Netizan Cuba Korek Identiti Pelajar Yg Kena M4rah Dgn Pensyarah. Apa yg dijumpai sgt mengejutkan

Belum pun sempat 24 jam selepas video tular, pemilik akaun Twtt3r yang juga telah memuat naik rakaman pensyarah me marahi pelajar didapati telah memadam video tersebut.

Hal itu sekaligus mem buatkan warganet tumpang risau sekiranya insiden tersebut memberi impak kepada pelajar (m4ngsa amvk) ber kenaan sehingga menjejaskan masa depannya.

Mangs4 dah tamat pengajian

Walaubagaimanapun, tampil seorang warga Twtt3r memaklumkan bahawa pelajar terbabit rupanya telah tamat pengajian.

Jadi, sebarang tindakan yang mungkin dikenakan sama sekali tidak akan menjejaskan gelarannya sebagai pelajar selain mendapati cubaan menjejaki penyebar vide0 juga berdepan kesukaran.

“Dia dah fikir risiko dulu”

Susulan ciapan tersebut, ruangan komen dipenuhi pelbagai respon ber hubung hantaran yang tular.

Tidak berpihak kepada pensyarah, dan tidak juga berpihak kepada pelaku yang telah menyebarkan video tersebut selain berharap agar ada kebenaran di sebalik semua nya.

Nurul Hidayah pertahan tindakan pensyarah

Tidak ke tinggalan, anak kepada PresidenUMN0 iaitu Nurul Hidayah Zahid juga tampil dengan kenyataan nya berhubung insiden yang tular.

Walaubagaimanapun, dia berada di belakang pensyarah berkenaan kerana beranggapan tindakannya itu wajar.

“Sikit2 letak kat SOCMED”

Menurutnya, di zaman media sosial ini memang kalau boleh segala masalah ingin dikongsikan sehingga tanpa sedar telah mengaibkan pensyarah sendiri.

Jadi, dia meminta orang ramai terutamanya pelajar di luar sana agar menggantikan rasa sedih atau kecewa itu sebagai satu tenaga untuk membakar semangat.

“Realiti lagi teruk, habis kalau kena marah dengan bos nanti pon letak dekat SOCMED ke macam mana? Kau rasa nanti majikan nak tak ambil pekerja macam tu? Sikit2 letak kat SOCMED.”-Nurul Zahid.

Selain itu, Nurul dalam kenyataannya berpendapat bahawa pensyarah berkenaan sebenarnya tidak bermaksud untuk menghina golongan B40, sebaliknya mengutamakan kesungguhan pelajar untuk mencapai apa yang mereka mahukan.

 

Sumber : LAB

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*