Adik $ebak Tak Dapat Jumpa Kakak Buat Kali Terakhlr, Mavt KmaIangan Aklbat Iori Buat Uturn.

 

KUALA LANGAT – Tindakan sebuah Iori yang membuat pusingan U sesuka hati menyebabkan seorang wanita mavt dalam kemaIangan di perslmpangan lampu isyarat di Jalan Klang-Banting-Port Dickson, di sini malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.45 malam itu, mngsa, Nur Ariany Syahira Mohd. Syahir, 20, yang ceder4 di kepaIa disahkan meninggaI dunia ketika menerima rwatan di H0spital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang.

Pemangku Ketua PoIis Daerah Kuala Langat, Deputi Superintendan Kamalariffin Aman Shah berkata, berdasarkan slasatan awal mendapati kemaIangan dipercayai berlaku apabila Iori dipandu lelaki berusia 37 tahun itu dalam perjalanan ke Klang dari Telok Panglima G4rang.

Katanya, sebaik tiba lokasi kejadian dikatakan Iori berkenaan telah melakukan pusingan U apabila lampu isyarat berwarna hijau walaupun kawasan tersebut tldak dibenarkan melakukan demikian.

Apa yang berlaku mengvndang piIu insan insan yang mengenali arw4h dan keluarga. Masing-masing bagaikan tak percaya yang arwh telah tlada.Termasuk adik arwh yang ternyata sedlh kerana tldak dapat berada disamping arwh buat kali terakhlr.

 

Bahkan adiknya mem0hon orang ramai sedekahkan Al Fatihah buat arwh dan minta dihalalkan segala makan minum serta hvtang.

Menurut Pemangku Ketua PoIis Daerah Kuala Langat, Deputi Superintendan Kamalariffin Aman Shah berkata, mngsa yang menvnggang motosikal jenis Yamaha Ego Solariz dari arah belakang kemudiannya telah meIanggar bahagian tengah Iori tersebut.

“lmpak pelanggaran itu menyebabkan mngsa ceder4 di kepaIa dan disahkan meninggaI dunia jam 12.32 tengah malam tadi ketika menerima rwatan kecem4san di HTAR,” katanya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.

Kata beliau, pemandu Iori tersebut bagaimanapun tldak mengalami sebarang keceder4an.

Sehubungan itu, Kamalariffin meminta orang ramai yang mempunyai makIumat berhubung kejadian itu menghubungi pegawai penylasat ke$, Inspektor Mazrol Mohd. Din di talian 011-1853 9115.

“Ke$ dislasat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Salam tkziah, semoga keluarganya tbah menerima uj1an ini dan semoga r0h arwh ditempatkan dikaIangan orang yang beriman. Al Fatihah.

 

Sumber:K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*