[Terkini] ‘Allahuakhbar Umar..!’ 0perator KiIang MninggaI Dunia Dihmpap K0tak Seberat 5.5 Tan.

Jasin: 0perator kiIang Ielaki mninggaI dunia selepas dihem pap kotak berisi ka ca seber.at lebih 5.5 tan di sebuah kilang, di sini hari ini.

Ketika kejadian, mngsa Muhammad Umar Mohd Shahid, 23, dikatakan sedang melakukan kerja menyu sun dan menglkat kotak berkenaan di dalam k0ntena.

Ketua PoIis Daerah Jasin Deputi Superintendan Mispani Hamdan berkata, pihaknya dimaklumkan kejadian oleh pasukan bomba dan penyeIamat pada 8.10 pagi.

“Si asatan dibuat mendapati, ketika kejadian mngsa sedang menglkat kotak di dalam k0ntena, tetapi dia dipercayai terIanggar ka.yu pena han yang menyebabkan k0tak itu menghe mpapnya,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, myat mngsa kemudian dihantar ke Jabatan F0rensik Hspital Jasin untuk dibe.dah s.iasat dan ke.s dikIasifikasikan mat1 menge jut ($DR).

Sementara itu, Ketua BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jasin Bestari, Penolong Pengua sa Bomba Rahizam Ruzali berkata, sepasukan 12 angg ota ke lokasi kejadian sebaik menerima makIumat.

“Difahamkan mngsa berada di dalam k0ntena bersama pemandu f0rklift sebelum dihe mpap k0tak berisi ka ca itu.

“Pasukan mengambil masa kira-kira satu jam untuk mengaIihkan s1sa dan ia dilakukan berhati-hati bagi mengeIakkan ka ca terkena mngsa serta boleh menyebabkan kecede raan yang lebih te ruk,” katanya.

Rahizam berkata, mngsa ditemui selepas semua ka ca dialihkan dan pegawai perub atan mengesahkan mngsa sudah mninggaI dunia.

Salam tkziah buat keluarga Allahyrham Umar. Semoga tabah atas kehiIangan insan tersayang. Al fatihah

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*