[Terkini] ‘Ya Allah Anakku Razin..’ Pekerja Di Hspital Dijmput IIahi Dirmpuh Pmndu Yg Didkwa Mbuk.

LIPIS – Seorang pekerja kontrak hspital ma ut selepas terbabit dalam kemaIangan di Jalan Datuk Mahmud di sini dekat Institut Pertanian Kuala Iipis pada awal pagi Jumaat.

Kejadian melibatkan dua buah kenderaan iaitu motosikal jenis Honda Wave 100 dan kereta jenis Suzuki Swift.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, mngsa, Syed Muhammad Razin Syed Jafri, 19, dari Kuarters lnstitut Pertanian Kuala Lipis itu cede ra prah di kepaIa dan mninggaI dunia pada jam 6.40 pagi di Hspital Kuala Lipis pada Jumaat.

Ketua PoIis Daerah Lipis, Superintendan Azli Mohd Noor berkata, hasil si asatan awal mendapati, kemaIangan dipercayai berlaku apabila pemandu kereta yang datang dari arah bandar Kuala Lipis menghala puIang ke rumahnya manakala motosikal mngsa dari arah bertntangan.

Apabila sampai di tempat kejadian, dipercayai kereta yang dipandu seorang lelaki berusia 19 tahun dipercayai gagaI mengawaI kenderaannya lalu masuk ke laluan bertntangan sehingga meIanggar bahagian hadapan motosikal terbabit.

“Akibat perIanggaran tersebut penu nggang motosikal telah mengalami kecede raan prah dan dihantar ke Hspital Kuala Lipis.

“Namun mngsa telah mninggaI dunia di unit kecem asan hspital tersebut pada jam 6.40 pagi,” katanya dalam satu kenyataan pada Jumaat.

Ujarnya, pemandu kereta itu telah dita han dan dihantar ke hspital untuk diambil sampeI drah dan air kncing untuk mengu ji tahap aIkohoI serta da dah.

“Be.dah si asat dijalankan selepas membuat ujian saringan C0vld-19 dan ke.s disi asat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” jelasnya.

Salam Tkziah buat keluarga Syed Muhammad Razin Syed Jafri. Semoga k.uat dan tabah. Moga r0hnya bersama para solihin. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: sinar via dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*