“Alhamdulillah Saya Lihat Awak Dah Sempurna..” – UAI

Tiada seorang pun manusia di muka bumi ini meminta dilahirkan dalam keadaan kurang sempurna. Namun, segala kekurangan itu tidak menjadi pengh4lang untuk mencapai kejayaan dalam hidup.

Ramai individu kelainan upaya yang dilahirkan tanpa angg0ta badan yang sempurna kini dilihat mampu membina kejayaan dalam hidup.

Memetik satu hantaran di laman Facebook grup Edit Apa Hari Ini, hati warganet menjadi $ayu apabila salah seorang ahli kumpulan tersebut meminta untuk menged1t f0to keluarganya.

Hati mana yang tidak $ebak apabila melihat seorang lelaki Kelainan Kurang Upaya yang menghidap1 masalah tvlang belakang meminta gambarnya di edit menjadi sempurna seperti insan lain.

Permintaan Faiz Noormengvndang $ebak orang ramai

Individu yang bernama Faiz Noor itu memuat naik sekeping gambar keluarga, memaparkan keberadaan dirinya yang berdiri di samping isteri dan dua anak kecil dalam penampilan masing-masing seakan berbaju raya. Dalam hantaran itu, Faiz berkata,

“Boleh tak edit badan saya sempurna macam orang n0rmal…teringin sangat nak tengok,” katanya disusuli ’emoji’ senyum.

Meninjau di ruangan komen, ramai netizen meluahkan rasa kagum dengan usaha yang dilakukan oleh ahli grup berkenaan. Antara komen adalah seperti berikur.
“Sempurna dimata kami, semoga sempurna juga disisi Allah.”“Sempurna sangat nampak kebahagian nye..”

Dalam masa sama, hantaran hiba tersebut turut meraih perhatian daripada ramai pengguna Facebook menerusi ruangan komentar. Antara yang cukup menarik ialah komentar daripada pendakwah terkenal dari Terengganu, Ustaz Azhar Idrus (UAI).

Dalam komentar itu, UAI memberi maklum balas ringkas berbunyi, “Alhamdulillah saya lihat awak dah sempurna..tak perlu edit lagi,” disusuli ’emoji’ mesra. Komentar itu menerima lebih 8,000 tanda ‘Suka’ daripada orang ramai.

Berdasarkan kenyataan ringkas tersebut, dapat disimpulkan bahawa daripada k4ca mata UAI sendiri, Faiz hakikatnya sudah pun memiliki diri yang serba-serbi sempurna dan tiada apa perlu ‘disempurnakan’ lagi.

 

 

 

 

 

Sumber : bsm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*