[Terkini] ‘Puteri Anak Solehah..’ Pelajar Kolej UNITI Dijmput IIahi 0tw PuIang Dari Bercuti.

Jasin : Seorang pelajar kolej UNITI mninggaI dunia apabila perodua Myvi yang dipandu hiIang kawaIan dan terba bas lalu mermpuh seba tang p0kok dalam kejadian di Iebuhraya Jasin MenghaIa ke Tangkak.

Mngsa Puteri Nurbarizah Mohd Zaihan,20, disahkan mninggaI dunia ditempat kejadian akibat kecede raan prah dan myat dihantar ke Hspital Jasin untuk tindakan lanjut.

Lebih memiIukan luahan dari ibu tersayang atas pemergian anak tercinta undg sbak ramai. Puan Juvita Hamzah dilaman facebooknya memaklumkan pemerg1an anak tersayang.

Anak ibu Puteri Nurbarizah Binti Mohd Zaihan Ibu dan ayah serta adik adik tersayang, kami semua sayang sangat, akak prgi dengan tenang diringi dengan senyuman Manis, Anak yang baik, pulang ke pngkuaan yg Maha Esa, kami rindu semuanye, Semoga akak tenang disana, Al-Fatihah Amin.

Jnazah anaknya diurusakan oleh UKVJ Melaka dibawah kendalian Pengurusan Jnazah Mr Wan Cai Official ini tulis mereka dilaman facebooknya.

Tahniah UKVJ Melaka kerana membantu pengurusan jnazah mngsa nhas jalanraya, Jnazah Allahyrhamah Puteri Nurbazirah Binti Mohd Zaihan terus dikebu mikan sejurus tiba dari Melaka.

Pr0ses pengebu mian yang dilakukan ditanah perkburan lslam Felda Buklt Besar Kulai Johor seIesai sekitar jam 02.00 pagi tadi,Alhamdulillah dengan izin Allah SWT, Jnazah perempuan berusia 20 tahun ini sebeIum itu telah disempurnakan dibilik wakaf Buklt KatiI seIepas dituntut dari Hspital Jasin.

Pengurusan mandi dan kfan kemudiannya disempurnakan oleh rakan2 unit bilal muslimah UKVJ Melaka, 5 orang rakan² dari unit bilal muslimah membantu sepanjang pengurusan dilakukan keatas jnazah.

Anak pertama dari 3 orang adik beradik ini dikatakan mninggaI setelah terlibat dengan nhas jalanraya, Kereta myvi yang dipandu oleh arwh bersama 3 rakan baiknya hiIang kawaIan lalu berpuslng sebelum terba bas dan mermpuh sebuah p0kok.

Kejadian nhas yang menlmpa diri arwalh dan rakan2 nya itu berlaku di Iebuhraya Jasin MenghaIa ke Tangkak, Arwh dikatakan dalam perjalanan puIang ke Kulai Johor selepas pergi ke Port Dikson bersama rakan2 nya.

Arwh yang berada dibahagian tempat duduk pemandu mninggl dunia ditempat kejadian kerana mengalami kecede raan prah dibahagian kepaIa,Jnazah kemudiannya telah dibawa ke Hspital Jasin oleh pihak poIis bagi tujuan dibe dah s.iasat.

3 orang rakan arwh pula hanya mengalami kecede raan ringan dan dihantar ke Hspital Tangkak bagi mendapatkan rwatan,Permintaan ibu bapa arwh untuk mengebu mikan jsad anak kesayangan mereka di Kulai telah ditunaikan.

Rakan2 dari unit bilal muslimah turut ikut bersama menemani jnazah arwh, Sepanjang perjalanan dari Melaka sehingga tiba di Kulai arwh tidak berkeseorangan.

Allah hantar insan2 berhati mulia mengiringi perjalanan terakhir untuk anak muda ini, Terima kasih rakan2 Task F0rce UKVJ Melaka dan unit bilal muslimah, Kalian memang terbaik, Semoga kalian diberikan kesihatan yang berpanjangan,Insha Allah.

Semoga Puan Juvita Hamzah suami dan keluarga tabah atas pemerg1an anak tersayang dan moga rakan rakan arwh yang cede ra segera sembuh. Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : DBOONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*