Tak Pasal Pasal Nyawa Melayang Gara Gara Dikatakan Nak Ambil Speaker Yang Tak Seberapa. Allahyarham Selamat Diuruskan Dan Rupanya Sehari Sebelum Pergi Ini Yang Arwh Buat.

Baru baru ini kita semua dikejutkan dengan 1 berita yang menyayat hati dimana nyawaa seorang pemuda melayang kerana dikatakan mengambil tanpa izin speaker yang harga tidak seberapa. Rakaman seorang pemuda dengan masalah mental dickik sehingga pergi buat selamanya oleh tiga lelaki lain dipercayai kerana mengambil tanpa izin pembesar suara, tular di media sosial.

Insiden perbalahan tersebut dipercayai dirakam di hadapan warung pasar pagi di Flat Ashby Road, Ipoh di Perak. Pengguna Twitter, Zack_rockstar yang menularkan klip rakaman tersebut berkata orang ramai hanya merakam dan melihat kejadian perbalahan tersebut tanpa berbuat apa-apa. “Beliau m4.t1 dic.k1k kerana disyaki mengambil tanpa izin pembesar suara portable yang tidak seberapa harganya.

Kehilangannya disaksikan oleh orang ramai, tidak kurang yang merakam video sepanjang kejadian sehingga mal4.ikat ma.vt mencabut nya.wanya,” tulisnya di laman Twitter. Dalam kejadian kira-kira pukul 7 pagi itu, Muhammad Noor Faqih Mohamed Ariffin, 29, pergi dalam pergelutan bersama svspek yang juga membabitkan dua beranak.

Lebih 500 Orang Datang Ziarah Arwhh, Rupanya Arwhh Banyak Membuat Amal

Tangan kanan yang memberi jangan sampai tangan kiri tahu, ini yang arwhh telah lakukan. Rupa rupanya arwhh banyak membuat amal ketika dia masih hidup. Salah seorang penduduk disitu yang juga kenalan arwhh memberitahu di status Facebook beliau bahawa sehari sebelum arwhh pergi, dia sempat membuat amal di surau. Arwhh juga banyak wakafkan barang barang dia untuk kegunaan orang lain terutama orang yang memerlukan.

Selamat dikebumiikan

Menurut perkongsian dari Eka Syamin, arwhh telah selamat diuruskan dan jumlah yang hadir memang tersangat ramai. Salam tkz1ah kepada keluarga arwhh. Semoga arwhh ditempatkan di kalangan orang orang beriman.

Kes bnvh kerana ambil tanpa izin ‘speaker’, 3 lelaki direman seminggu

Tiga lelaki yang terbabit dalam kejadian b.nvh seorang lelaki di hadapan sebuah warung pasar pagi di Flat Ashby, Jalan Asman Shah, Sungai Senam, di sini, semalam direman tujuh hari bermula hari ini. Majistret Mahka.mah Ipoh Majistret Noor Azreen Liana Mohd Darus membenarkan permohonan polis untuk menahan re.man suspek yang masing-masing berusia 34, 47, dan 60 tahun itu, sehingga Khamis depan mengikut Seksyen 117 Kanun Prosedur Jena.yah.

Ia bagi membolehkan siasatan kes mengikut Seksyen 302 Kanun Kese.ksaan (KK) kerana memb.nvh. Ketiga-tiga sus.pek dengan daripada mereka adalah anak-beranak berusia 34 dan 60 tahun, tiba di kompleks mahkamah sekitar 10.45 pagi tadi menaiki van serta diiringi anggota polis. Semalam, Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid dilaporkan berkata, pihaknya menahan tiga individu bagi membolehkan siasatan kes itu dijalankan mengikut Seksyen 302 KK. Sumber: AwatttSyeikhh Network

Pak Guard Pergi Buat Selamanya Setelah 8 Bulan Kena Macam Ni. Sekali Polis Tampil Klasifikasikan Semula Kes.

Sejak beberapa hari yang lalu, tular di media sosial video seorang pengawal keselamatan dipkvl oleh seorang lelaki yang membawa anaknya di sebuah kondominium. Walau bagaimanapun, video tersebut difahamkan berlaku pada tahun lepas iaitu pada 28 Disember 2020 dan bukan seperti yang didkwa.

Anak saudara dedah keadaan mngs4

Walau bagaimanapun, apa yang membuatkan orang ramai berasa sedih dan geram adalah pak guard tersebut menderita hampir 8 bulan selepas dipkvl. Hal ini dinyatakan sendiri anak saudara kepada mngs4 yang dikenali sebagai Nelson Raj.

