P0s1tif C0vid Tahap 4,Ini Keadaan Terkini Uncle Kentang S4mpai Dia Tvtup Telefon 7 Hari

Kini k3s jgkitan cov1d 19 mnunjukkan trend pningkatan.Pada Isnin kes merekodkan 11,034 kes baharu ternyata menimbulkan keres4han netiizen.

Tidak terkecuali turut terpalit adalah aktivis sosial popular, Uncle Kentang yang memaklumkan bahawa dia turut dijngkiti wab4k tersebut.

Pemilik nama sebenar Kuan Chee Heng itu memuat naik satu kenyataan ringkas menerusi Facebook pada Isnin malam.

“Maaf. Telefon saya akan ditutvp selama tujuh hari. Saya po s1tif Co v1d-19 tahap empat. Kini berada di Hospital Serdang,” ujarnya.

Dalam posting sama, Uncle Kentang turut berpesan kepada semua anggota masyarakat agar terus kekal selamat dan patuh kepada arahan penggunaan pelitup muka.

Dalam satu posting berasingan, Uncle Kentang turut menzahirkan rasa bersyukur apabila dia menerima ribuan doa daripada netizen.

“Terima kasih sungguh. Terharu saya. Beribu mesej masuk mendoakan saya sembuh. Kini saya tak sempat jawab. Bila sembvh saya akan balas mesej anda. Love all of you,” tulisnya.

Independent candidate Kuan Chee Heng or known as ‘Uncle Kentang’ launch his war truck for Semenyih by-election.NORAFIFI EHSAN / The Star

Uncle Kentang kini dir4wat di Hospital Serdang.

Semakan mStar di ruangan komen mendapati rakyat Malaysia yang terdiri daripada pelbagai bangsa menitipkan komen mendoakan kesejahteraan aktivis itu.

Malah, ramai yang turut berpesan sesama sendiri agar terus patuh prosedur operasi standard (SOP) dalam mendepani gel0mbang Om1cron kali ini.

“Saya mendoakan uncle diberi kesembvhan segera. Jangan ris4u uncle. Tuhan merahmati kamu.

“Wahai uncle, kamu dah terlalu banyak berbakti. Tolong jaga diri. Kami mendoakan kamu kebahagiaan di dunia. Moga cepat sembuh.

“Kena cukup rehat dan banyak berdoa supaya Uncle Kentang cepat sambuh,” tulis beberapa pelayar Facebook.

Nama Uncle Kentang sudah tidak asing lagi dalam lapangan kerja kebajikan di negara ini. Malahan, dia juga dalam proses untuk bekerjasama dengan seorang lagi aktivis terkemuka negara, Ebit Lew bagi memperluaskan skop bantuan kepada masyarakat yang memerlukan.

Malah, dia pernah menerima anugerah ‘Point of Light’ daripada Ratu Elizabeth II atas kerja-kerja amal kepada masyarakat yang dilakukannya sebelum ini.

Untuk rekod, Malaysia merekodkan 2,818,650 kes kumulatif Cov1d-19, setakat Isnin.

Dalam 11,034 jangkitan baharu, 135 pes4kit dirawat di Unit Rawrtan Rapi (ICU) dan 81 kes memerlukan bantuan pernafasran.

 

 

Sumber:Trending

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*