Upacara Memperingati Pemergian Tangmo Diadakan Selama 3 Hari. Kali Ni Ibu Tangmo Boleh Mohon Semula Pihak Polis Untuk Buat Benda Ni.

UPACARA memperingati pemergian pelakon Thailand, Tangmo Nida akan diadakan selama tiga hari di gereja Liberty Bangkok bermula 11 hingga 13 Mac ini. Menurut laporan Bangkok Post, majlis tersebut diadakan sebagai penghormatan buat Tangmo yang disahkan pergi menghadap illahi akibat lemas pada 24 Februari lalu.

Dalam perkembangan lain, ibunya iaitu Panida mahu bdah siasat atau autopsi dilakukan semula terhadap anak perempuannya itu. Hal ini dimaklumkan oleh peguam kepada Panida iaitu Krissa Sriboonpimsuay. Krissa meminta pihak polis menyerahkan kes bdh siasat ini kepada Bekas Pengarah Forensik iaitu Khunying Porntip Rojanasunan kerana berasakan terdapat keraguan pada keputusan bdh siasat terdahulu. Meskipun Khunying sudah menjadi senator, namun Panida lebih mempercayai pakar forensik itu untuk melakukan bdh siasat kedua.

Ibu tak puas hati hasil keputusan bdh siasat pertama.

Untuk rekod, Tangmo Nida dijumpai oleh pasukan penyelamat tempatan selepas tiga hari hilang dipercayai lemas. Dia ditemui terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari lokasinya terjatuh. Pegawai bahagian Forensik Hospital Umum Polis, Kol Pol Naphat Natthasumon mengesahkan pemergian Tangmo akibat lemas kerana terdapat lumpur pada bahagian paru-paru.

Pada Isnin lalu, Ketua Polis Thailand iaitu Suwat Jangyodsuk membuat andaian awal pemergian aktres itu disebabkan kemalangan. Ini berdasarkan bukti-bukti seperti rakaman telefon bimbit, kelajuan bot dan data pada GPS.

Tak Ambil Kisah Bab Duit. Kali Ni Teman Lelaki Tangmo Minta Izin Ibu Hanya Mahukan Bantal Patung Dan Kucing Milik Tangmo.

Bukan setakat rakyat Thailand yang menunggu perkembangan berita kehilangan Tangmo Nida tetapi boleh dikatakan seluruh dunia bersimpati dengan pengakhiran hidup artis terkenal itu. Paling sedih mer.tapi kehilangan insan tersayang adalah teman lelaki iaitu Bird yang baru ingin menikmati kebahagiaan selepas tujuh tahun kejar cinta Tangmo.

Sejak Tangmo disahkan pergi buat selamanya pada 26 Februari lalu, Bird dilihat memuat naik gambar dan video kekasih tercinta setiap hari di Instagram (IG). Setiap memori yang dikongsikan itu akan tagged nama IG Tangmo, @melonp.official. Sudah jelas Bird sangat mencintai dan merindui Tangmo biar pun dia tidak berkata.

Difahamkan, sebelum ini Bird jarang berkongsikan detik manis mereka di platform media sosial kerana dia bukan selebriti. Dalam pada itu, menerusi wawancara bersama ibu Tangmo, Panida Siriyudthayothin mended4hkan Bird tidak mempedulikan soal harta selepas tr4gedi h1ba.

Kata Panida, dengan wajah sedih Bird meminta izin untuk meletak belon di tepi m.kam kerana Tangmo sukakan belon. Selain itu, Bird juga mengambil bantal pelvk, patung, bingkai gambar dan kucing milik Tangmo untuk dijadikan kenangan.

Biarpun sudah seminggu lebih berlalu, Bird masih enggan untuk keluar di mana-mana rancangan televisyen ataupun ditemu bual oleh wartawan. Menerusi laporan media tempatan, pihak polis Thailand memaklumkan setakat ini kehilangan tersebut adalah berpunca daripada kejadian yang tak diingini sehingga siasatan selesai.

Komen Warganet:

Untuk rekod, myt Tangmo dijumpai oleh pasukan penyelamat tempatan selepas tiga hari hilang dipercayai lem4s. May4tnya ditemui terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari lokasinya terjatuh.

Baru Je Kartik Disoal Siasat Berjam Jam. Kali Ni Ada Yang Perasan Gambar Di IG Tangmo Semakin Berkurangan.

Nampaknya satu persatu bukti mula terungkai selepas 12 hari kes pemrgian Tangmo Nida yang penuh dengan misteri. Bagaimanapun, ada yang mendkwa lima orang suspek telah memberi satu keterangan yang bercanggah sesama sendiri membuatkan kes ini semakin rumit.

Terbaru, salah seorang daripada mereka ini namun tidak didedahkan siapa dipercayai telah mendedahkan segalanya dengan menceritakan hal sebenar selama empat jam. Bukan itu sahaja, rupanya terdapat individu lain yang dikatakan terlibat sama dalam menutup kebenaran kehilangan pelakon terkenal itu selain lima orang yang bersamanya di dalam bot.

