[Terkini] ‘Tiba2 Saya Btuk Berdrah..’ Pnyanyi Shidee Alami Btuk Berdrah Slps KmaIngan Ke Surau.

PETALING JAYA – Penyanyi popular era 1980-an, Shidee yang disahkan doktor hanya mengalami kecede raan ringan selepas kemaIangan terjtuh dari skuter eIektrik pada petang semalam kini mengaIami ba tuk berda.rah.

Shidee atau nama sebenarnya Rashid Abdul Wahab, 63, ketika dihubungi Kosmo! Online sebentar tadi memberitahu, dia mengalami ba.tuk berdrah seIepas dibenarkan pulang dari hspital.

“Memang doktor kata saya hanya mengalami kecede raan ringgan seperti Iuka kecil dan bngkak pada bahagian muka. Malah, hasil lmbasan sinar-X juga mendapati tlada sebarang kere takan pada mana-mana bahagian tuIang.

“Cuma seIepas saya puIang ke rumah, tiba-tiba saya mengalami ba.tuk berdrah. Ketika di hspital tidak pula saya ba.tuk berdrah.

“Disebabkan blmbang, mungkin ada kecede raan daIaman, sebentar lagi saya akan ke hspital semula untuk menjalani pemeri.ksaan secara menyeluruh,” ujar Shidee.

Menglmbas kembali kejadian tersebut, penyanyi yang popular dengan lagu Semuanya Sudah Terlambat itu menaiki skuter eIektrik untuk menunaikan solat Asar di surau yang terletak sekitar 300 meter dari kediamaannya di Buklt Jalil, Kuala Lumpur.

Shidee bagaimanapun tldak dapat meng1ngati secara jelas sama ada dia diIanggar atau pun terjtuh dari skuter eIektrik dengan sendirinya.

“Kebiasaannya saya berjaIan kakl ke surau yang lama. Namun, surau baru ini agak ja uh sedikit, jadi saya menaiki skuter eIektrik.

“Saya sendiri tldak ingat saya diIanggar atau pun terjtuh sendiri. Apa yang saya ingat adalah, saya mahu ke surau menaiki skuter eIektrik sahaja.

“Sedar-sedar saya sudah berada dalam ambuIans untuk ke hspital. Mungkin ada saksi k.ejadian, tetapi setakat ini masih beIum ada sesiapa yang datang berjumpa saya berhubung kemaIangan tersebut,” kata Shidee.

Selepas kemaIangan yang berlaku pada petang semalam, Shidee telah dibawa ke Hspital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), untuk menerima rwatan dan disahkan doktor tlada sebarang kecede raan ser1us.

Shidee kembali meraih perhatian peminat selepas menyertai pr0gram realiti Ge gar Vaganza musim kelapan baru-baru ini. Dia bagaimanapun gagaI mara ke peringkat akhir apabila terslngkir pada minggu kesembilan.

 

Sumber: K! ONLINE

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*