“Satu Malaysia kena tipuu” Baru Semalam Mengaku Kahwin Dua, Sekali Tauke Jambu Cerita Hal Sebenar

Tiada angin tiada ribut tiba-tiba nama pelawak Tauke Jambu menjadi sebutan netizen selepas tular video seorang lelaki miripnya dengan wanita berpakaian serba putih seperti pasangan pengantin.

Rakaman video pendek memperlihatkan Tauke bersama wanita itu di muat naik oleh seorang pengguna di aplikasi TikTok sebelum ia dikongsi semula di Instagram.

Pemilik TikTok berkenaan turut menulis ucapan tahniah kepada pasangan pengantin dan mendoakan semoga wanita itu bahagia bersama suami tersayang.

“Congratulations Shu nama pengantin perempuan, semoga awak bahagia. Berakhir sudah perjuangan saya… saya harap awak jadi isteri yang baik disamping suami pilihan awak,” kata individu berkenaan.

Usaha mendapatkan penjelasan lanjut daripada Tauke atau nama sebenarnya Zamratul Amri Zakaria, 45, tidak berjaya apabila mesej dan panggilan tidak berjawab.

Menjengah laman Instagram miliknya, rata-rata netizen meninggalkan komen mahu mendapatkan kepastian mengenai perkara itu.

Jika dilihat pada posting terkini, Tauke memakai baju Melayu teluk belanga putih dipercayai pakaian yang sama dipakainya seperti dalam video yang dikongsikan di TikTok.

“Aku datang sini sebab TikTok! Betul ke Tauke dah kahwin. Alhamdulillah syukur kalau abang Tauke dah kahwin, selamat pengantin baharu.

“Shooting kahwin ke tu? sampai ke sini orang serbu sebab video TikTok,” komen netizen.

Tauke Jambu mengaku majlis pernikahan cuma iklan jual produk

Sudah menjadi kebiasaan apabila sesetengah pihak menggunakan sesuatu cerita sensasi atau kontr0versi untuk membuat marketing bagi melariskan produk.

Walaupun ia bukanlah sesuatu yang baru dalam dunia perniagaan, namun masih ada yang membuatnya dan tetap mendapat perhatian ramai.

Majlis dapat restu isteri

Hal ini samalah seperti yang dilakukan oleh pelawak terkenal, Tauke Jambu apabila mencetuskan tanda tanya sejak awal minggu ini berkaitan majlis pernikahan melibatkan dirinya dan seorang wanita dikenali sebagai Shu.

Sebelum ini, menerusi Mstar, Tauke dan Shu telah tampil menjelaskan hal berkenaan perkahwinan tersebut dan mengakui majlis itu mendapat restu daripada isteri pelawak terbabit.

Cuma gimik perniagaan

Selepas beberapa jam video temubual itu keluar, Tauke mengambil inisiatif mendedahkan hal sebenar dengan memaklumkan tiada sebarang pernikahan pun berlaku dan ia hanyalah gimik untuk satu produk.

Perkara tersebut dimuat naik ke Instagram peribadi Tauke dan menjawab segala persoalan netizen berhubung gosip yang bertebaran sejak beberapa hari ini.

Belum berani tambah isteri

Menurutnya, dia masih belum menambah isteri dan masih setia dengan seorang sahaja pasangan iaitu Nadia Mohd Effendi. Majlis perkahwinan dengan Shu pula hanyalah satu lakonan untuk iklan produk keluarannya.

Jadi, di akhir video penjelasan itu, Tauke maminta orang ramai agar lebih bijak dan berhati-hati dalam menilai sesuatu isu viral di media sosial.

Sumber: Instagram Tauke Jambu, Mstar (Ali Toupan Rajalee)

Pada tahun 2019, Tauke menafikan dia menc.eraikan isterinya Nadia Mohd Affandi melalui rakaman suara yang dihantar dalam aplikasi WhatsApp seperti did.akwa isterinya pada Januari tahun itu.

Difahamkan, keretakan rumah tangga mereka berp.unca daripada orang ketiga apabila Tauke dikatakan c.urang dengan seorang wanita.

Bagaimanapun, hubungan perkahwinan mereka masih utuh dan menjalani kehidupan rumah tangga seperti biasa.

Tauke dan Nadia berkahwin pada 9 Disember 2017 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Zamatul Khayla Aydina, 3.

SUMBER OHMYMEDIA

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*