Khalid Samad did@kwa naik pelamin kali kedua. Gambar isteri baru didedahkan

PETALING JAYA – Disaat masih ramai mangsa banjir di Shah Alam dalam kesusahan dan memerlukan bantuan, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad hari ini didakwa berkahwin lagi.

Menerusi beberapa foto yang di kongsi di laman Facebook, kelihatan Khalid dan pasangannya lengkap mengenakan pakaian pengantin sedondon berwarna putih.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan lokasi foto tersebut dirakam dan bila pasangan itu melangsungkan perkahwinan mereka.

Susulan perkongsian itu, rata-rata netizen mengucapkan tahniah kepada bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu dan mendoakan kebahagian mereka berdua.

“Tahniah YB, diam-diam tambah kuota, apapun semoga YB dan pasangan bahagia. Bini tua jangan lupa,”tulis Kami Hisyam.

Turut meninggalkan komen adalah seorang lagi pengguna dikenali sebagai Pak Oden Kimchi.

Gambar perkahwinan Khalid dan pasangannya yang tular di laman sosial.

“Tak dapat kampung baru dapat bini baru pun ok lah kan?soalnya.

Pada masa sama, netizen menyeru agar Ahli Parlimen itu tidak mengabaikan kebajikan mangsa banjir di kawasannya.

“YB jangan lupa kebajikan orang Shah Alam, ramai lagi yang tengah susah sebab banjir hari tu,”tulis Mahir Ahmad.

“Akhirnya terubat jugak kesedihan orang Shah Alam yang tenggelam banjir bila tengok YB bahagia,”Rosidah Ismail.

Terdahulu, Mahkamah Tinggi Syariah pada 20 Januari lalu membenarkan Khalid berpoligami selepas beliau bersetuju menunaikan hak-hak isterinya, Dr. Zaiton Abu Bakar.

Keputusan itu dibuat Hakim Abdul Halim Abdullah yang membenarkan permohonan pembelaan daripada Zaiton untuk membuat penyelesaian secara baik.

Menerusi keputusan mahkamah itu, Khalid sebagai plaintif bersetuju memberikan sebuah rumah banglo diduduki mereka sekarang beserta sebuah penthouse yang mana kedua-duanya terletak di Shah Alam ditukar kepada Zaiton.

Pada masa sama, Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara itu juga bersetuju memberikan sebuah kereta yang sedang digunakan iaitu Proton X70 selain tambahan elaun iaitu kad kredit kepada defendan.

Selepas dibenar p0ligami, Isteri dedah sikap Khalid Samad ketika di rumah bersama anak2

Isteri Khalid Samad, Dr Zaitun Abu Bakar berkata dia reda dengan tindakan suaminya yang juga ahli parlimen Shah Alam untuk berkahwin lain.

Menurut Dr Zaitun, dia menerima sokongan kuat daripada keluarga dan rakan-rakan serta kini mahu meneruskan kehidupan seperti biasa.

“Saya pernah beranggapan begini, tak mahu buat dosa, kalau Khalid hendak berkahwin, biarlah itu haknya. Saya hendak jaga diri saya, perbaiki diri, amalan dan kesihatan serta belajar mengaji.

“Saya hendak berjalan-jalan hiburkan hati, jumpa kawan-kawan, bina bonding dengan anak-anak. Ramai juga kawan dalam parti Amanah sendiri memberi sokongan kepada saya sebaik sahaja melihat laporan daripada Utusan Malaysia,” ujarnya seperti dipetik akhbar berkenaan.

Dr Zaitun berkata hubungannya dengan Khalid tetap baik meskipun Mahkamah Tinggi Syariah kelmarin memberi kebenaran kepada suaminya itu untuk berpoligami.

Begitu juga hubungan Khalid dengan anak-anak tetap baik walaupun mengetahui bapa mereka bakal berkahwin lagi.

Malah Zaitun berkata, dia masih menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri.

“Kami tetap profesional, macam mana marah sekali pun tetap solat berjemaah, makan sama-sama, boleh berbual tentang keluarga dan anak-anak, walaupun kita marah dan pertikai (tindakannya), tetapi kami dua-dua terpelajar,” katanya.

Terdahulu, peguam daripada Tetuan Farhana Izyan & Co, Nurfarhana Abd. Manaf yang mewakili Zaitun memberitahu, Hakim Abdul Halim Abdullah membenarkan Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara (Amanah) itu berpoligami selepas beliau bersetuju memenuhi syarat dengan menunaikan hak-hak isterinya.

Antara syarat tersebut adalah menyerahkan sebuah penthouse di Seksyen 13 yang dibeli secara bersama, sebuah rumah di Seksyen 7, kereta Proton X70, nafkah bulanan serta syarat-syarat lain yang dinyatakan dalam affidavit kepada isteri sedia ada.

Sehubungan itu, Zaiton memaklumkan, beliau yakin Khalid yang menjadi suaminya sejak 45 tahun dahulu dapat menunaikan janji dan memenuhi syarat selepas bersetuju untuk melaksanakannya di hadapan hakim di Mahkamah Tinggi Syariah kelmarin.

“Memang hendak tunaikan, beliau memang orang yang berterus terang, kata-katanya boleh dipegang, tetapi kena tunaikan juga sebab sudah jadi perintah mahkamah, kalau tidak akan dikenakan tindakan, mungkin dipenjara dan sebagainya.

“Kena tunaikan walau macam mana sekali pun. Beliau pun ada harta-harta pusakanya yang diwasiat akan digunakan untuk melunaskan hutang rumah ini. Kita cuba fikirkan yang terburuk tetapi tetap tak boleh nafi ada perkara di luar jangkaan berlaku yang menyebabkannya tak boleh tunaikan janji,” jelasnya.

Janda anak satu

Dalam pada itu, Zaiton memberitahu, beliau belum pernah bersemuka dengan wanita pilihan suaminya, sebaliknya hanya berhubung melalui aplikasi Whatsapp.

“Wanita itu berusia 40 tahun berasal dari Kelantan dan merupakan janda yang mempunyai seorang anak berusia 13 tahun, kali pertama jumpa pun ketika di mahkamah apabila hakim mengarahkannya hadir semalam,” katanya.

 

Sumber : Trending

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*