“Nak Beli Baju Raya Pun $usah”- Meniti$ Air Mata Shuib Imba$ Memori Beraya Dengan Arw4h Siti Sarah

Pertama kali menyambut Ramadan tanpa bidadari syurga di sisi, sudah pasti janggal buat pelawak dan usahawan Shuib. Apatah lagi, isteri pergi meninggalkan empat amanah iaitu Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq Matin, 7.

Terdahulu, Shuib dilihat g4gal menahan air mata ketika mengunjungi pu$ara cinta hati, Allahyarham Siti Sarah.

Terp1sah ja$ad kerana $uratan takd1r, Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhamad berk0ngsi m0men menyenvuh hati menerusi sebuah hantaran Instagramnya saat mengunjung1 persemadian abad1 arw4h Siti Sarah.

“Insya-Allah, semuanya baik-baik sahaja. Doakan saya diberi kekvatan,” ujar Shuib, 38.

“Menang1slah, kerana hanya kamu dan Dia (Tuhan) yang benar faham. Salam Ramadan, sayang,” tulis Shuib pada kapsyen video yang dimuat baik.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

“Ketika menyambut Ramadan pertama, kebanyakan ahli keluarga berbuka di rumah saya kerana mungkin mereka tahu saya tengah bersed1h.

Sewaktu kami nak berbuka, pada ketika nak menah4n rasa $edih, kebetulan saya ternampak sep1nggan nasi di meja sebelah kiri saya yang biasanya menjadi tempat Sarah. Saya bertanya kepada abang ipar ‘Ni nasi siapa?’ dan dia menjawab ‘tak tahu’.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

Kami sekeluarga terus terkedv dan berpandang sesama sendiri. Dah la nasi tu ada tapi kerusinya kosong. Saya mera$akan seperti ‘kita’ sedang berbuka puasa sekali. Mungkin kami dah terbiasa dengan $ituasi sebegitu sebelum ini.

“Bila perkara ini terjadi, nak tak nak saya tetap kena lalu1 juga. Pera$aan $edih tu mesti ada. Menangi$ pun dah biasa sangat. Tapi tak mengapalah, saya n1atkan setiap titisan air mata ini, semoga Allah angkat sebagai penghapu$ d0sa dia,” ujarnya lagi.

Terbaharu, memet1k lap0ran Media hiburan, pelakon dan pelawak Shuib sekali lagi meng1mbau kembali saat-sat bersama arwah Siti Sarah sewaktu mereka melalui fa$a hidup yang $usah.

Menurutnya, walaupun waktu itu dia bukanlah orang yang senang, namun Sarah tetap menerima seadanya.

“Pada ketika itu, saya tiada banyak duit. Nak beli baju, kuih raya dan beri duit raya pun ken4 kira-kira. Tapi dia tetap setia di sisi saat mengharung1 fa$a tersebut. Perkara ini akan saya kenang sampai bila-bila,” katanya.

Dia yang dilihat tidak dapat men4han $ebak turut berkongsikan pengalaman pertamanya menyambut kedatangan bulan Ramadan selepas pemergian isteri tercinta.

Shuib dan Siti Sarah berkahwin pada 26 Februari 2011 dan hasil perkongsian hidup selama 11 tahun, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata, Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq Matin, 7, dan Ayash Affan yang baru berusia 9 bulan.

Allahyarham Siti Sarah menghembuskan nafa$ terakhir di Un1t R4watan Rap1 (ICU), Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) ak1bat C0VID-19 pada tanggal 9 Ogos tahun lalu.

Siti Sarah men1nggal dunia pada 9 Ogos 2021 ak1bat k0mplikasi jangk1tan Cov1d-19 namun dalam realiti pah1t tersebut, beliau sempat melahirkan anak bongsu, Ayash Affan yang kini berusia tujuh bulan

 

Sumber : Instagram Shuib Sepahtu

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*