Rider Ianggar lampu isyarat, rempvh wanita s4rat hamiI 7 bulan, Ini tindakan Suami mngsa

S1KAP segelintir rider penghantar makanan yang menunggang secara melvlu kerap menjadi topik perbualan netizen di media sosial.

Dalam kej4dian di Jalan Semerah Padi, Cheras pada Sabtu, seorang wanita yang s4rat h4mil tujuh bulan turut menjadi m4ngsa kepada seorang rider yang memandu secara melvlu.

Menurut Azrolnizam Sidek, 30, isterinya Nor Safikah Zulkifli, 26, mengal4mi kompl1kasi selepas dirempvh rider berkenaan sehingga terp4ksa dit4han di Hospital Ampang sejak Sabtu.

Azrol bersama isteri dan anak sulung mereka.

“Kejadian berlaku dalam pukul 2 petang. Masa tu saya naik motor berdua dengan isteri, saya dalam perjalanan untuk hantar dia ke tempat kerja. Ketika di simpang empat lampu isyarat, lampu di laluan kami berwarna hijau, jadi saya terus menunggang seperti biasa.

“Tiba-tiba motor rider dari laluan lain rempvh kami. Mujurlah saya bawa perlahan masa tu. Jadi kami tak terjatvh ke atas jalan. Cuma isteri saya tiba-tiba mengadu s4k1t sebab berlaku hent4kan. Impak rempuhan menyebabkan isteri saya terhet4k di belakang.

“Rider tu pula terjatvh atas jalan. Saya tak sempat ambil nombor plat atau bercakap dengan rider tu. Saya cuma ingat motor dia warna biru. Masa tu saya terus bergegas ke hospital sebab isteri s4k1t, saya r1sau berlaku pend4rahan.

“Isteri saya masih dit4han di wad. Hentakan menyebabkan kedudukan bayi dalam kandvngan jadi tak betul. Doktor akan tervs p4ntau jantvng dan vri sebab berlaku regangan,” ujar bapa kepada seorang cahaya mata itu.

Senang disapa Azrol, dia kini sedang berusaha untuk mencari rider berkenaan dan berharap k3$ tersebut dapat diselesaikan secara baik.

Menurut Azrol, dia turut membuat heb4han di group Facebook GrabFood Rider Malaysia dan berharap rider berkenaan tampil menghubunginya secepat mungkin.

k3$ian isteri saya, em0si dia terg4nggu. Ini kali pertama dia kem4l4ng4n.

AZROL

“Saya cari rider tu sebab nak selesai cara baik. Saya cuma nak dia tahu mengenai apa yang berlaku. Mungkin dia tak tahu isteri saya s4rat ham1l.

“Saya nak berbincang, nak saling bermaafan. Saya bukan nak s4m4n atau nak d4kwa dia. Harap dia muncul untuk berbincang dengan saya. Saya pun tak mahulah sampai ke arah tind4kan undang-undang.

“Tapi saya tetap buat laporan kepada pihak Grab, saya juga dalam proses untuk buat lap0ran polis. Selepas buat hebahan di group Facebook rider, saya juga terharu baca komen dan doa netizen.

“Alhamdulillah, ramai yang doakan isteri saya. Sebab seorang, rider lain turut terpalit. Tapi tak semua rider bawa motor secara melulu,” ujarnya lagi.

Azrol membuat hebahan mengenai kejadian itu menerusi Facebook.

Menurut Azrol, dia juga pernah beberapa kali terlibat kem4l4ng4n dengan rider, namun kejadian ini merupakan yang pertama kali buat isterinya.

“k3$ian isteri saya, em0si dia terg4nggu. Ini kali pertama dia kem4l4ng4n. Saya ralat sebab segelintir rider bawa motor tak hirau k3$elamatan orang. Cara pemanduan bah4ya. Kalau tak sayang nyawa sendiri tak apa, tapi kena fikir orang lain.

“Saya sendiri dah banyak kali kem4l4ng4n dengan rider. Tapi sebelum ini saya seorang, tak apalah. Kali ini isteri saya pun kena,” ujarnya lagi.

Jelas Azrol, motosikal miliknya mengalami sedikit keros4kan sahaja dalam kej4dian pada Sabtu.

Untuk rekod, Azrol yang sudah dua tahun mendirikan rumah tangga dijangka menyambut kelahiran cahaya mata kedua pada hujung September ini.

 

 

 

 

 

Sumber : mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*