Tular Zahid Hamidi cuba mesej dan minta pinjam duit RM5k. Sekali Zahid Hamidi tampil dedahkan apa sebenarnya yang berlaku.

Menyamar sebagai VVIP! Itu modus operandi terbaru penjnyh atau scmmr untuk mengaut keuntungan ‘atas angin’. Perkara tersebut didedahkan sendiri oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi apabila ada pihak yang cuba menyamar sebagai dirinya.

Menerusi perkongsian di Facebook, Zahid memuat naik beberapa tangkap layar atau ‘screenshoot’. Pada gambar berkenaan, dapat dilihat penjnyh cuba untuk meminta mgs44a memasukkan sejumlah RM5,000.
“A’kum, nak minta tolong boleh ke? “Boleh tolong transfer duit RM5,000 ya InsyaAllah petang sikit saya transfer balik”. “Boleh transfer sekarang ke akaun kawan,” tulis penjnyh tersebut.
Jelas Zahid, akaun Telegram dan Whatsapp miliknya telah dig.0dam oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Menurutnya, dia meminta orang ramai supaya lebih berhati-hati dan mengabaikan sekiranya menerima mesej sedemikian. “Kepada rakan dan kenalan yang menerima mesej tidak berkaitan sila abaikan. Saya dalam proses mendapatkan semula akaun,” katanya.

 

Sumber: Gempak

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*