“Ibu Alhamdulillah, Dah Siap Sayang,” – Bina Rumah Baru Buat M4ngsa Keb4karan Di Kelantan, Shuib Gembira Dapat Tunaikan Hajat Arwah Isteri

Pelawak dan usahawan, Shuib Sepahtu akui gembira selepas berjaya merialisasikan hajat isterinya yang juga merupakan penyanyi, Allahy4rham Siti Sarah Raissudin untuk membina dua buah rumah baru buat keluarga yang terkesan akibat musibah kebakaran yang berlaku di Bachok, Kelantan pada Febuari tahun lalu.

Menurut Shuib, sewaktu musibah tersebut baru berlaku, arw4h isterinya merupakan individu yang paling bersemangat untuk membantu keluarga-keluarga hilang tempat berteduh ini.

“13 Februari 2021 #ThrowBack. Ibulah yang paling semangat nak sangat bantu dua keluarga ni untuk ada rumah baru.

“Alhamdulillah harini Daddy dan team @bubblebeemalaysia_hq akan ke Bachok Kelantan untuk penyerahan kunci,” kongsinya menerusi hantaran di Instagram .

Menerusi entri yang sama, Shuib turut berkongsi klip-klip video lama sewaktu dia dan Allahy4rham Siti Sarah menziarahi tapak perumahan yang h4ngus dijil4t 4pi itu.

Dikesempatan itu juga, Shuib turut merakamkan ucapan penghargaannya buat semua pihak yang telah berkerjasama bagi memastikan projek tersebut dapat direalisasikan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

“Terima kasih top management @bubblebeemalaysia_hq yang merealisasikan impian untukk melihat dua rumah ni di bangunkan.

“Ibu, Alhamdulillah, dah siap rumahnya sayang @sitisarahraissuddin,” kongsinya lagi.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata netizen turut tumpang gembira selain turut mendoakan agar Shuib akan sentiasa dimurahkan rezeki.

“Murah rezeki awak dunia akhir4t.

“Sentiasa mengalir pahala arw4h.

“Semoga dimurahkan rezeki berlipat kali ganda.

“Ya Allah, Shuib. Sungguh mulia hati arw4h. Semoga arw4h berbahagia di syurga.

“Ya, Allah, pahala jariah tak putus-putus buat Sarah. Bahagianya, mewah arw4h disana,” antara komen-komen netizen di Instagram.

Terdahulu, insiden kebakaran tersebut telah berlaku di Kampung Alor Bakat, Bachok, Kelantan sehingga menyebabkan dua buah keluarga hanga tinggal sehelai sepinggang.

Untuk rekod, Siti Sarah telah pun menghembuskan nafasnya yang terkandas pada tanggal 9 Ogos tahun lalu akibat Cov1d-19 selepas melahirkan anak keempatnya, Ayash Affan.

Shuib dan Sarah telah mendirikan rumah tangga bersama pada 2011 dan telah terlebih dahulu dikurniakan 3 orang cahaya mata.

 

Sumber: MH

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*