Kakak Fizo Omar keluar kenyataan padu ini sampai Mawar Karim terdiam selepas dikatakan anaknya keseorangan ketika bercuti

Pelakon lelaki Fizo Omar membawa seisi keluarganya bercuti ke Legoland, Johor untuk beriadah dan beristirahat. Perjalanan percutian itu dikongsikan Fizo dalam hantaran di akaun Instagram miliknya sejak malam kelmarin.

Namun apa yang menarik perhatian ketika percutian tersebut adalah, bekas isteri Fizo iaitu Mawar Karim memuat naik sesuatu di Instagram (IG) Storynya. Dia meluahkan rasa terkejut melihat foto Maryam seperti sedang dibiarkan duduk berseorangan pasa satu ketika.

Indah khabar dari rupa

Menerusi Instagram Story Mawar, usahawan ini dilihat memuat naik foto anaknya ‘keseorangan’ ketika berada di Legoland. Menurut Mawar, dia tidak mampu meluahkan apa-apa perkataan tatkala melihat foto Maryam ‘bersandar’ di satu sudut seorang diri. Tambahnya, dia tidak terfikir bahawa anaknya itu tidak mempunyai rasa takut.

Bukan itu sahaja, Mawar turut menyatakan bahawa anak perempuan tidak pernah tinggal berasingan dengan ibunya, tidak kira berapa jauh jarak antara mereka. Mawar turut meletakkan tanda pagar ‘indah khabar dari rupa’ di posting berkenaan. Menerusi kapsyen dan tanda pagar tersebut, rata-rata netizen mendakwa Mawar merasakan Maryam tidak gembira sewaktu bercuti bersama Fizo dan isterinya, Fazeera. Di samping itu, kapsyen Mawar seolah-olah memberi gambaran bahawa dia dan Maryam tidak boleh hidup berasingan walau apa jua keadaan.

Sosial media dan kehidupan sebenar

Selepas memuat naik posting yang pertama, Mawar dilihat memuat naik posting kedua beserta kapsyen ‘media sosial vs kehidupan realiti’. Tidak dapat dipastikan apa yang ingin disampaikan oleh Mawar, namun ianya dikatakan berkait rapat dengan perkongsian terdahulu berkenaan percutian anaknya ke Johor.

Mawar juga meletakkan tanda pagar indah khabar dari rupa serta membandingkan kehidupan media sosial dan kehidupan sebenar. Apa yang menimbulkan tanda tanya adalah, IG Story itu seperti ditujukan kepada pihak Fizo kerana memuat naik foto Maryam ketika sedang bercuti.

Kakak Fizo ‘Balas’ Balik

Namun, menerusi akaun Instagram kakak kepada Fizo, dia seakan-akan ‘membalas’ dakwaan Mawar mengenai salah faham tersebut dengan mengatakan tidak mungkin mahu meninggalkan budak kecil berseorangan.

“Most of the ride kat Legoland ni utk budak2. So these are our VVIP yg nak kena dijaga. Eh takkan lah nak tinggal pulak..” katanya.

Sebelum ini Mawar pernah memberi pesanan kepada mana-mana wanita yang bakal berkahwin dengan Fizo agar tidak membahasakan diri dengan panggilan istimewa antara anak dan ibu dengan Maryam.

“Kepada sesiapa pun bakal ibu baru Maryam, yang pasti jangan panggil mummy atau mama sebab panggilan itu khas buat kak Mawar. Bukan apa dik, biarlah panggilan itu buat anakanda Maryam seorang.

“Sebab Maryam sangat istimewa buat saya. Panggilan pun sangat bermakna buat kita,” ujarnya.

Selain daripada itu, apa yang menarik perhatian netizen juga adalah Fazeera kini seperti sedang hamil kerana menerusi ruangan komen pada foto percutian mereka, netizen bertanya ‘baby bump’ yang kelihatan pada perut isteri Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, 36.

