[Terkini] ‘Mama Tnggu Di Syurga..’ Cikgu Tasya Dijmput IIahi TinggaIkn 3 Anak Masih Kecil.

Taiping : Seorang guru wanita mninggaI dunia dalam kemaIangan di Taiping Perak Sabtu lalu, mngsa yang bertugas sebagai guru di sebuah sekolah di Pulau Pinang disahkan mninggaI dunia ketika sedang menerima rwatan di Hspital Taiping.

Dalam kejadian pada hari pertama tahun baru sabtu Ialu, mngsa Tasya Asyikin Che Mat Zin,40, yang lebih mesra dengan panggilan Cikgu Tasya yang merupakan seorang ibu tunggaI kepada tiga cahaya mata perempuan, arwh seorang insan yang sangat baik dan amat disenangi rakan rakan sekerja dan rakan rakan Rlde.

Cikgu Sya amat meminati motosikal kua sa tinggi dan mempunyai sebuah motosikal kua sa Benelli TNT. Pada hari kejadian dia bersama rakan rakan ride berk0nvoi ke Perak , namun sampai di Taiping motosikal kua sa tinggi milik nya telah terlibat dalam kmaIangan dengan sebuah kereta yang melakukan puslngan U yaang menyebabkan dirinya cede ra prah.

Pada hari yang sama Cikgu Sya disahkan mninggaI dunia ketika menerima rwatan di Hspital tersebut. Apa yang berlaku mengjutkan insan insan yang mengenali arwh.

Allahuakhbar, Ma ti itu pasti, Kita semua bakal jnazah, lnnalillahiwainnailaihirojiun, Jai masih terkjut dan sedikit sbak bila Menerima perkhabaran du ka seorang kenalan fb cikgu sya Kak Sya yang selalu berhubung dengan jai kalau ada apa apa masaIah.

Selalu supp0rt jai masa jai jual guIai daging ba tang pisang dan rmpeyek dulu. jai pun selalu beIi petai kalau dia jual,Di bawah ada wasap arwh yang terakhlr sebelum arwh prgi mninggaIkan kita semua, ALLAH.

Arwh pernah jugak mintak bntuan kereta dia r0sak tapi jai lmbat an gkat telefon sebelum arwh prgi, Arwh smpat sambut hari Iahir saIah seorang anaknya dan Bawa anak-anaknya pergi jalan2.

Semoga anak-anak arwh cikgu sya tabah menghadapi uj1an dan du gaan ini, Kita rakan2 fb arwh tak akan lihat lagi post2nya di fb, Kepada waris keluarga cikgu sya yang baca post ini saya halalkan ke semua hu tang2 arwh yang berhu tang dengan saya semasa arwh hidup.

Seikhlas hati saya halalkan ke semua hu tang2 arwh. Semoga menjadi asbab kebaikan untuk kita semua, Semoga r0hnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman Amin.

Jnazah Cikgu Sya diuruskan di Hspital Taiping untuk dibawa pulang ke kampung halamannya di Bachok Kelantan dan dikebu mikan disana.

Semoga tiga anak perempuan arwh tabah atas kehiIangan ibu tersayang. moga r0hnya tenang di alam sana, Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*