Klasifikasikan semula kes

Susulan daripada perkongsian video dan perkhabaran kehilangan pengawal keselamatan tersebut, pihak polis telah menjelaskan bahawa video yang tular adalah video lama dan suspek juga sudah dikenalpasti. Oleh itu, pihak polis telah mengklasifikasikan semula kes berkenaan sebagai kes bnvh. Hal tersebut dinyatakan sendiri menerusi kenyataan media pihak Polis Kontinjen Negeri Perak. Dalam siaran media tersebut, Ketua Polis Perak, Dato’ Pahlawan Mior Faridalathirash bin Wahid memaklumkan yang pihak polis telah mengklasifikasikan semula kes ini pada hari mngs4 pergi buat selamanya di bawah seksyen 302 Kanvn Kesks44n kerana membnvh dan jika disabitkan dengan kesalahan boleh dikenakan hukuman gntvng sampai mt1. Setakat ini, pihak polis masih menunggu arahan selanjutnya dari pihak pendakwa raya.

Terdahulu, video seorang pengawal keselamatan dipkvl oleh seorang lelaki di sebuah kondominium di Perak telah membuatkan ramai yang marah. Rakaman CCTV tersebut ditularkan oleh ahli keluarga mngs4 susulan mngs4 yang terlantar 8 bulan selepas kejadian tersebut meninggal dunia. Pihak polis juga telah menjelaskan situasi sebenar kes dan meminta orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi memandangkan kes masih lagi berjalan.

Semoga ada keadilan buat mngs4 dan suspek menerima hukuman selayaknya. Sumber: Facebook Nelson Raj,  Polis Perak, Twitter @rudyakhbar_

Warga Emas Terpaksa Cukur Bulu Di Muka Elak Dipandang Pelik. Ini Lupanya Sebab Dia.

Memiliki misai dan janggut, seorang wanita warga emas dikatakan pelik apabila tumbuh bulu-bulu menyerupai lelaki di wajahnya.Memetik laporan Harian Metro, Che Halimah Che Mood disahkan mempunyai kadar hormon testosteron yang tinggi menjadi punca bulu tumbuh di wajahnya.

Wanita berusia 62 tahun itu memaklumkan bahawa dia mengalami masalah tubuh bulu di wajahnya sejak di usia awal 20-an menyebabkan dia perlu mencukur dua atau tiga kali seminggu agar kelihatan seperti wanita biasa.

Bagaimanapun, keadaan menjadi sukar buatnya apabila dia diserang angin ahmar sejak lapan tahun lalu hingga terpaksa menumpang kasih adik dan isterinya.

“Selama berpuluh-puluh tahun saya perlu bercukur agar tidak dipandang aneh oleh orang sekeliling. Namun, kini keadaan semakin teruk apabila saya diserang angin ahmar menyebabkan lumpuh separuh badan sebelah kiri.

“Saya tidak mempunyai anak untuk menumpang kasih. Nasib baik adik, Mohammad Kamaruddin Abdullah, 42, dan isterinya, Nur Asmira Che Hussin, 36, sanggup menjaga segala makan dan minum saya serta ibu yang sudah tua, Kalsom Mamat, 93.

“Malah, misai dan janggut saya ini, Nur Asmira yang selalu bantu mencukur dua atau sekali seminggu agar tidak tumbuh panjang seperti lelaki,” katanya.

Pernah gagal dua kali dalam rumah tangga, dia berkongsi bahawa semasa sihat dia banyak merantau mencari rezeki dan kalau boleh tidak mahu membebankan orang sekelilingnya.

“Ketika masih sihat dan kuat, saya banyak merantau mencari rezeki termasuk beberapa tahun bekerja di Singapura sebagai tukang masak restoran di sana. Sebolehnya, saya tidak mahu menyusahkan orang sekeliling, tetapi apakan daya saya diuji dengan hanya kini mampu terbaring saja jika tidak dibantu.

“Sebelum ini, saya tidak terbuka untuk memberitahu orang lain mengenai masalah saya kecuali dengan keluarga terdekat kerana ia membuatkan saya kurang keyakinan diri,” tambahnya.

Untuk makluman, dia mendapat bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM350 sebulan yang mana biasa digunakan untuk membeli keperluan lampin pakai buang dengan kos RM250 sebulan. Sumber: Harian Metro

Dah Guna Laser Tapi Masih Tumbuh” – Gadis Miliki Misai Dan Janggut Anggap Ia Satu Kelebihan.

Kalau lelaki yang dah melepasi peringkat umur dewasa mesti rasa nak ada misai, janggut ataupun jambang. Itu memang normal sebab nak nampak maskulin dan terserlah kelelakiannya. Perempuan pula ada juga sesetengahnya yang meminati lelaki yang berjambang ni. Tapi kalau perempuan yang ada misai dan janggut macam mana pula?

Itu yang dialami oleh seorang gadis dari Indonesia yang berkongsi video menampakkan wajahnya bermisai dan berjanggut di aplikasi TikTok. Mungkin akan timbul rasa segan sekiranya wanita memiliki misai atau janggut yang jelas nampak di wajah. Namun, berbeza dengan individu yang dikenali dengan panggilan Cica ini yang tak segan berkongsi keadaan wajahnya.  Dalam video yang dikongsikannya itu, misai dan janggutnya tidak kelihatan halus, tetapi jelas seperti misai dan janggut seorang lelaki.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*