Tak Boleh Berdiam Diri. Sekali Ini Tindakan Dan Strategi TMJ Yang Bakal Menggugat Pasukaan Lain Lepas Gagal Prlawanan Baru Ni.

Kem3nangan Kuala Lumpur City (KL City) menentang pasukan pilihan Johor Darul Takzim (JDT) dalam Piala Malaysia Piala Malaysia 2021 baru-baru ini sememangnya menjadi satu pencapaian yang luar biasa. Terbaru, Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim meluahkan rasa penghargaan kepada penyokong kelab bola sepak Johor Darul Ta’zim.

‘Bagus juga ada wake-up call’

Menerusi satu kenyataan yang dik0ngsikan di Facebook Johor Southern Tigers, TMJ mengucapkan tahniah dan sya bas kepada para pemain, bar isan jurulatih dan staf yang terlibat kerana telah mencipta sejarah sebagai satu-satunya kelab bola sepak yang berjaya memenangi kejuaraan liga lapan tahun berturut-turut sehingga layak ke peringkat tertinggi dalam Asia iaitu Liga Juara-Juara AFC.

TMJ juga mengambil kesempatan itu untuk berkongsi perkembangan dan persediaan yang akan dilakukan oleh pasukan JDT untuk tahun akan datang. Maklumlah orang jarang kalah ini, sekali sekala bila kalah jadi rajin pula buat kerja. Ada hikmah disebaliknya, bagus juga ada ‘wake-up call’. Buat apa pun jikalau Allah SWT tidak mengizinkan rezeki tersebut bukan kita punya. Saya rasa untuk tiga musim terakhir ini, kami menjadi terlalu selesa, terlalu yakin dan kami tidak mengeluarkan belanja untuk skuad. Tetapi kini selepas apa yang terjadi, kami akan mula berbelanja semula kerana kami sudah dicabar.

Akan jalani latihan di Dubai dan Abu Dhabi

TMJ meng4nggap kekalahan dalam Piala Malaysia 2021 baru-baru ini adalah satu perkara yang positif kerana mereka dapat memperbaiki kesilapan selain menguatkan lagi pasukan JDT. Difahamkan, sebagai persiapan, para pemain pasukan JDT akan menjalani latihan pra-musin bersama beberapa kelab tempatan di Dubai dan Abu Dhabi serta kelab-kelab Eropah.

Ada beberapa pemain akan dikekalkan, ada yang akan dipinjamkan keluar dan ada pemain yang akan dilepaskan. Pengarah Teknikal JDT akan membuat pengumuman kepada para penyokong dengan lebih mendalam lagi nanti. Saya baru ingat hendak berehat dari bola sepak tahun hadapan tetapi apa yang berlaku membuatkan saya tidak jadi berehat. Seperti yang saya pernah katakan, ‘a wounded Tiger is always eager to bounce back’. Sumber: Johor Southern Tigers Via Ohbulan

Baru Je Habis Isu Dengan KFA. Kini TMJ Terpalit Pula Dengan Isu Kelab Negeri Selangor Dan TMJ Tampil Jelaskan Isu Duit.

Baru sahaja tamat gdvh mulut dengan Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA), Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor, kini Pemilik Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim terpalit dengan isu membabitkan kelab negeri Selangor pula. Episod kali ini membabitkan individu yang menguruskan kelab bola sepak Selangor memainkan persepsi seolah-olah kelab bola sepak JDT menjadi kaya kerana mengaut projek-projek di Johor.

Tunku Mahkota Johor (TMJ) hari ini mengeluarkan kenyataan menafikan dakwaan tersebut di laman Instagramnya. Jelasnya, kekayaan keluarga Diraja Johor adalah hasil menjalankan perniagaan semenjak tahun 1897 dan bukannya baru-baru ini menjadi kaya mengangkut duit kerajaan atau duit rakyat. Tambahnya, keluarga Diraja Johor juga tidaklah mengaut hasil untung negara dan membawa lari keluar dari negara.

“Keluarga Diraja Johor berniaga semenjak tahun 1897. la bukan suatu perkara yang aneh yang perlu disembunyikan kepada rakyat. Awak ingat saya ini tiada duit ke? Ini adalah kelab bola sepak paling berjaya dalam negara sejak sembilan tahun kebelakangan ini dari segi nilai komersial, pendapatan dari penaja tempatan dan antarabangsa, meraih kejuaraan dan pembangunan bola sepak. JDT bukan kelab yang memberi janji-janji manis atau palsu kepada penyokong, ambil duit kerajaan sedangkan negeri sendiri ada masalah air,” tulis Tunku Ismail di Instagram miliknya hari ini.

Tambah Tunku Ismail lagi, adalah lebih baik peruntukan tersebut diguna pakai untuk memberi air kepada rakyat Selangor dan menjaga rakyat. “Itu lebih baik daripada memberi kepada Izhar Moslim yang menjaga kelab bolasepak Selangor seperti dimiliki olehnya, tetapi tiada apa-apa sejak enam tahun. Tiada duit, tiada nilai komersial, tiada piala dan tiada apa-apa. Nasihat saya, kepada pucuk kepimpinan dan seluruh pengurusan sila letak jawatan segera. Sampai bila nak menggunakan peruntukan negeri demi menguntungkan poket individu yang berada dalam kelab. Tak payah asyik menyeru penyokong untuk bersatu memberi sokongan sedangkan anda semua adalah punca kegagalan kelab,” ujarnya. Sumber: K! ONLINE

Kfa Bayar Tunggakan Gaji Pemain. Sekali Terkejut Bila Tmj Boleh Komen Macam Ni Pulak.

