Tular Rakaman Budak Sekolah Dibawa Lari, Kali Ni Ketua Polis Tampil Jelaskan Hal Sebenar

Tular beberapa buah video hari ini menyaksikan detik kekecohan yang berlaku melibatkan seorang lelaki didkwa telah menc.ulik seorang budak lelaki yang baru pulang daripada sekolah. Video itu kemudiannya, dikongsikan semula oleh pemilik akaun Encik Zua Aziz di laman Facebook. Menerusi salah satu hantarannya, menyaksikan cubaan orang ramai mengejar s.uspek berbaju kelabu yang sedang berlari mendukung pelajar lelaki berkenaan. Difahamkan, keja.dian berlaku di pasir gudang.

PDRM Tampil Beritahu Apa Yang Jadi

Seorang kanak-kanak yang berdepan detik cemas apabila dia menjadi mgsa c.vlik seorang lelaki yang juga Orang Kelainan Upaya masalah m.3ntal dalam keja.dian di Taman Scientex, Pasir Gudang di sini pagi hari ini. Dalam kejadian pada pukul 11.30 pagi itu, m.gsa, kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun dikatakan berjalan seorang diri pulang dari kelas agama untuk pulang ke rumah keluarganya. Ketua Polis Johor, Datuk Kamarul Zaman Mamat berkata, m.gsa didatangi seorang lelaki berusia 20 tahun mempelawa untuk membawanya pulang dengan menaiki motosikal jenis Honda Dash.

“M.gsa enggan menaiki motosikal sebelum s.uspek memegangnya untuk dibawa lari namun keja.dian itu disedari beberapa orang awam yang melalui kawasan itu. S.uspek juga bertindak a.gresif sebelum orang ramai membantu men.ahan s.uspek sebelum diserahkan kepada polis,”katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Kamarul Zaman berkata, s.iasatan awal mendapati s.uspek merupakan pemegang kad OKU ma.salah m.ental. Terdahulu, tular beberapa klip video menunjukkan seorang lelaki memegang dan melarikan seorang kanak-kanak lelaki lengkap berpakaian sekolah agama. Beberapa orang awam yang melalui kawasan itu bertanyakan kepada su.spek namun s.uspek bertindak agr.esif sebelum dia ditangkap dan diserahkan kepada pihak polis.

 

 

Sumber, Kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*