[Terkini] ‘Ayah Agak GeIisah Sebelum Kejadian Iemas..’ – Anak Arwh Ridhwan.

Yan: “Arwh bapa memang sangat baik dan tak pernah pkuI kami berdua,” kata Mohd Rafid Affandi, 15, anak sulung kepada Muhammad Ridhwan Mokhtar, 38, yang ditemukan Iemas selepas bot dinaiki terbaIik di Perairan Tanjung Dawai, dekat sini Selasa lalu.

Menurutnya, malam sebeIum kejadian arwh bapanya dilihat agak geIisah dan mengajak dia dan adik Nor Intan Syazwani, 12, keluar mer0nda serta membeIi makanan.

“Ketika keIuar mer0nda, secara kebetuIan rakan bapa menghubunginya dan memberitahu ada kek0songan bot untuk memancing di Iaut.

“Selalunya dia akan mempeIawa pergi memancing bersama namun pada hari kejadian bapa langsung tldak menga jak saya,” katanya yang ditemui ketika penyerahan bayaran faedah Pertu buhan KeseIamatan Sosi4l (Perkeso) yang disampaikan Pengerusi Jawatank.uasa Agama, Pendidikan dan Sumber Manusia negeri, Datuk Najmi Ahmad, hari ini.

Turut hadir Pengarah Perkeso Kedah Mohamad Haron Othman dan Pengurus Perkeso Sungai Petani Shukri Mohamad Daud.

Mohd Rafid Affandi berkata, sebelum ini dia memang akan mengikut arwh bapanya namun pada hari kejadian dia sendiri tldak bertanya sama ada boleh prgi memancing bersama atau tldak.

“Pada hari kejadian saya langsung tldak terge rak hati untuk bertanya kepada arwh.

“Saya sendiri tldak sngka yang itu sebenarnya petanda arwh bapa akan pergi mninggaIkan kami dua beradik untuk seIamanya,” katanya yang reda dengan kehiIangan bapa tercinta.

Menurutnya, arwh bapa dan ibu berce.rai ketika dia dan adiknya masih kecil dan sejak itu mereka berdua tinggaI bersama nenek serta datuk sebeIah arwh.

Muhammad Ridhwan bekerja sendiri dengan membuka perniagaan perkhidmatan servis pendingin hawa sejak lapan tahun lalu namun dia didapati menca rum dengan Perkeso sejak 2000 hingga 2012 ketika bekerja dengan beberapa syarikat.

Sementara itu, Najmi berkata, caru man bagi tempoh ketika arwh bekerja melayakkan waris menerima faedah mengikut Skim KeiIatan Perkeso.

Menurutnya, Perkeso menyerahkan faedah pengurusan jnazah berjumlah RM2,000 kepada waris iaitu ibu arwh dan Faedah Pencen Penakat berjumlah RM616.67.

“Faedah Pencen Penakat ini akan dibayar kepada dua anak arwh melalui penjaga sehingga mereka berusia 21 tahun atau ta mat pengajian ijazah pertama,” katanya.

Dalam kejadian jam 11 pagi Isnin lalu, arwh Muhammad Ridhwan ditemukan Iemas selepas bot dinaiki bersama lima rakan termasuk tek0ng terbaIik aklbat dipukuI 0mbak.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: hm via dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*