Bakal suami tarik diri beberapa jam sebelum nikah kerana tak boleh lupa ex, wanita ini masuk hospitaI sebab ‘overd0se’

PELAMIN ang4nku mvsnah… mungkin itulah perkataan sesuai bagi menggambarkan det1k trag1s apabila wanita ini dit1nggalkan bakal suaminya pada hari pernikahan mereka.

Meskipun sudah lebih dua bulan berlalu, wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Iekin ini tidak keberatan berkongsi kisah dvka yang menjadi sejarah h1tam dalam hidupnya.

Berkongsi dengan mStar, Iekin berkata dan bakal suaminya itu sepatutnya melangsungkan pernikahan pada 8 Januari lalu.

“Kami sebenarnya kawan masa sekolah menengah dan l0st contact beberapa tahun. Tahun lepas baru kami berhubung semula. Dalam tempoh tiga hingga empat bulan berkawan semula, dia luah nak kahwin. Saya kata, kalau betul nak kahwin, beritahu keluarga masing-masing.

“Semua okay dan kami proceed untuk majlis nikah. Waktu kami berkawan semula, saya tak pernah tahu sejarah hubungannya sebab dia beritahu dirinya single.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Hinggalah segala-galanya terbongkar kira-kira seminggu sebelum tarikh nikah kami. Kelakuannya berubah. Rupa-rupanya dia masih berhubungan dengan bekas tunangnya.

“Saya hubungi sendiri wanita itu selepas keluarga si lelaki beri nombor telefonnya. Wanita itu tak tahu menahu lelaki itu nak kahwin dengan saya dan dia beri bukti perbualan mereka. Jelas sekali lelaki itu belum boleh move on,” cerita Iekin.

Wanita berusia 29 tahun ini berkata, dia cuba bertanyakan sendiri hal berkenaan dengan bakal suaminya namun lelaki itu men4fikan sekeras-kerasnya sehingga memb1bitkan pergadvhan besar.

“Sejak bergadvh itulah dia buat hal. Selalu keluar dan jarang balik ke rumah keluarganya. Saya call, Whatsapp semua tak jawab. Famili dia tolong cari juga.

Iekin membawa diri untuk mencari ketenangan.

“Beberapa hari sebelum nikah, dia beritahu nak teruskan majlis nikah. Tapi sehari sebelum majlis iaitu pada Jumaat, dia kata tak nak teruskan pula.

“Satu hari saya pujuk, tanya kenapa buat macam ni sambil menangis. Sedangkan semua dah prepare. Dia macam tak nak cakap banyak. Dia kata jumpa masjid esok,” ujar Iekin yang merupakan pekerja sektor swasta dan juga jurusolek sambilan.

Sungguhpun begitu, Iekin berkata dia berasa tidak sedap hati dan apa yang dilalui sebelum ini membuatkannya sukar untuk tidur lena.

Sehinggalah sekitar pukul 3 pagi, dia menerima WhatsApp daripada lelaki berkenaan, yang memaklumkan perkara yang paling ditakvtinya.

Iekin dimasukkan ke hospital gara-gara terlebih menelan pil.

“Dia hantar WhatsApp cakap tak boleh teruskan dan minta maaf. Bayangkan, pukul 10 pagi nanti sepatutnya kami nikah. J4ntung saya dah laju.

“Saya call, mesej semua tak dapat dan tak lama kemudian dia bl0ck saya. Saya call pula ibu dia, dan ibunya kata dia memang dah tak nak. Subuh tu saya bergegas ke rumah keluarganya dan memang dia tak ada. Keretanya juga tak ada. Saya jadi bl4nk dan terduduk,” kata Iekin.

Menurut wanita ini, hari yang sepatutnya menjadi hari paling gembira dalam hidupnya, bertukar menjadi hari yang paling sed1h.

Dek kerana bakal pengantin lelaki h1lang, majlis pernikahan terpaksa dib4talkan.

Iekin berkata, dia sudah kering air mata dan tidak keruan, sehingga bertindak membawa diri untuk mencari ketenangan.

 

Apa yang dia buat bukan benda kecil. Saya elak untuk jumpa dia. Hati ini dah tertutup untuk dia.

IEKIN

Dia juga tidak menyedari menelan ubat untuk melupakan seketika kesed1hannya sehingga ‘overd0se’ dan dimasukkan ke hospital.

“Sebulan selepas itu, dia contact saya semula untuk minta maaf. Saya suruh dia minta maaf dekat ayah saya tetapi dia tak buat. Dalam pada itu saya tanya… banyak kali. Saya tanya kenapa dia buat macam tu. Jawapannya, hati tak boleh dip44ksa.

“Kemudian dia pula yang try hard nak mendekati saya semula tapi saya serik. Saya block dia. Apa yang dia buat bukan benda kecil. Saya elak untuk jumpa dia. Hati ini dah tertutup untuk dia.

“Ayah pun beri amaran, kalau saya dekatinya, ayah tak mahu jadi wali. Begitu mar4h sekali ayah kepadanya,” kata Iekin.

Sekadar mahu berkongsi kisah duka di media sosial untuk dijadikan pengajaran kepada insan lain, Iekin sama sekali tidak menyangka videonya menjadi tul4r.

Selain kelauarga, rakan-rakan dan mesej daripada insan yang prihatin menguatkan kembali semangat Iekin.

“Alhamdulillah, kini saya dah okay. Semua kerana doa ayah dan ibu. Begitu juga dengan kata-kata semangat dari insan sekeliling dan netizen.

“Sekarang ni saya masih fob1a dan pastinya lebih berhati-hati jika nak mulakan hubungan dengan insan lain.

“Mesej saya, tak kira lelaki atau perempuan, jangan mainkan perasaan orang, jangan menipu. Kalau berdend4m dengan bek4s kekasih, jangan guna orang baharu untuk lemp1askan rasa ger4m,” katanya lagi.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : MSTAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*