Malah, turut tersebar ketika ini adalah satu perjumaan rahsia lebih kurang 30 minit yang melibatkan empat buah kenderaan namun tiga darinya MPV mewah. Walau bagaimanapun, kelibat PA Tangmo iaitu Kartik tiada di dalam rakam tersebut menimbulkan pelbagai persoalan.

“Ada lelaki berbaju kelabu keluar dari kereta Toyota Yaris. Mereka mula menghampiri kereta Alphard & mula berbincang sesama sendiri. Ada juga yang sibuk bercakap di telefon. Dipercayai ada ‘seseorang’ arahkan untuk padam semua info penting.”

Bukan itu sahaja, ada sumber turut berkongsi gambar Kartik yang terlihat lesu dan tertekan kerana dikatakan telah disoal siasat semula sejak semalam selama 7 jam berturut-turut. Pastinya ketika ini ternanti-nantikan keputusan dan penghujung kes ini malah berharap agar kehilangan Tangmo Nida terbela dengan adil.

Gambar di IG makin berkurang, warganet syak PA Tangmo cuba tutup sesuatu?

Susulan kes kehilangan model dan juga pelakon, Tangmo Nida minggu lalu, media sosial terus dipenuhi dengan pelbagai perkongsian fakta serta kronologi kejadian. Demikian adalah kerana beranggapan bahawa kehilangan selebriti berusia 38 tahun itu tidak lain pastinya angkara khianat dan bermotif.

Pelik, gambar di IG Tangmo berkurang?

Terbaharu, seorang pengguna Tiktok ada berkongsi kejadian pelik yang disedarinya apabila gambar yang dimuat naik oleh mendiang Tangmo sebelum ini makin berkurang.

“Kawan dia guna IG ke?”

Hal itu membuatkan dia dan warganet hairan dan tertanya-tanya siapakah gerangan yang telah memegang akaun itu ketika ini.

“Rasanya manager dia…”

Pun begitu, ada yang mendakwa ianya perbuatan pengurus peribadinya bernama Gathik yang juga merupakan antara suspek terlibat dalam kes kehilangan Tangmo.

Video:

@dd_endz #justicefortangmo #tangmo #riptangmo #lovetangmo ♬ เสียงต้นฉบับ – _F_

“Takut kantoilah tu”

Walaubagaimanapun, tidak dapat dipastikan akan dakwaan tersebut memandangkan kes masih dalam siasatan polis, sementara suspek dan saksi terlibat juga telah dipanggil bagi membantu siasatan. Selebihnya, pihak polis masih menunggu bukti lain yang lebih kukuh sebelum menutup kertas siasatan dan menjatuhkan hukuman sekiranya didapati bersalah. Sumber : redaksi.com

Tular Warganet Thailand Tampil Sindir Ibu Tangmo Gunakan Lagu Lisa Blackpink. Sekali Rupanya Ini Punca Disindir.

Warganet guna lagu Lisa Blackpink sindir ibu Tangmo. Tindakan ibu kepada aktres Tangmo Nida iaitu Panida Siriyudthayothin memaafkan dua suspek kehilangan anaknya dengan bayaran wang pampasan berjumlah RM3.8 juta terus mengundang kemarahan warganet.

Menurut laporan LoveKpop, warganet Thailand memuat naik sedutan lagu Lisa Blackpink berjudul Money di Twitter bagi menyindir ibunya yang didkwa mata duitan berhubung kejadian ini. Sebelum ini, nama Panida menjadi trending di laman berkenaan dan rata-ratanya meluahkan rasa kecewa dan mengtvk tindakan wanita berkenaan menerima wang pampasan tersebut.

Lebih membuatkan ramai bengang apabila Panida sanggup memaafkan dua individu yang turut berada di atas bot sama dengan mendiang anaknya. Dalam pada itu, abang tiri Tangmo dikenali sebagai Dayos turut meluahkan rasa kecewa dengan tindakan tersebut dan mengakui tidak mampu menonton temubual bersama Panida di Channel 3 yang bersiaran pada Jumaat lalu.

Mahu kes ini disiasat secara menyeluruh, Dayos mengambil tanggungjawab mahu menuntut keadilan untuk Tangmo. Dia juga berterima kasih kepada media, rakan-rakan Tangmo dan warganet yang membantu merungkai kes berkenaan. Dalam masa sama, dia turut memohon orang ramai berhenti mengkritik Panida meskipun dia sendiri tidak bersetuju dengan tindakan menerima wang pampasan itu.

Pada Jumaat lalu, Panida memaafkan dua suspek iaitu pemandu bot laju Phaiboon Roberts serta Danupat ‘Por’Lerttaweewit (pemilik pengusahaan bot laju). Panida menerima permohonan maaf selepas dua individu itu kerap menghubunginya dan mengaku kesal dengan apa yang berlaku.

Untuk rekod, myt Tangmo Nida dijumpai oleh pasukan penyelamat tempatan selepas tiga hari hilang dipercayai lemas. Mytnya ditemui terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari lokasinya terjatuh.

Pegawai bahagian Forensik Hospital Umum Polis, Kol Pol Naphat Natthasumon mengesahkan kehilangan Tangmo akibat lemas kerana terdapat lumpur pada bahagian paru-paru. Pihak polis kini masih meneruskan siasatan terhadap lima individu yang turut berada di dalam bot sama yang dinaiki Tangmo.

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*