[Terkini] ‘Papa Dah Takde Syg..’ Suami Rntung, Kereta Dipndu Terb4bas Lalu Terbkar.

SEREMBAN – Seorang lelaki yang ma ut selepas kereta dipandunya terba bas sebelum terbkar dalam kejadian di Jalan Seremban-Kuala Pilah berhampiran Balai Undang Sungai Ujong di sini pada awal pagi Ahad didkwa terge sa-ge.sa pulang ke rumah setelah selesai bertemu rakan-rakannya.

Mngsa, Mohamad Nor Safuan Ahmad Zalili, 35 merupakan anak sulung daripada lima beradik mninggaIkan seorang isteri, Rushila Roslan, 26 dan empat orang anak berusia satu hingga lapan tahun yang mana dua daripadanya adalah anak tlri.

Menurut Rushila, dia mengetahui suaminya terlibat dalam nhas selepas angg ota poIis datang ke rumahnya di Taman Dusun Nyior Ampangan di sini kira-kira jam 6 pagi.

“Kali terakhir saya jumpa Allahyrham sebelum pergi kerja kira-kira jam 9 pagi Sabtu dan dia (Allahyrham) bekerja di sebuah pu sat cuc.ian kereta bermula jam 10 pagi hingga 10 malam.

“Kebiasaannya Allahyrham akan pulang ke rumah paling Iewat lebih kurang jam 2 pagi namun sebaliknya berlaku semalam. Malah saya ada menghubunginya kira-kira jam 5 pagi kerana rasa tldak sedap ha ti tetapi panggilan tidak berjawab,” katanya ketika ditemui pemberita di Jabatan F0rensik, Hspital Tuanku Jaafar, Seremban pada Ahad.

 

Mengulas lanjut, Rushila berkata, dimaklumkan Allahyrham berkesmpatan minum bersama rakan-rakannya di sebuah kedai makan selepas selesai bekerja sebelum didkwa pulang dalam keadaan terge sa-ge.sa.

“Ada rakan Allahyrham maklumkan, dia pulang paling Iambat anggaran jam 3 lebih dan kelihatan keIam-ka but hendak pulang selepas selesai minum,” katanya yang re da kehiIangan suaminya itu.

Tambahnya, jnazah suaminya dijngka dikebu mikan di Tanah Perkburan Islam Taman Zaitun Indah, Ampangan selepas solat Zuhur pada Ahad.

Sinar Harian pada Ahad melaporkan seorang lelaki m.aut selepas kereta dipndunya dipercayai terba bas sebelum terbkar dalam kejadian awal pagi berhampiran BaIai Sungai Ujong disini.

Ketua PoIis daerah Seremban, Asisten Komisioner Nanda Maarof dalam satu kenyataannya berkata, kejadian lebih ku rang jam 4.50 pagi itu melibatkan sebuah kereta jenis Proton Saga dipandu lelaki berumur 35 tahun dari arah Seremban menghala ke Kuala Pilah.

“Si.asatan awal mendapati sebaik mngsa tiba di lokasi, kenderaan yang dipandunya telah hiIang kawalan lalu terba bas ke pembahagi tengah jalan dan meIanggar tlang lampu jalan.

“Akibat kemaIangan itu, kereta tersebut mengalami ker0sakan di bahagian hadapan sehingga mengakibatkan pemandunya terseplt dan gagaI keIuar dari kenderaan sebelum kenderaan terbabit terbkar,” katanya.

Nanda berkata,mngsa iaitu pemandu turut terba kar dan disahkan mninggaI dunia di tempat kejadian.

Sumber: sinar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*