Besar Ujian Mawi, Mulut Mawi Keluar Dar4h, Lendir Bvsuk, Tak Kenal Isteri

Siapa yang boleh melupakan gelombang “Tsumawi” ketika mula-mula selebriti ini menyertai dunia seni menerusi pr0gram realiti Akademi Fantasia 3 pada tahun 2005.

Terkenal dengan tagline ‘Mawi World, seperti yang dijan-gka, dia menjuarai pertandingan realiti tersebut.

Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani,38, terus berada di puncak apabila dia berjaya merangkul Bintang Paling P0pular, Anugerah Bintang P0pular BH (ABPBH) pada tahun yang sama sekali gus menew.askan nama besar termasuk penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza. Hebat tu!

Namun langit tidak selalunya cerah.Sepuluh tahun bergelar anak seni, pada tahun 2015,Mawi tiba-tiba hil4ng dari radar dunia hiburan.

Berkongsi pengalaman itu, Mawi berkata dia sebenarnya diserag peyakit misteri. Da.rah keluar dari mulut secara tiba-tiba membuatkan dia tidak boleh tidur seperti biasa.

Lebih an.eh, perkara itu telah dirujuk kepada pihak kesih.atan namun peny4kit nya g4gal dikesan.

“Masa nak gosok gigi, nak bu.ang buih dalam mulut tapi keluar warna merah da.rah tapi ingatkan gusi berdar.ah, tapi bila kumur saja keluar dar.ah.

“Bila baring, tiba-tiba rasa tekak ada benda mengalir, pergi toilet untuk buang air dan waktu itu dar.ah makin lama makin banyak. Saya tak boleh nak baring dan tidur duduk.

Rahsia yang disimpan selama 6 tahun itu dided4hkan Mawi semasa sesi IG Live berjudul Pengarah Tanpa G4gal anjuran Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) pada malam Khamis.

M0derator yang terlibat dalam sesi berkenaan ialah bekas wartawan Melodi, Nik Syafik dan bekas wartawan Muzik Muzik, Mohd Faris.

Sesi tersebut turut disertai pengacara terkenal, Datuk Aznil Nawawi yang dijemput oleh m0derator selepas setengah jam siaran berlangsung.

Dalam pada itu, juara Akademi Fantasi musim ketiga ini memberitahu dia juga mengalami kejadian mis.teri lain iaitu hil4ng ingatan untuk beberapa minit.

“Hari yang sama selepas Asar, benda itu keluar lagi dan saya rasa m4ti sekejap dan selepas itu saya rasa ada benda masuk dalam kepala saya balik.

“Mata saya terbuka… saya tak kenal pun siapa di keliling saya. Ada seorang perempuan mena.ngis sambil pegang saya. Masa itu saya terfikir siapa perempuan ini.

“Bidadari ke? Rupa-rupanya isteri saya mena.ngis. Waktu itu saya hilag ingatan kejap tak kenal isteri dan anak. Ambil masa sikit dalam 15 minit hingga setengah jam,” ujarnya.

Sekadar info, Mawi berkahwin dengan Nora’ Asikin Rahmat pada 20 Disember 2008 dan dikurniakan cahaya mata perempuan Cahaya Malaika, 9.

Sementara itu, pengarah filem Tiada Tajuk ini menga.kui kejadian miste.ri itu turut menjej4skan kesiha.tan dalaman apabila dia mula menerima banyak ‘gagguan’.

“Dalaman digan.ggu dan nampak bukan-bukan. Bila benda itu keluar, dah macam lava, lendir keluar. Penuh satu badan. Berb4u pula tu… bus.uk,” katanya.

Kisah mis.tik Mawi ini telah dibukukan dalam satu buku biografi terbitan Mawi sendiri dan bakal dilancarkan pada Disember nanti.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DTK

Sumber: mst4r via dahtauker