Jumpa Segvlung Duit RM100 Di Stesen Minyak Dan Ramai Cuba ‘Claim’ Tapi Tind4kan Bijak Lelaki Ini Berjaya Cari Pemilik Asal

Seorang lelaki yang dikenali sebagai Syazwan Khalid yang menemui segulung duit RM100 stesen minyak di Ulu Tiram, Johor Bahru. Atas sik4p jvjur dan baik hati, dia telah memuat naik foto duit tersebut di dalam akaun FB dia untuk cuba menc4ri pem1lik wang berkenaan. Jump4 Segulvng Duit RM100 Di Stesen Minyak Dan Ramai Cuba ‘Cl4im’ Tapi Lelaki Bijak Berjaya Cari Pemilik Asal

Assalamualaikum. Tengah jalan ke tempat kerja, saya jumpa segvlung duit.
lokasi di station miny4k Petronas Ulu Tiram JB. mungkin pemiliknya terj4tuh waktu awal pagi. Jumlah agak bes4r. Terfikir mungkin ini nafk4h seorang bapa untuk keluarganya.

Kalau ada sesiapa yang terc1cir, boleh pm saya dengan syar4t sebutkan juml4h sebenar. Dan beberapa soalan akan dit4nya supaya saya dapat jumpa tuan pemilik. Kalau ada yang menek4, pun sal4h sebab ada sesuatu dalam duit.

Pada 8 Julai, dia memberitahu bahawa jumlah wang yang dijumpainya itu agak bes4r dan berkemungkinan milik seorang ketua keluarga. Dia memuat naik status di Facebooknya agar dapat menjumpai pemilik asal.

Namun, sesiapa yang meng4ku sebagai pemilik asal perlu memberitahu juml4h wang tersebut dan beberapa perkara lagi kerana di dalam gulvngan wang itu terdapat sesuatu b3nda. Hal ini bagi mem4stikan dia benar-benar memul4ngkannya kepada pemilik yang sebenar.

Alhamdulillah, jumpa pemilik sebenar

Alhamdulillah. Allah mud4hkan urvsan dan jump4kan duit ini dengan empunya.

Dengan penceritaan abang ni, terbaik. Sangat det4il dan tak henti-henti dalam y4kinkan saya bahawa di4lah pemilik sebenar. Cara cerita yang sop4n. Tak memaks4, sab4r dan tak henti-henti lu4hkan rasa syu.kur. Diul4ng tanpa jemu kronol0gi baga1mana w4ng nya terc1cir.

Abang ni pun dah berkeluarga, selain anak anak yang masih bersekolah dan ada juga b4by yang masih menyvsu. Beliau menceritakan bahawa s4at itu benar-benar buntv dalam kew4ngan dan terus ikhti4r mendapatkan sumber untuk menyar4 keluarga.

Setelah 2 hari yang penuh uji4n. Hidup ini ada dua pilihan mungkin Allah nak uj1 adakah kita betul taat atau sebaliknya.

Selepas dua hari, akhirnya dia bertemu dengan seorang lelaki yang merupakan pemil1k sebenar wang berkenaan. Lelaki berkenaan menceritakan segalanya dengan begitu jelas tentang bagaimana duit itu boleh tercic1r. Oleh kerana lelaki berkenaan dapat menj4wab semua soalan yang diajukan dengan ten4ng dan sab4r, Syazwan percaya bahawa lelaki berkenaan merupakan pemilik asal duit itu.

Yang minta secara h4ram, bert4ubatlah

Alhamdulillah juga berkat doa kawan kawan yang bantu vir4l sampai 10k, yang b4ntu n4sihat, yang b4ntu share kan dalam whatsapp dan group.

Kepada yang meminta secara har4m dan tidak am4nah. Bert4ubatlah. Bila aku tanya det4il, kau mar4h mar4h aku, kata tak hal4lkan dunia akhirat dan r4mpas h4sil titik peluh suami. Usah cakap bab agam4 dengan aku. Kau belajar dulu ad4b bertanya macamana. Tanya pun macam g4mpang. Laju je kata duit kau.

Terima kasih semuanya.perasaan gembira dapat memulangkannya hanya Allah yang tahu.

Tambahnya lagi, ada sesetengah pihak yang tidak bertanggngjawab meng4ku mengatakan diri mereka pemilik sebenar. Apabila diajukan soalan bagi mendapat kepastian, mereka bertind4k m4rah dan menj4wab tanpa ad4b. Dia bersyukur kerana akhirnya dia dapat berjumpa dengan pemilik sebenar dan memul4ngkan sejumlah wang itu kembali.

Sumber: Dunia Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*