Kerana Satu Video Ini, Ramai Cuba J0dohkan Shuib Dngan Siti N0rdiana

Kuala Lumpur – Selepas lima bulan pemergian Allahyarham isterinya, Siti Sarah Raissuddin, pelawak Shuib Sepahtu mend.edahkan dirinya ada mengenali seseorang.

Bagaimanapun Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 38, berkata, hubungan itu masih terlalu awal dan menyerahkan soal jodoh kepada Allah.

“Ya ada kenal orang baharu, tapi hanya berkawan dahulu buat masa sekarang. Saya tak berani nak cakap. Harap semuanya baik-baik sahaja. Saya serahkan kepada Allah.

“Nak bercerita soal apa yang berlaku ke depan saya sendiri tidak tahu,” katanya ketika ditemui pada Majlis Pelancaran Tudung Loveta X Anzalna yang diadakan di Hotel The Ruma, Kuala Lumpur.

Ada Yang Jodohkan Siti Nordiana Dengan Shuib

Tiada angin tiada ribut, nama penyanyi Siti Nordiana atau Nana pula yang menjadi sebutan sehingga ada yang mengatakan sesuai untuk dijadikan isteri Shuib.

Semuanya gara-gara sebuah video seorang pereka fesyen yang memaparkan Nana hadir untuk menempah busana dengannya dan sempat berseloroh, adakah baju itu baju untuk kahwin.

Video yang dikongsikan di aplikasi TikTok dan media sosial yang lain itu menjadi bualan netizen sehingga ada netizen membuat spekulasi sendiri.

“Dengan Shuib ke?” soal seorang netizen.

“Macam sesuai dengan Shuib,” komen seorang pengguna TikTok.

Netizen pula yang sibuk mengenai wanita mana yang sesuai dengan bapa tunggal kepada empat orang anak itu. Tidak kira siapa pun wanita tersebut, asalkan boleh membahagiakan Shuib.

Terdahuli, Shuib berkata ibunya juga ada bertanya mengenai pengganti. Katanya jika dia mahu mencari jodoh perlulah mendapat persetujuan daripada ibu dan anak-anaknya.

“Ibu pun ada bercakap supaya saya mula kenal dengan orang lain. Tapi saya fikir bagaimana orang nak terima saya dengan anak empat.

“Jika mahu mencari jodoh perlu persetujuan daripada ibu dan anak-anak. Kalau saya yang suka tetapi anak-anak tidak okey memang tidak akan jadi. Buat masa ini saya serahkan kepada Allah sahaja,” katanya.

Ditanya mengenai tempoh lima bulan yang dikatakan masih terlalu awal untuk membicarakan soal jodoh, Shuib menjelaskan, dia tidak perlu mengambil kira pandangan orang lain selain ibu dan keluarganya sahaja.

“Contoh saya katakan sudah lima bulan ini mahu cari jodoh, nanti orang kata dulu beria-ria sedih sangat sekarang seperti cepat sangat hendak mencari jodoh.

“Ada pihak lain pula kata betullah, kalau seorang diri hendak buat apa. Jika d.epresi siapa yang hendak tanggung?. Jadi saya tidak perlu dengar kerana terlalu banyak sangat pendapat orang.

“Suka wanita manja dan pandai menyanyi”- Shuib mula bicara soal jodoh

KEHADIRAN Kosmo! di kediaman tiga tingkat Shuib di Puchong, Selangor untuk sesi fotografi edisi tahun baharu tempoh hari benar-benar meny1ngkap mem0ri lelaki itu terhadap arw4h isterinya, penyanyi Siti Sarah Raissuddin.

Sedang Shuib bersiap-siap, lama dia merenvng anak keduanya, Dzahira Talita Zahra yang merupakan satu-satunya bunga dalam keluarga sedang ditatar1as jurusolek, Vie Xenddra.

Seraya, Shuib menoIeh kepada penulis dan berkata: “Ingat tak, inilah kerusi dan posisi kegemaran arw4h untuk bersoIek jika ada sesi f0tografi di rumah.

“Sekarang, tempat itu diganti oleh Talita. Cantik sangat Talita bila bersiap sama seperti ibunya.”

Emosi yang berguIung-guIung di d4danya terpancar ke muka. Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhamad, 37, kini seorang bapa tvnggal kepada empat orang anak, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang kini berusia lima bulan. Hal itu bukan lagi sesuatu yang canggvng buat Shuib.

Arw4h isterinya, Siti Sarah mninggal dunia pada 9 Ogos lalu selepas meIahirkan anak b0ngsu mereka Ayash dalam keadaan dijangk1ti v1rus C0vid-19 di Hospital Canselor Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Kuala Lumpur.

Diteb4k bagaimana kehidupannya mem1kul geIaran ‘kepaIa’ keluarga, meIangkah ke hadapan atau ‘m0ve on’ daripada episod paling svkar dalam kehidupannya, Shuib terdiam, cuba mencari ungk4pan paling tepat barangkali. Bibirnya lambat meIenturkan bicara.

“Saya tiada jawapan untuk soalan itu. Sekarang ini, saya cuba s1bukkan diri. Sekarang ini saya seorang diri, apabila pulang ke rumah, tidur sendirian pasti akan teringat arw4h.

“Sudah hampir lima bulan, saya serahkan kepada masa. MeIupakan memang tidak boleh, tetapi sekarang sak1t sedikit berkvrangan, saya sedang terima serta sesuaikan diri hidup tanpa dia.”

Bagi melepaskan ker1nduan tanpa berpenghujung buat Siti Sarah, selain men1tipkan doa, Shuib sesekali akan mendengar lagu dend4ngan arw4h.

Setiap kali mendengar lagu arw4h isterinya, segala mem0ri manis yang dicipta bersama semasa hayatnya bermain-main dalam minda.

“Sejak arw4h tiada, saya tiba-tiba suka dengar muzik dan hayati lagu, lalu datang pelbagai em0si. Kadangkala terfikir juga kenapa saya mahu memb1nasakan diri dengan mendengar lagu-lagu sed1h.

“Tambahan, lagu-lagu arw4h saya akan dengar sewaktu rasa terlalu rindu padanya. Dengar kembali lagu-lagu duet bersamanya akan buatkan saya teringat kembali m0men kena m4rah di studio, reaksi dan senyumannya,” ujar Shuib beremosi.

Kredit : HM/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*