Ustaz Abu Syafiq Menang S4man, Ini Jumlah Wang Pampasan Yang Dia Bakal Terima

KUANTAN: Mahk4mah Sek5yen Kuantan hari ini mengar.ahkan seorang eksekutif kaunselor, Hamidah Rapaee membayar p4mpasan RM100,000 dan gant1 rug1 tel4dan RM20,000 kepada pend4kwah bebas, Abu Syafiq Al-Asy’ary berhubung kenyataan fitn4h yang dibuat melalui media sos1al, dua tahun lalu.

Hakim Mahk4mah Sek5yen turut membenarkan injvnksi mel4rang Hamidah mengulang1 perkataan fitn4h dalam mana-mana pen3rbitan atau penyiaran.

Menurut s4lah seorang peguam yang mewakili Abu Syafiq, Nurul Hafidzah Hassan, defend4n juga diarahkan menulis dan menyiarkan permoh0nan m.aaf kepada Abu Syafiq di laman Facebook dan YouTube.

“S4man sivil tersebut terp4ksa diambil oleh Abu Syafiq bagi membersihkan namanya setelah percubaannya untuk menyelesaikan kr1sis tersebut secara baik, tanpa melib4tkan proses mahk4mah g4gal apabila defend4n engg4n mem4dam fitn4h yang telah dimuatnaik di akaun media sosi4l beliau dan engg4n meminta ma4f.

“Keput.usan kes s4man sivil tersebut merupakan bukti kukuh yang mahkamah bersetuju dengan huj4han-huj4han peguam Abu Syafiq yang laman Facebook beliau telah digod4m dan beliau tidak pernah mengk4firkan seorang pend4kwah bebas iaitu Ustaz Ebit Lew.

“Jelas di sini yang pl.aintif tidak pernah memfitn4h mana-mana pih4k dan kesemua tudvhan dan d4kwaan ke atas beliau adalah fitn4h,” kata Nurul Hafidzah, menerusi satu kenyataan di sini, hari ini.

Pada bulan Jun tahun lalu, Abu Syafiq berjaya mendapatkan maklumat daripada Facebook mengenai asal-usul komen di Facebook yang menggunakan namanya.

Antara maklumat penting yang diperoleh Abu Syafiq termasuk emel dan maklumat berkaitan mengenai dua ak4un p4lsu yang telah digunakan di Facebook dengan tujuan dipercayai untuk meny4mar dan meng3jek pl4intif termasuk membuat kenyataan berb4ur fitn4h dan memberi gambaran bahawa semua kenyataan tersebut dimuatnaik oleh beliau.

Berikut catatan Abu Syafiq di IG milik beliau

“SAYA MENANG S4MAN. Alhamdulillaah.

“Hari ini 11/1/2022 Selasa selesai sahaja saya menunaikan Ibadah Umrah. Team Peguam saya yang hebat dari Firma Guaman @hafidzahhassan telah memaklumkan keputu.san Mahk4mah kes Sam4n saya terhadap pemfitn4h bahawa saya sebagai Plaintif telah MENANG dan pemfitn4h Defend4n kal4h perlu moh0n ma4f secara terbuka dan bayar g4nti rug1 kepada saya.

“Tak sangka berita gembira ini saya dapat ketika saya berada di Ka’abah Masjid Har4m di Mekah.

“Terima kasih diucapkan kepada Puan Nurul Hafidzah @hafidzahhassan dan teamnya yang hebat baik dan ceria.

“Tidak lupa juga ribuan terima kasih buat semua ahli keluarga saya kerana mendoakan kemen4ngan ini. Allah m4qbul doa anda sekalian. Alhamdulillah.

“Buat pemfitn4h dan pemimpin-pemimpin yang z.alim. Segeralah bert4ubat sebelum terlambat.

– Ustaz Abu Syafiq. www.instagram.com/ustazabusyafiq

11/1/2022.
Di Hadapan Ka’bah Musyarrafah, Masjidil H4ram Makkah Al-Mukarramah.

“Alhamdulillaah.

Sumber dunia media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*