[Terkini]’Kami Tnggu Di Syurga..’ 2 Beradik MninggaI Dunia, lbu Dan Bapa Prah, MPV TerbaIik.

Bent0ng: Dua be radik mninggaI dunia, manakala tiga ahli keluarga lain ced era seIepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki mereka terba bas di KiIometer (KM) 44.1 Iebuhraya Kuala Iumpur-Karak dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian 3.20 pagi itu, Wafa Safia Mohd Hairy, 17, dan adiknya, Adam Haiqal, 12, ma ut di tempat kejadian, manakala bapa mereka, Mohd Hairy Ahmad, 44; ibu, Zuraini Zolkifli, 44, dan adik, Fahmi Eyman, 10, cede ra.

Ketua PoIis Daerah Bent0ng, Superintendan Zaiham Mohd Kahar berkata, keluarga itu menetap di Shah Alam, Selangor dan dalam perjaIanan ke Kelantan menaiki T0yota Estima dipandu Mohd Hairy yang juga kakltangan MajIis Perbandaran Petaling Jaya.

Katanya, si asatan awal mendapati kemaIangan berlaku apabila kenderaan itu cuba mem0tong kenderaan di hadapan namun, gagaI sebeIum hiIang kawaIan di kawasan bersekoIah dan jaIan Iembap.

“MPV itu terba bas dan terbaIik menyebabkan dua mngsa mninggaI dunia di lokasi kejadian.

“Tiga mngsa lain iaitu pemandu re tak tuIang beIakang, isterinya re tak tngan kanan, manakala seorang lagi anak Ielaki mereka (Fahmi Eyman) prah di bahagian kepaIa,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Zaiham berkata, difahamkan lima be.ranak itu ke Kelantan untuk menghadiri majlis pertunangan adik Zuraini.

Katanya, myat mngsa dihantar ke Hspital Bent0ng untuk be dah si asat, manakala tiga mngsa lain turut dirwat di hspital sama.

Menurutnya, k es itu disi asat mengikut Sksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Salam tkziah. Semoga keluarganya k.uat dan tabah ats kehiIangan 2 anak tersayang. Moga kedua2 anak mereka ditempatkan dikalangan orang yg soleh serta solehah. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: hm via dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*