Sampai Penjaga Gol Kebangsaan Pun Jadi Buru4n Pihak Bank, Satu Masej Dari TMJ Mula Tular

Majoriti anggota skuad Melaka United musim lalu kini menjadi bvruan bank selepas hampir tiga bulan tidak menerima sebarang gaji sejak Oktober tahun lalu.

Mungkin ia agak mengejvtkan, namun itulah senario sebenar dalam kem Melaka United ketika ini apabila ramai pemain skuad yang mara hingga ke separuh akhir Piala Malaysia musim lalu itu

diburv pihak bank ekoran keg4galan menjelaskan komitmen bulanan.

Antara mangs4 penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat apabila perbualannya di laman sosial menjadi viral dengan beliau mengakui diburv pihak bank selepas tidak dibayar

gaji sejak beberapa bulan lalu.

“Ini pun sampai tiga bulan kita orang diam tau. Sebab nak jaga kan team. Tapi dah lama sangat kita orang pun ‘tension’ bank dok call hari-hari, anak bini nak makan,” tulisnya.

Situasi sama turut dikongsikan seorang lagi pemain Melaka United yang enggan dikenali kepada Arena Metro apabila mengesahkan situasi berkenaan.

Katanya, pengurusan kelab berjanji menyelesaikan tungg4kan gaji pada awal Disember lalu, namun sehingga kini janji tinggal janji.

“Pengurusan kelab kata nak bayar pada awal Disember. Kami tunggu, tapi habuk pun tak ada. Lepas itu mereka janji lagi, kata nak masuk pertengahan bulan lepas, pun sama tak ada juga.

“Sehinggalah tahun baru dah masuk ini, sama juga gaji kami tetap tak masuk. Kami dah tak boleh sabar, kesian dekat keluarga kami yang perlu diberikan makan dan minum.

“Itu belum lagi kira bayaran komitmen rumah dan kereta…sekarang ini bank asyik call tanya bila nak bayar. Kami harap sangat pihak kelab segera selesaikan tungg4kan kerana kami

perlukan gaji kami,” kata pemain itu.

TMJ tegur Melaka United tak bayar gaji
KUALA LUMPUR: Pemilik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menegur Persatuan Bolasepak Melaka United (MUSA) supaya segera menyelesaikan isu tungg4kan gaji memb4bitkan skuad Hang Tuah.

Teguran itu dipercayai dibuat Tunku Ismail yang juga Penaung Persatuan Pemain Bolasepak Profesional Malaysia (PFAM) menerusi mesej yang dihantar kepada Presiden MUSA, Datuk Seri Sulaiman Md Ali.

“Datuk, pasukan Melaka tidak bayar gaji pemain sudah tiga bulan. Tak bagus untuk imej integriti pasukan Melaka dan juga kebajikan pemain.

“Tolong selesaikan isu ini Datuk,” tulis Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) dalam mesej berkenaan dengan tangkap layar perbualan itu turut dikongs1kan beliau di laman media sosial miliknya.

Mesej berkenaan turut dibalas Sulaiman dengan mengatakan beliau akan berusaha menyelesaikan perkara itu sebaik mungkin.

Bagaimanapun ciapan TMJ di laman Twitter itu seakan sudah dip4dam.

Semalam, beberapa pemain Melaka United dilaporkan memohon pasukan itu menyelesaikan masalah tungg4kan gaji selama tiga bulan memb4bitkan musim lalu.

Ia bukan kali pertama skuad Hang Tuah dibelenggu mas4lah berkenaan dengan mereka pernah dikenakan hukvman pemotongan tiga mata oleh Liga Bolasepak Malaysia (MFL) pada musim lalu atas kegag4lan membayar baki ansuran tungg4kan gaji pemain dan pegawai mengikut jadual ditetapkan.

Mesej dihantar TMJ berkaitan isu pembayaran gaji pemain Melaka United.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: IG melakautdfc_offic & Dunia Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*