Polis serbu parti liar kolam renang, ini yang di jumpai ketika serbuan

Kuala Lumpur: Seramai 189 lelaki dan 110 wanita ditahan selepas terbabit dalam aktiviti parti liar di kolam renang sebuah kelab persendirian terkemuka di Bukit Kiara, di sini, malam tadi.

Serbuan dijalankan Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur dan Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields diketuai Timbalan Ketua JSJ Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Nasri Mansor.

Dalam serbuan jam 10.50 malam tadi, sebahagian wanita berbikini sedang leka menari, mandi dalam kolam dan berhibur.

Daripada keseluruhan yang ditahan, seramai 158 lelaki dan 55 wanita warga asing bersama 31 lelaki dan 55 wanita tempatan terbabit dalam aktiviti parti liar yang bermula jam 4 petang tadi.

Pada masa ini pihak polis menerusi Jabatan Siasatan Jenayah Nark0tik (JSJN) Kuala Lumpur sedang menjalankan ujian air kencing bagi memastikan semua individu yang menyertai parti ini terbabit dalam dadah atau sebaliknya.

Difahamkan setiap individu dikenakan bayaran sebanyak RM60 untuk menyertai parti liar yang dijemput menerusi aplikasi media sosial dengan disediakan menyediakan minuman keras dan makanan ringan.

ANTARA wanita yang ditahan ketika parti liar di kolam renang di kelab persendirian di Bukit Kiara. FOTO ASYRAF HAMZAH

Kenapa Masjid & Surau Saja SOP Ketat Tapi Tidak Di Tempat Lain?

Di media sosial sedang hangat membincangkan tentang isu mengapa di masjid dan surau sahaja mempunyai kawalan ketat sepanjang pandemik COVID-19.

Isu ini membuatkan segelintir masyarakat berfikir ini adalah sebahagian perancangan untuk menggalakkan orang ramai jauh dari Rumah Allah untuk beribadat.

“Tengok bola sepak boleh duduk rapat2″ Teguran Firdaus Wong mengenai saf s0lat ini buat ramai setuju

Bahang perlawanan bola sepak TM Piala Malaysia 2021 masih lagi terasa walaupun sudah beberapa hari selesai dengan pasukan Kuala Lumpur City berjaya menewaskan pasukan Johor Darul Takzim.

Kehadiran penonton ke stadium juga sudah semakin ramai dan difahamkan 20,000 pembeli tiket hadir menyaksikan perlawanan akhir di Stadium Bukit Jalil tempoh hari.

Namun, disebalik kegembiraan warga ibu kota meraikan ‘pulangnya’ Piala Malaysia selepas menunggu hampir 32 tahun, ada sesetengah pihak mempertikaikan kehadiran penonton yang dilihat sudah kembali normal seperti sebelum pandemlk.

Penyokong duduk rapat2 di stadium

Menerusi perkongsian di Facebook pendakwah dan juga aktivis terkenal, Firdaus Wong, beliau sekadar memberi saran supaya masjid dan surau kembali mengim4rahkan saf memandangkan banyak tempat yang sudah tidak melakukan penjarakan sosial.

Suara hati sebagai rakyat marhaen

Menurutnya lagi, beliau berasa rindu untuk menunaikan solat seperti sedia kala kerana melihat keadaan semasa yang mana stadium, penumpang bas, dan penumpang kapal terbang sudah duduk sebelah menyebelah.

Walau bagaimanapun, Firdaus Wong menyatakan yang beliau hanya berkongsi suara hati diri sendiri dan memahami yang para ulama lebih tahu fiqh keutamaan.

Perkongsian tersebut telah mendapat pelbagai maklum balas daripada warganet. Rata-rata daripadanya juga bertanyakan hal serupa dan menganggap sudah tiba masanya untuk mengim4rahkan kembali saf seperti sebelum pandemik asalkan mereka yang hadir ke masjid atau surau sudah melengkapkan kesemua dos suntikan vaksln.

Sumber : ommApa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*