Selepas Menang sam4n, Ini Perkara Pertama Nor Hidayah Buat Ramai Tak Sangka

SELEPAS menang kes sam4n f1tnah yang difailkan terhadap adik iparnya, Ali Puteh, balu Allahy4rham Abam iaitu Nor Hidayah Mohd Ali menunaikan hajatnya untuk bersedekah di surau.

Menerusi perkongsian di Instastory, Nor Hidayah atau mesra disapa sebagai Dayah membeli buah-buahan untuk disedek4hkan di Surau Nurul Iman, Seksyen 6 Kota Damansara.

Nor Hidayah turut meluahkan rasa syukur dan berterima kasih kepada semua orang yang mendoakan k3s itu dipermudahkan.

Nor Hidayah bersyukur menang k3s sam4n fitn4h.

“Terima kasih yang mendoakan saya dan Hamzah. Hari ini kita di kedai buah. Nak beli buah dan kita nak bersedek4h untuk orang masjid.

“Kita bersedekah di surau… kita hantar. Alhamdulillah, lepas hajat. Terima kasih yang mendoakan Dayah dari A to Z,” katanya.

Menerusi video tersebut juga mata Nor Hidayah kelihatan merah dan masih bergenang air mata kegembiraan.

Nak beli buah dan kita nak bersedekah untuk orang masjid.

NOR HIDAYAH

BALU ARW4H ABAM

Terdahulu, mStar melaporkan Nor Hidayah menang dalam ke3s sam4n f1tnah yang difailkan terhadap adik iparnya, Ali Puteh atau Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 33.

Keputusan itu dibuat Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Zulqarnain Hassan pada pagi Jumaat.

Sehubungan itu Ali Puteh diperintahkan membayar ganti rugi kepada Nor Hidayah sebanyak RM60,000.

Menurut peguam Mohamed Ibrahim Mohamad yang mewakili Nor Hidayah, pada prosiding itu juga hakim membuat keputusan menolak tuntutan yang dibuat keluarga Allahyarham Abam atau Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan dengan kos.

Ali Puteh diperintahkan membayar RM60,000 selepas kalah k3s s4man Nor Hidayah.

Pada 27 Ogos tahun lalu, Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, 32, mengeluarkan s4man terhadap Nor Hidayah dan jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman.

Saman tersebut dikeluarkan oleh Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung Sharifah Norwahidah (plantif ketiga).

Ia sebagai tindakan balas terhadap Nor Hidayah yang terlebih dahulu mengeluarkan s4man terhadapnya dengan tuntutan jumlah terkumpul mencecah RM900,000.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*