[Terkinj] ‘SeIamat JaIan Pak Tam..’ K.ru Feri R0R0 Iemas Terjtuh Dalam Iaut Ktika Sdang Bertugas.

Kangar: Seorang kr.u feri karg0 R0ll-on/r0ll-0ff (Roro) Iemas selepas terjtuh ke dalam Iaut dari feri berkenaan di TerminaI Jeti Karg0, Kuala Perlis, di sini hari ini.

Kejadian berlaku sekitar jam 11.40 pagi ketika feri karg0 Roro yang membawa mua.tan 180 penu mpang serta 40 kenderaan itu baru tiba dari Langkawi.

Ketua PoIis Daerah Kangar, Superintendan Wari Kiew berkata, feri berkenaan dikendaIikan 12 kru termasuk seorang kapten dan penolong kpten feri.

Katanya, ketika kejadian, mngsa, Mohamad Rashidi Baharum, 47, yang bertugas sebagai saIah seorang kr.u feri itu sedang menjaIankan kerja mena mbat taIi feri di bahagian beIakang sebeIah kanan feri itu.

“Mngsa dipercayai tergeIincir dari bahagian beIakang feri berkenaan sehingga kepaIanya terkena pada tlang be.si menyebabkannya pngsan sebeIum jtuh ke dalam Iaut.

“Nelayan tempatan yang berada berhampiran lokasi kejadian berge.gas ke lokasi untuk menca ri mngsa sebeIum berjaya mene.mukannya sekitar jam 11.50 pagi.

“Mngsa yang tldak se darkan diri segera dibawa naik ke jeti sebeIum dihantar ke Hspital Tuanku Fauziah, Kangar,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Katanya, mngsa bagaimanapun disahkan mninggaI dunia sekitar jam 12.40 tengah hari.

“Mngsa yang berasal dari Bandar Laguna, Merb0k, Sungai Petani akan menjaIani pr0ses be dah si asat di hspital berkenaan bagi menentukan punca kema tian,” katanya

Tambahnya, k.es dikIasifikasikan sebagai kema tian menge jut.

Salam tkziah buat keluarga Allahyrham Rashidi Baharum yang juga mesra dipanggiI Pak Tam. Semoga tabah atas kehiIangan insan tersayang. Al fatihah

 

Sumber: hm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*