“Tetap senyum walaupun macam tk wujud” Isteri sambut suami pulang kerja dengan kek, tp sikap suami buat ramai sebak

Hidup berumah tangga pasti ada pasang surutnya. Justeru, kunci kebahagiaan dan keharmonian adalah saling menyayangi dan menghargai satu sama lain.

Berbeza dengan perkongsian seorang isteri ini, yang mengundang sayu netlzen akibat usahanya yang tidak dihargai suami.

“Saklt tk berdarahh.”

Perkongsian dari @saha di Tlktok mengundang sayu netlzen apabila melihat keterujaan di wajahnya yang menunggu suami di sebalik pintu dengan kek yang dinyalakan

Namun begitu, suami yang melihat isteri, langsung tldak membalas senyuman dan hanya berjalan meninggalkan isterinya yang teruja seorang diri.

Netizen lebih sayu bercampur kcewa setelah melihat isteri tersebut masih mengukir senyuman manis, namun dalam hati siapa yang tahu.

“Kesian akak tu..”

Tinjauan ke ruangan komen mendapati rata-rata netlzen berasa sangat kasihan dan sedih dengan layanan yang diterima oleh isteri tersebut.

Malahan, pelbagai reaksi yang ditunjukkan netlzen dan rata-ratanya marahh dengan tindakan suami yang langsung tldak menghargai usaha isteri tanpa langsung membalas senyuman malah meninggalkan isteri tanpa sebarang kata-kata.

” Tetap senyum walaupun macam tk wujud”

“Nak murah rezeki, nak hidup senang, bahagiakan isteri”

 

10 kunci rumah tangga bahagia yang patut diamalkan dari sekarang, berhenti buat no 5!

#1 . Jangan cuba tukar sikap pasangan

kunci rumah tangga bahagia, keretakan rumah tangga, keretakan dalam rumah tangga, keretakan dalam perkahwinan, keretakan perkahwinan, keretakan hubungan suami isteri, masalah dalam perkahwinan, penyelesaian hubungan suami isteri, hubungan suami isteri, tips selesaikan masalah suami isteri

Kunci rumah tangga bahagia yang pertama adalah tidak cuba tukar sikap pasangan anda. Inilah masalah perkahwinan yang sering membelenggu apabila anda cuba tentukan apa yang boleh dan tak boleh dilakukan pasangan.

Sebaiknya, sebagai suami isteri, anda perlu saling menerima antara satu sama lain dan sedia terima kelemahan dan kelebihan pasangan itu.

Fahamilah bahawa, perkahwinan ini sepatutnya membesar bersama-sama dan mencoretkan ikatan kasih sayang antara satu sama lain.

#2. Tidak berubah sebab orang lainKunci rumah tangga bahagia seterusnya adalah jadi diri sendiri. Pendek kata, tak berpura-pura di hadapan pasangan.

Namun begitu, jangan tertekan jika tak dapat penuhi apa yang pasangan inginkan. Tapi anda boleh cuba menjadi yang terbaik buat dirinya.

#3 Buang perkataan ‘bercerai’

Ini sering terjadi pada pasangan yang masih ‘jagung’ dalam rumah tangga. Bila bergaduh sikit mula minta cerai.

Sedangkan ada banyak cara lain yang boleh dilakukan untuk atasi masalah ini, bukan dengan perceraian saja.

Pokok pangkalnya, kedua-dua pasangan kena saling memaafkan dan tidak teruskan pertengkaran supaya tak jadi lebih rumit.

#4. Berkomunikasi antara satu sama lain
Komunikasi adalah sangat penting dalam rumah tangga. Jangan disebabkan nak ‘menang’ hingga anda merendahkan martabatkan suami.

Cuba bertolak ansur dan jadi pasangan yang terbaik kerana dengan berkomunikasi secara berhemah dapat selamatkan perkahwinan kalian.

#5. Cuba bertenang
kunci rumah tangga bahagia, keretakan rumah tangga, keretakan dalam rumah tangga, keretakan dalam perkahwinan, keretakan perkahwinan, keretakan hubungan suami isteri, masalah dalam perkahwinan, penyelesaian hubungan suami isteri, hubungan suami isteri, tips selesaikan masalah suami isteri
Kredit: paling seru.com

Bila bergaduh, anda pasti akan keluarkan perkataan yang tak senonoh atau kurang sopan.

Maklumlah, darah tengah panas. Namun begitu, untuk kunci rumah tangga bahagia, sebaiknya anda tarik nafas dan bertenang dahulu barulah pemikiran berada dalam keadaan tenteram.

#6. Ucap kata maaf
Jika anda rasa bersalah dalam hal tersebut dan menyedarinya, adalah lebih baik jika anda terus memohon maaf.

Ia menampakkan anda cukup matang dalam perkahwinan. Apatah lagi, kata maaf yang diucapkan bukan bermakna anda mengalah, tapi anda sedang berjuang selamatkan perkahwinan yang dibina.

#7. Beri ruang pada satu sama lain
Semua orang perlukan ruang untuk diri sendiri termasuklah pasangan yang sudah berkahwin. Ada ketikanya, kita perlu relaks dan melakukan aktiviti sendirian.

Seperti suami, berikan dia ruang untuk melepak dengan kawan-kawan sewaktu di universiti dahulu. Biarkan saja asalkan si dia tak berlaku curang di belakang anda.

#8. Beri kepercayaan terhadap pasangan
kunci rumah tangga bahagia, keretakan rumah tangga, keretakan dalam rumah tangga, keretakan dalam perkahwinan, keretakan perkahwinan, keretakan hubungan suami isteri, masalah dalam perkahwinan, penyelesaian hubungan suami isteri, hubungan suami isteri, tips selesaikan masalah suami isteri
kredit: produk wish.com

Kepercayaan merupakan kunci rumah tangga bahagia. Jangan menuduh tanpa usul periksa jika anda merasakan ada kelainan pada suami.

Sekiranya rasa sangsi, tanyakan dahulu daripada serkap jarang dan menuduh tanpa usul periksa.

#9. Elakkan membebel pada pasangan
Biasalah isteri memang dilahirkan kuat membebel, tapi tak semua. Sebab itu, suami jangan terkejut jika semasa bercinta, isteri kelihatan lembut dan bersopan santun saja.

Tapi lepas berkahwin, bagaikan mulut murai ada saja yang tak kena di matanya. Namun begitu, isteri cuba kurangkan sikap membebel itu kerana suami anda kurang gemarkannya.

#10. Jangan lupa hubungan kel4min

Biasanya bila sudah ada anak, ada ketikanya pasangan suami isteri sedikit mengelak untuk melakukan hubungan intim dan rasa tidak perlu melakukannya.

Sedangkan hubungan kelamin itu dapat mengeratan ikatan kasih sayang antara kedua-duanya. Selain itu, luangkan sedikit masa bersama-sama dan sesekali itu, cubalah buatsurprise seperti berpelukan dan sebagainya.

Semoga bermanfaat.

Sumber : redaksi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*