ALOR SETAR – Presiden Persatuan Bolasepak Kedah (KFA), Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor berharap tiada lagi isu tunggakan gaji melibatkan pemain Kedah Darul Aman FC (KDA FC). Muhammad Sanusi yang juga Menteri Besar Kedah berkata, masalah itu perlu diselesaikan sekiranya benar-benar berlaku.

“Kena tanya pihak KDA FC. Kita harap tidak ada dah (isu tunggakan gaji). Jikalau ada sangkut (tertunggak) kita harap akan usaha untuk menanganinya,” ulas Muhammad Sanusi ketika disoal dakwaan berlaku tunggakan gaji pemain Kedah.

Ia susulan khabar angin gaji pemain itu Kedah tertunggak antara dua hingga tiga bulan yang didakwa menjadi antara faktor pemain kurang mempamerkan semangat dalam perlawanan. Tahun lepas, isu tunggakan gaji pemain Kedah mengejutkan peminat apabila mereka dilaporkan berdepan masalah tunggakan gaji sejak lebih lima bulan sebelum dijelaskan sepenuhnya tahun ini.

” Bila nak lwan JDT sahaja ke baru nak bayar gaji?”-TMJ

Susulan itu, TMJ di lihat tingglkan komen mengenai isu gaji pemain. Tidak berdiam diri, Presiden Persatuan Bolasepak Kedah terus memuat naik status menjawab balik dakwaan TMJ tersebut. “La ni bulan sebelaih dah… bulan satu sampai bulan sepuluh kena lwn JDT tiap-tiap bulan kaaa??? Apa punya pelru kapoq tala ikut suka dia…”

Kedah jumpa JDT suku akhir Piala Malaysia

Naib juara Liga Super, Kedah Darul Aman FC memilih laluan sukar apabila bakal membuat perhitungan dengan juara bertahan, Johor Darul Ta’zim (JDT) di suku akhir Piala Malaysia pada 14 November ini. Ia selepas Kedah tewas 0-2 kepada Melaka United pada aksi terakhir Kumpulan C di Stadium Hang Jebat sebentar tadi.

Keputusan itu menyaksikan Helang Merah terpaksa akur mara ke suku akhir sebagai naib juara dengan 12 mata, ketinggalan empat mata di belakang Melaka yang langsung tidak tewas dalam enam perlawanan Kumpulan C. Dalam aksi sebentar tadi, Melaka yang dikendalikan Zainal Abidin Hassan berjaya membuka tirai jaringan menerusi pemain campuran Jerman-Filipina, Manuel Ott pada minit ke-24.

Ia berpunca daripada larian solo penyrng import Melaka, Sony Norde dan melakukan rembatan yang ditepis keluar penjaga gol Kedah, Ifwat Akmal sebelum Ott membuat percubaan susulan. Kapten Kedah, Baddrol Bakhtiar mempunyai peluang terbaik untuk mengikat kedudukan, namun percubaan jarak jauhnya hanya singgah di palang gol pada awal babak kedua.

Aksi selepas itu lebih banyak dikuasi Kedah apabila kali ini giliran Kpah Sherman pula melakukan percubaan menerusi sepakan gunting tetapi masih gagal menewaskan penjaga gol Melaka, Khairul Fahmi Che Mat. Kedah bernasib baik gawang mereka tidak dibolosi buat kali kedua dalam aksi itu disebabkan kesilapan Ifwat ketika menumbuk keluar sepakan percuma pemain sayap Melaka, S. Kumaahran pada minit ke-78.

Walaupun Kedah banyak melancarkan srngan tetapi kredit harus diberikan kepada Melaka yang bermain lebih tersusun dengan beberapa serangan balas pantas berbahaya melalui kelincahan larian Norde. Hasrat Kedah untuk bangkit dalam perlwnan itu tidak kesampaian apabila Giovane Gomes memanfaatkan hantaran lambung daripada Adriano Narcizo untuk menanduk masuk gol kedua Melaka pada minit ke-88.

Kemenangan itu menyaksikan hasrat Melaka mahu mengelak bertemu JDT di suku akhir tercapai dan bakal menentang pasukan tempat kedua Kumpulan D, Sabah yang menyambar slot terakhir selepas menang 1-0 ke atas Petaling Jaya City.

Boleh Pulak Bahasakan Tokti Macam Ni. Sekali Individu Ini Dikritik Gara Gara Tokti Kayuh Guna Lorong Yang Salah.

Tindakan seorang individu mendkwa penyanyi kesayangan negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza berbasikal menggunakan laluan yang salah akhirnya me.ma.kan diri sendiri. Selain isu laluan, individu itu juga menerusi ciapannya di akaun Twitter miliknya mendkwa Datuk Siti atau lebih mesra dengan gelaran Tok Ti telah mempromosi budaya berbasikal yang tidak sihat.

“Tok Ti dan Dato K ni ada pengaruh yang kuat untuk promote budaya basikal yang sihat dan beretika tapi sebaliknya mereka pilih untuk jadi those MAMIL yang kayuh dalam big group tayang basikal mahal siap escort 4×4 habis makan jalan dan buat orang lagi benci cylist.” tulisnya. Bagaimanapun hantaran itu ternyata mengundang rasa kurang senang peminat Tok Ti yang membalas kembali kenyataannya dengan nada sinis.

Selepas teruk menerima kritikan, individu tersebut kemudian menetapkan Twitternya dalam mood privasi. Siti sebelum ini memang terkenal sebagai salah seorang selebriti yang aktif melakukan aktiviti berbasikal selain Alif Satar dan Hanez Suraya. Sumber : KL Menjerit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*