Fizo dan Fazeera berkahwin pada 21 Oktober 2021 dalam satu majlis tertutup yang diadakan di Janda Baik, Pahang.

Terdahulu, Fizo pernah bernikah dengan usahawan Mawar Karim namun bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat pada 10 Julai 2019.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka memiliki seorang anak perempuan, Wan Maryam yang kini berusia lima tahun.

Lelaki perlukan perempuan – Fizo Omar

DARI raut wajah dan setiap kerlipan matanya sahaja, lelaki dengan nama lengkap, Wan Hafizol Wan Omar, 36, itu terlihat bahagia.

Dia bahagia menjawat peranan suami buat kali kedua. Dia juga bahagia kembali mempunyai isteri selepas dua tahun hidup ‘menduda’.

Ungkap Fizo, sekitar sebulan bergelar suami kepada Fazeera Nazri Aziz, 25, banyak perihal yang dipelajari, terutama dalam bab menguruskan bahtera rumah tangga.

“Alhamdulillah. Dua tahun duduk dalam ‘showroom’ lama sangat, baru sebulan lebih kahwin, saya rasa ada orang jaga. Itu satu. Kemudian, rasa seronok apabila ada tulang belakang.

“Sebagai seorang lelaki, berjaya macam mana sekalipun, kaya macam mana sekalipun, saya percaya, kita tetap perlukan perempuan. Tak payah sombong, tak payah berlagak,” katanya saat ditemui penulis di FV ATV Park, Bidaisari Resort, Janda Baik Isnin lalu.

FIZO mengakui, realitinya, semua lelaki sangat memerlukan kehadiran seorang wanita dalam kehidupan.

‘She’s the one’

Katanya, keperibadian isterinya, Fazeera membuatkan hatinya terpana sekaligus membulatkan keputusan untuk sekali lagi berumah tangga.

“Istimewanya isteri, dia orang yang biasa-biasa dan dia tak pandang pun saya ini Fizo Omar, orang popular, artis dan sebagainya. Seperkara lagi, dia sangat pentingkan nilai kekeluargaan. Sangat ‘family-oriented’ dan sangat rapat dengan mak saya.

“Dengan anak saya, Maryam dia terlalu rapat hinggakan waktu kami baru berkenalan sekitar awal-awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Maryam tak nak jumpa saya, dia nak berkepit dengan Auntie Faz (Fazeera) sahaja!,” ujar Fizo bersama segaris senyuman terukir di bibirnya.

Kata anak seni kelahiran Kota Bharu, Kelantan itu, walaupun Fazeera baru berusia 25 tahun, dia seorang wanita yang sangat matang.

“Orang usia 25 tahun tetap akan berperangai seperti usia begitu. Tetapi, Fazeera tahu bawa diri. Mungkin pengalaman bekerja di awan biru sebagai seorang pramugari dan selalu berada di luar negara membuatkan dirinya sangat memahami dan matang.

“Apa pun, seorang suami tetap perlu mengetuai rumah tangga. Orang putih cakap, suami kena lead the show. Pengalaman saya yang pernah berkahwin sebelum ini banyak membantu perkahwinan sekarang baru berusia sebulan lebih.

“Saya tak cakap dia matang sempurna dari semua sudut itu tapi pada usianya sekarang, dia sangat bagus dan memahami. Naluri ibu dia sangat kuat dan sebab itu saya fikir, she’s the one (dialah orangnya),” kata Fizo.

UNGKAP Fizo, perkahwinan kedua melengkapkan perjalanan hidupnya untuk terbang atau maju lebih jauh, terutama dalam dunia perniagaan.
Meneruskan bicara, Fizo suka untuk mengingatkan kemesraan dan kimia yang terjalin antara isteri ‘baharunya’ dengan anak daripada perkahwinan terdahulunya dengan usahawan, Mawar Abdul Karim iaitu Wan Maryam.

