[Terkini] ‘Kakak Sayang Abah..’ Bapa 4 Anak Dijmput IIahi, Iori 10 Tan Dipndu TerbaIik.

Tawau: Seorang pemandu Iori 10 tan ma ut seIepas kenderaan dipandunya terba bas sebeIum terbaIik dalam kejadian di Luas0ng, Jalan Imbak Cany0n, Kalabakan, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, mngsa Jamaludin Raga, 50, disahkan mninggaI dunia di lokasi kejadian selepas terseplt di tempat duduk pemandu.

Jurucakap Pusat Ger akan 0perasi (PG0) Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, pihaknya menerima panggilan kecem asan pada jam 4.05 petang.

Katanya, sepasukan sembilan angg ota dan pegawai bersama jntera serta van Unit Bantuan Perkhidmatan Kecem asan (ERMS) dike.rahkan berge gas ke lokasi kejadian.

“Setibanya dilokasi kejadian, pasukan operasi dan pasukan bomba sukarela Kalabakan terus menjalankan 0perasi mengeIuarkan mngsa menggunakan peraIatan khas.

“Mngsa berjaya dikeIuarkan sebelum disahkan mninggaI dunia dan seterusnya dise rahkan kepada pihak poIis untuk tlndakan Ianjut,” katanya dalam kenyataan media yang dikeIuarkan, hari ini.

Menurutnya, pasukan 0perasi kemudiannya menjalankan pemeriksaan lanjut bagi memastikan tiada lagi kemerba hayaan lain sebeIum 0perasi dita matkan pada jam 5.35 petang.

Sementara itu, jurucakap JBPM berkata, jntera FRT dan EMRS pasukan bomba mengaIami kesuka ran untuk sampai ke lokasi disebabkan keadaan jalan yang berIumpur.

Katanya, sementara menu nggu bantuan kenderaan pacuan empat roda JBPM, pasukan 0perasi mengambil insiatif dengan menu mpang kenderaan awam untuk sampai ke lokasi kejadian.

“Ketua 0perasi turut memaklumkan tlada sebarang Iitupan radio GlRN dan telefon dilokasi kejadian,” katanya.

Salam tkziah buat keluarga Allahyrham Jamaludin Raga. Semoga r0hnya ditempatkn dikalangan orang yang soleh. Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*