lnsiden HRV Terbakar: ‘Mereka Orang Baik, Moh0n Hormati Keluarga Mereka..’ – Rakan

Apa yang berlaku sungguh memilukan. Tiga sahabat meninggaI dunia dengan trgis disebalik kejadian tersebut penuh kesedihan dan lebih mendukacitakan pendedahan pihak berkuasa punca sebenar kejadian selepas disoal siasat.

Namun perkara sudah berlaku mereka bertiga telah meninggaI dunia, rata rata warganet turut bersimpati apa yang menimpa arwh bertiga terutama keluarga arwh.

Jadi tidak wajar kita menghuk0m mereka yang telah pergi meninggaIkan dunia, tak yang perlu menunding jari apa yang berlaku, kita hormati perasaan keluarga mereka kata warganet, selebihnya kita berserah pada Allah swt.

Sepanjang hayat hidup mereka ada juga kebaikan yang mereka buat demi keluarga tersayang hanya Allah sahaja yang mempu menilai buruk baiknya perilaku mereka siapalah kita untuk menghuk0m. Moga kes ini dapat dijadikan pengajaran buat semua.

Dalam pada itu salah seorang isteri arwh menyatakan detik terakhir bersama arwh suami yang meninggaI dunia mengej0t awal pagi hari kejadian.

Saya yakin seorang daripada mngsa yang rent0ng itu adalah suami, namun sebaik tiba di lokasi, saya tidak sanggup melihat dari dekat, kata isteri kepada seorang daripada tiga mngsa yang meninggaI nhas kereta terbakar di Jalan Wakaf Bharu-Palekbang.

Suria (bukan nama sebenar), 45, mendkwa suaminya yang berusia 50 tahun, keluar dari rumah mereka kira-kira jam 12 tengah malam dan hanya menyedari apabila ditepuk pipinya menandakan arwh ingin keluar.

Katanya, dia tidak terlalu mengendahkannya perlakukan suaminya itu kerana terlalu mengantuk, selain penat menjaga anaknya yang kurang sihat.

Sekitar jam 4 pagi, rakan suami datang ke rumah kami di Melor memaklumkan suami terbabit dengan kemaIangan jalan raya namun tidak memberitahu maklumat lanjut.

Sebaik tiba di lokasi kejadian, saya nampak kereta suami (Honda HRV) yang terbabas dengan keadaan api sudah terpadam dan dimaklumkan dua mngsa masih dalam kereta.

Saya tidak mendekatinya kerana tidak sanggup melihat keadaan mereka, namun hati saya kuat mengatakan seorang daripada mngsa adalah suami saya dan melihatkan situasi ketika itu, mereka sudah tiada, katanya ketika ditemui di Unit F0rensik Hospital Tumpat di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi sebuah kereta jenis Honda HRV yang dinaiki suaminya bersama dua rakan terbabas dan meremp0h pagar serta tiang sebuah rumah kosong sebelum terbakar.

Dua daripada mereka rent0ng dalam kenderaan itu manakala seorang lagi yang berusia 33 tahun meninggal dunia akibat tercmpak.

Sebelum trgedi itu, kesemua mereka dipercayai terbabit dalam kes sam0n sebuah pacuan empat roda di Kampung Sungai Pinang, di sini sebelum dikejar pemilik kenderaan terbabit dan terbabas serta terbakar. Salam takziah. Al fatihah.

 

Sumber : HM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*