“Maryam beritahu semua orang yang dia ada dua orang mommy. Walaupun dia baru empat tahun, dia yang sibuk suruh saya kahwin. Dia yang suruh sarung cincin apa semua (ketawa).

“Maryam paling gembira sekarang dan saya sangat bersyukur dengan kurniaan rasa bahagia yang dipinjamkan Allah SWT untuk saya dan semua orang yang saya sayang,” tutur Fizo merendah diri.

Kegagalan perkahwinan pertama dengan Mawar membuatkan Fizo bersungguh-sungguh untuk tidak mengulangi apa yang sudah berlaku dalam hidupnya.

MENGINJAK usia 36 tahun, Fizo masih menerima tawaran watak utama dalam projek drama, namun kerap terkekang dek kesibukan waktu.
Katanya, tiada apa selain rasa hormat dan apresiasi terhadap bekas isterinya, namun kehidupan perlu diteruskan.

Dia berharap Mawar akan bertemu jalan bahagia selepas ini.

“Sebelum ini, saya kerja terlalu kuat sampai rumah tangga terumbang-ambing. Bukan saya sahaja yang kerja kuat, bekas isteri juga kerja kuat.

“Sekarang saya mengerti bahawa walau sesibuk macam mana sekalipun, kita perlu bijak mengatur waktu bersama keluarga. Itu yang paling penting.

“Perkahwinan pertama, saya dan bekas isteri sangat sibuk cari duit. Itu yang sampai tiada keserasian. Saya tak cakap dia (bekas isteri) tak baik tapi tiada keserasian disebabkan kurang masa bersama.

“Sekarang, pada usia 36 tahun, perhatian perlu diberikan sewajarnya kepada pasangan dan kena ada work-life balance. Insya-Allah,” ungkap Fizo seraya mendedahkan isterinya, Fazeera sedang dalam proses mendapatkan ijazah sarjana muda dalam bidang pendidikan.

FIZO percaya, bahagia adalah satu daripada sifat bersyukur yang membuka ruang rezeki dalam kehidupan.
Anak seni ‘bijak’

Bertanyakan kelibatnya yang dilihat semakin menjauh daripada status seorang anak seni, sebaliknya lebih cenderung larut dalam dunia keusahawanan, Fizo tidak menafikan perkara tersebut.

“Industri seni adalah semua yang berkaitan bina nama, populariti dan kredibiliti. Siapa yang bijak akan menggunakan kelebihan yang ada melalui industri ini. Tak kisahlah sebagai penyanyi atau pelakon.

“Kena tahu bagaimana nak monetize (raih untung) daripada segala perhatian yang diberikan. Saya tak nafikan, jadi pelakon buat orang kenal siapa Fizo Omar tapi semua itu memberi efek domino kepada perkara lain yang saya kerjakan dalam hidup, terutamanya perniagaan.

“Saya masih perlukan lakonan tapi lebih kepada untuk terus menjenamakan diri dari segi publisiti dan hal-hal begitu,” katanya mendedahkan sekitar tahun lalu dirinya pernah jatuh muflis dan berhutang dengan bank sebanyak RM8 juta akibat ditipu dalam perniagaan.

Bangkit balik daripada kegagalan lama, Fizo menitipkan pesanan bukan hanya buat dirinya bahkan sesiapa yang berdepan cabaran atau dugaan dalam kehidupan.

“Kalau Allah bagi kita ujian, bersabarlah. Sebab apa, sebab ujian itu petanda kejayaan atau ganjaran semakin hampir. Apabila datang ujian, celebrate (raikannya).

“Ramai orang apabila ditimpa ujian, mereka mengalah dan akhirnya tak jadi apa-apa. Jujur saya cakap, kalau orang cakap waktu penularan Covid-19, banyak bisnes terganggu, itu tidak berlaku pada saya. Saya untung berlipat ganda waktu PKP dan bahkan paling banyak,” katanya penuh bersemangat sebelum menggulung bicara.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*