. Susulan daripada perkongsian tersebut, Intagram Ernie dan Syamel ini telah menuai ucapan tahniah daripada rakan selebriti, kenalan rapat serta peminat yang sentiasa mendoakan mereka.

Tahniah Ernie Zakri dan Syamel. Sebelum ini, penyanyi Ernie Zakri pernah menafikan desas-desus yang mendkwa dia kini sedang berbadan dua. Nampak baby bump?

Bagaimanapun lain pula cerita hari ini. Hantaran video yang dimuat naik di Instagram (IG) Ernie seakan mengukuhkan dkwaan tersebut benar apabila jelas memperlihatkan ‘baby bump’. Walaupun dalam rakaman itu pemilik nama Nur Ernie Shahirah Zakri memilih mengenakan pakaian warna hitam namun ia tidak dapat menutupi sosok tubuhnya.

Kawan selebriti pecah lubang. Menjengah di ruangan komen, rata-rata rakan artis dan peminat mula tinggalkan komen mengucapkan tahniah dan mendoakan agar urusan Ernie dan suami, Syamel dipermudahkan Allah.

@elfiraloy: I can see already, ahhh cute! @idayuofficial: Jalan slow slow adik ye. “@adeldraadell: Baby bump ke tu? “@azreennnnnnnn_: Kalau kata buncit tipulah.. Sis Erni ni kecik molek orangnya.. Takkan buncit macam tu.. mesti ada something ni.

Sehingga artikel ini d

Terdahulu, menerusi satu temu ramah pada 26 Ogos, pasangan sejoli ini menyatakan mereka tidak akan berahsia sekiranya mempunyai khabar gembira. Untuk rekod, Syamel dan Ernie mendirikan rumah tangga pada 26 Mac lalu di Masjid Puncah Alam, Selangor. Sumber : https://livenewszone.com

Baru je beberapa bulan buka kedai Syamel terpaksa jual kedai makan. Nafikan sebab terkesan dengan pkp. Rupanya ini sebab sampai kena jual kedai tu.

BARU dibuka Disember lalu, penyanyi Ernie Zakri dan suaminya Syamel mendedahkan kedai makan Se-Table yang terletak di Platinum Walk, Setapak sudah pun dijual. Ernie atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri berkata, keputusan itu dibuat bukan disebabkan terjejas dengan perintah kawalan pergerakan PKP sebaliknya mengalami masalah dengan rakan kongsi.

“Kafe tu lama dah kitorang jual, ada la sebab-sebab tertentu, isu di mana kami tak boleh bekerjasama dengan a few partner kami, jadi kami ambil langkah untuk jual kedai itu. “Kami jual bukan sebab terkesan dengan PKP, sebelum ni masa PKP masih berjalan lancar juga,” katanya kepada mStar.

Penyanyi lagu Gundah itu berkata, biarpun dalam keadaan pandemik Covid-19, dia dan suami masih tidak terjejas teruk berikutan masih mempunyai perniagaan lain. “Dari segi kerjaya semua terpaksa dihentikan sementara tunggu lockdown ni.

“Kalau nak kata survive tu, Alhamdulillah walaupun duduk di rumah, kami masih buat program-program bekerja dari rumah. “Sekarang ni kami usahakan keropok lekor crispy frozen, dan permintaan dari pelanggan pun semakin banyak, walaupun tak boleh keluar rumah ini la yang kami jalankan,” ujarnya.

Sementara itu, menyentuh perkembangan peribadi, Ernie bersyukur dapat melalui fasa ‘berkurung’ di rumah bersama suami. “Alhamdulillah selepas berkahwin segalanya dipermudahkan, syukur sangat, kami dah settle down, sebelum ni agak kelam-kabut.

“Sebab kes makin tinggi kami prefer untuk duduk di rumah dan bersyukur ada kawan masa lock down ni, ini lah benda yang paling baik kita lakukan untuk duduk di rumah sehingga kes menurun,” ujarnya.

Ernie dan Syamel disatukan sebagai pasangan suami isteri pada 26 Mac lalu di Masjid Puncak Alam, Selangor. Pasangan ini kemudiannya diraikan dalam satu majlis resepsi yang berlangsung pada Sabtu lalu di Bayswater @KLCC, Kuala Lumpur.

Melayu Klasik Jadi Tema Majlis Perkahwinan. Ernie Zakri Dedahkan Persiapan Sudah Hampir 70 Peratus Siap Susulan Pasangan Ini Juga Sikatakan Sudah Ada Tarikh Untuk Majlis Resepsi

Penyanyi, Ernie Zakri  kini sedang meniti hari untuk disatukan bersama penyanyi Syamel, yang bakal berlangsung tidak lama lagi.Ernie memberitahu, persiapan majlis perkahwinan bersama Syamel juga sudah hampir selesai, bagaimanapun masih ada beberapa perkara yang harus diselesaikan.

“Persiapan kahwin boleh saya katakan sudah 70 peratus siap memandangkan kami sudah ada tarikh untuk majlis resepsi.“Cuma tarikhnya sahaja saya dan Syamel akan umumkan kemudian. Agak sukar untuk kami buat pengumuman mengenai tarikh kerana macam-macam perkara boleh berlaku di dalam situasi sekarang.

“Apa yang pasti setakat ini, kami dah ada tema majlis perkahwinan. Saya daripada dulu memang nak sangat tema Melayu klasik, jadi itulah temanya, insya-Allah,” katanya kepada MH.Selain itu, penyanyi berusia 28 tahun ini memaklumkan majlis tersebut akan dilangsungkan awal tahun hadapan.

“Insya-Allah majlis itu nanti akan diadakan pada awal tahun hadapan.“Jadi doa-doakan untuk kami agar semuanya berjalan lancar,” katanya yang akan umumkan tarikhnya kepada umum andai semuanya sudah muktamad.Terdahulu, Ernie ditemui pada majlis Nona Superwoman Award 2020 yang berlangsung si Pusat Kovensyen Shah Alam (SACC), pada Jumaat.

Bintang itu diundang untuk membuat persembahan pada majlis anugerah tahunan itu.Terdahulu, Ernie dan Syamel telah mengikat tali pertunangan pada 16 Ogos lalu.Dalam perkembangan lain, Ernie juga sedang mempersiapkan diri untuk bersaing menerusi lagu Gundah di Anugerah Juara Lagu ke-35 yang bakal berlangsung Februari depan.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*